Κεφάλαιο Ζελατίνες

Κεφάλαιο Ζελατίνες

Δημοσίευσηαπό Dimitris την Πέμ Ιαν 11, 2007 2:22 am

Κεφάλαιο Ζελατίνες


Εξαιρουμένων αυτών που κατά συνείδηση οδηγούν πλήρως γυμνές μοτοσικλέτες και ποτέ δεν ξεπερνούν τα όρια ταχύτητας, οι ζελατίνες λίγο-πολύ είναι ένα «αναγκαίο κακό».
Ακόμα και με ταχύτητες της τάξης των 100 χλμ/ώρα, οι ρυπές του ανέμου μπορεί να αποτελέσουν σοβαρό πρόβλημα. Δεν αναφέρομαι βέβαια στους μποντιμπιλντεράδες, όπου με τα «ποντίκια» τους...δεν μασάνε..
Οι ζελατίνες ως ένα μεγάλο βαθμό, αποτελούν συμβιβασμό για πολλούς από εμάς. Αλλά ας αρχίσουμε από τις βασικές αρχές.

Οι μοτοσικλέτες από ορισμού είναι φτωχές αεροδυναμικά. Ο αέρας, καθώς η μοτοσικλέτα κινείται και τον «τρυπάει, πρέπει να την «ξεπεράσει» και να επιταχύνει γύρω από αυτήν. Καθώς λοιπόν το κάνει αυτό, ο αέρας στροβιλίζεται προς τα μέσα, γύρω από τις διάφορες προεξοχές ή ομαλές επιφάνειες της μοτοσικλέτας, όπως το φέρινγκ ή η ζελατίνα και αυτοί οι στροβιλισμοί δύναται να προκαλέσουν άσχημα συμπτώματα σε μας.

Για να θεωρηθεί πως μια ζελατίνα είναι αποτελεσματική πρέπει να έχεις τοποθετημένο το μέρος του σώματός σου που σε νοιάζει περισσότερο-το κεφάλι σου δηλαδή- σε ένα μέρος/ύψος όπου οι στροβιλισμοί δεν θα το επηρεάζουν. Αυτό σημαίνει 3 διαφορετικές θέσεις/στάσεις:
1) Τοποθέτηση πάνω από το σημείο όπου εμφανίζονται οι στροβιλισμοί.
2) Κάτω από αυτό το σημείο.
3) Ή τόσο κοντά το κεφάλι στην ζελατίνα, ώστε το μεγαλύτερο κομμάτι των στροβιλισμών να εξουδετερώνεται από το πάνω μέρος του κράνους μας.

Οι στροβιλισμοί μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ταρακούνημα του κράνους-καμιά φορά τόσο σοβαρό ώστε να επηρεάσουν την όραση και να προκαλέσουν πονοκέφαλο, καθώς ο εγκέφαλός μας «πλέει» μέσα στο κρανίο μας.

Αυτό το άρθρο γράφτηκε στην προσπάθειά μου να εξουδετερώσω όσο γίνεται αυτό το δυσάρεστο φαινόμενο, καθώς πειραματιζόμουν με ζελατίνες στην μοτοσικλέτα μου.

Tι περιμένουμε από μια ζελατίνα να μας προσφέρει;

Αυτό εξαρτάται από τον τύπο της ζελατίνας που χρησιμοποιούμε. Για παράδειγμα στις sport μοτοσικλέτες αναζητούμε η ζελατίνα να έχει τέτοια αεροδυναμική, ώστε να πετυχαίνουμε υψηλές ταχύτητες. Στις sport λοιπόν μοτοσικλέτες, με χαμηλό τιμόνι και καθισμένοι σε φυσιολογική στάση, ο στροβιλιζόμενος αέρας θα μας χτυπάει στο ύψος του στήθους, αλλά το κεφάλι θα βρίσκεται πάνω από το επίπεδο των στροβιλισμών, στον «καθαρό άερα». Με τον όρο «καθαρό αέρα» εννοώ καθαρό αεροδυναμικά αλλά με βρώμικη ζελατίνα λόγω της ανώμαλης προσγείωσης άπειρων εντόμων.

Οπότε σε sport μοτοσικλέτα περιμένεις ο άερας να σε «σηκώνει» ελαφρά, νιώθωντας την δύναμη αυτή στους καρπούς, αλλά χωρίς να νιώθεις πως ανά πάσα στιγμή θα φύγεις πίσω, ενώ ταυτόχρονα η ζελατίνα θα «γεμίζει» μυγάκια, θέλοντας τακτικό καθάρισμα.

Αν το μέγεθος του σώματός σου, το στύλ οδήγησης και η ζελατίνα «έρχονται» πακέτο, το κράνος δεν θα εμφανίζει ταρακούνημα, αλλά κάποιες φορές ο στροβιλισμός που θα χτυπάει το στήθος σου, θα εξοστρακίζεται προς τα πάνω, εισχωρώντας καμιά φορά στο κράνος, δίνοντάς σου την εντύπωση πως τείνει προς τα πάνω. Αν αυτό το φαινόμενο γίνει αισθητό κατά τη διάρκεια ενός Test Ride τότε αυτό ίσως να σημαίνει πως χρειάζεται αλλαγή η ζελατίνα.

Ενδιαφέρον είναι να προσέξουμε πως οι ζελατίνες που χρησιμοποιούνται στις αγωνιστικές μοτοσικλέτες, οι οποίες εξελίσσονται στις sport μοτοσικλέτες, είναι ψηλότερες από τις standard. Αυτό οφείλεται στο ότι ο οδηγός θα χρειαστεί να κάτσει τέρμα κάτω, αγκαλιάζοντας το ρεζερβουάρ, για να πετύχει άριστη αεροδυναμική, οπότε θα χρειάζεται να βλέπει μέσα από την ζελατίνα ή ακριβώς από πάνω της.
Ένα άλλο σημείο που πρέπει να προσέξουμε επιλέγοντας μια sport μηχανή, είναι ότι η ζελατίνα μπορεί να εμποδίζει το οπτικό πεδίο κοιτώντας προς τα όργανα, όταν η στάση οδήγησης είναι φυσιολογική.

Οι τουριστικές ζελατίνες είναι ικανές να σου επιτρέψουν να οδηγείς χωρίς να σε επηρεάζει το φαινόμενο των στροβιλισμών, ούτε και ο «πόλεμος με τα έντομα» στην ζελατίνα του κράνους και να βλέπεις μπροστά καθαρά, σε όλες τις συνθήκες. Αλλά τελικά....είναι αυτός ο σκοπός;

Αν η τουριστική ζελατίνα είναι ψηλή και αρκετά πλατιά, ώστε να σε απαλλάσσει από στροβιλισμούς και έντομα, μάλλον θα πρέπει να κοιτάς μέσα από την ζελατίνα. Αυτό μπορεί να είναι καλό αν η ζελατίνα είναι άριστη αεροδυναμικά και εφόσον είναι καινούρια και αγρατζούνιστη, αν είναι καθαρή...δεν είναι καλυμμένη με σκόνη, έντομα, ή στάλες βροχής....(...χμμμ..πολλά θέλουμε έ;..) Αυτή η κατάσταση όπως καταλαβαίνετε δεν είναι ρεαλιστική.

Στην βροχή αυτό που χρειαζόμαστε είναι μια ζελατίνα που μπορούμε να κοιτούμε από πάνω της, να επιτρέπει ταυτόχρονα μια σημαντική ποσότητα αέρα να σκάει στη ζελατίνα του κράνους ώστε να το καθαρίζει από σταγόνες βροχής και ταυτόχρονα να μην προκαλεί ταρακούνημα του κράνους.

Είναι σαν να ζητάμε το αδύνατο;

Οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενες ζελατίνες μπορούν να ανέβουν αρκετά ψηλά ή να κατέβουν αρκετά χαμηλά-σε περίπτωση βροχής- αλλά το μειονέκτημα είναι πως καθώς ρυθμίζονται στην ανώτερη θέση, αλλάζει μαζί και η γωνία κλίσης, μεγαλώνοντας την απόσταση από το κεφάλι μας.

Άλλες ζελατίνες απομακρύνουν μεν τους στροβιλισμούς από το κράνος, τους επαναφέρουν δε στο πίσω μέρος του, σαν αόρατο χέρι. Οι ζελατίνες που έχουν add-ons, η spoiler όπως λέγονται, μπορεί να λειτουργούν καλά, από την στιγμή βέβαια που η κορυφή (το χείλος ) της ζελατίνας έχει το κατάλληλο ύψος και την κατάλληλη απόσταση από την ζελατίνα του κράνους μας. Χμμμμ....

Οπότε σε ποιό ύψος θα πρέπει να βρίσκεται το χείλος της ζελατίνας; Μετά από χρόνια εμπειρίας, οι παρατηρήσεις μου καταλήγουν πως θα πρέπει να βρίσκεται στο ίδιο ύψος με την άκρη της μύτης μας και 200 με 300 χιλιοστά μπροστά από αυτήν.
Για να καταλάβετε το αποτέλεσμα, απλά τοποθετήστε το κεφάλι σας σε αυτή τη θέση, αν βέβαια η μοτοσικλέτα έχει ζελατίνα, για να νιώσετε την διαφορά στους στροβιλισμούς.
Σε αυτήν την θέση μπορείς να δεις πάνω από την ζελατίνα στην βροχή, καθώς οι στάλες βροχής απομακρύνονται λόγω του αέρα που πέφτει πάνω σου. Αν και θα χτυπάν έντομα στο κράνος σου, ΠΟΤΕ δεν θα χρειαστεί να κοιτάξεις μέσα από μια βρώμικη, θολή ζελατίνα.


Ανακεφαλαιώνοντας, τι να περιμένουμε από την ζελατίνα σε μια sport μοτοσικλέτας;
Προστασία του θώρακα καθώς η ταχύτητα αυξάνεται, το κράνος να βρίσκεται σε «καθαρό αέρα» (όχι στροβιλισμοί) χωρίς να τείνει προς τα πάνω. Θα χρειάζεται βέβαια να καθαρίζεις την ζελατίνα του κράνους συχνά από έντομα...

Τι περιμένουμε από την ζελατίνα σε μια τουριστική μοτοσικλέτα με μια μεγάλη ζελατίνα;
Ελεύθερο οπτικό πεδίο, απουσία στροβιλισμών από αέρα (αν είμαστε τυροί) αλλά κακό οπτικό πεδίο στην βροχή και όταν η ζελατίνα της μοτοσικλέτας είναι βρώμικη, δηλαδή τις περισσότερες φορές...Αν η ζελατίνα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη, «παίξε» μέχρι να βρεις το ιδανικό ύψος και την ιδανική απόσταση από το κράνος.

Σε μια γυμνή μοτοσικλέτα με μια μεγάλη aftermarket ζελατίνα προφυλάσσεσαι από το κρύο του χειμώνα, μπορεί να υπάρχει η δυνατότητα να αυξομειώσεις το ύψος, ώστε να μπορείς να βλέπεις από πάνω της, αλλά πολύ πιθανό είναι να ταλαιπωρείσαι από ταρακούνημα του κράνους (buffeting) εκτός αν μπορείς να φέρεις την ζελατίνα σε μικρότερη απόσταση από το πρόσωπό σου.

Αν τοποθετήσεις μια aftermarket μικρή ζελατίνα (bikini) μπορεί να πετύχεις το καλύτερο αποτέλεσμα, δηλαδή αποφυγή της πίεσης του αέρα στον θώρακα-ώστε να μπορείς να κάθεσαι σε όρθια στάση χωρίς να υποφέρεις- ενώ μπορείς επίσης να βλέπεις καθαρά στην βροχή, χωρίς στροβιλισμούς στο επίπεδο του κράνους, με τίμημα τον «πόλεμο με τα έντομα», όπως άλλωστε και οι αναβάτες στους αγώνες ταχύτητας.

Μια μικρή ζελατίνα θα σε κρατήσει δροσερότερο το καλοκαίρι και το χειμώνα πάντα υπάρχει ο σωστός εξοπλισμός, κατά του κρύου..


Πως λοιπόν θα αποφασίσουμε ποια είναι η κατάλληλη ζελατίνα για μας; Το καλύτερο είναι να την δοκιμάσουμε προτού την αγοράσουμε. Το να πάρουμε την συμβουλή από κάποιον που χρησιμοποιεί την ζελατίνα που μας ενδιαφέρει είναι παγίδα γιατί οι σωματικές αναλογίες και η θέση οδήγησης αλλάζουν από άτομο σε άτομο.

Σημαντικός παράγοντας βέβαια είναι και η επιλογή ενός αεροδυναμικά καλού κράνους.

Τελικά προτιμώντας να «φορέσεις» μια χαμηλή ζελατίνα, ώστε να βλέπεις από πάνω της και ιδίως στην βροχή, φτάνεις αντιμέτωπος με το εξής δίλημμα:

Έντομα στην ζελατίνα?.....ή «ταρακούνημα» στο κράνος?....Τι προτιμάται;

Εγώ θα επιλέγω πάντα το πρώτο...








Το πρωτότυπο κείμενο είναι γραμμένο στα αγγλικά από τον φίλο μου Graham Allardice. Η μετάφραση έγινε από εμένα. Ελπίζω να βοηθήσει τους τελειομανείς...
Moderator of Motocikleta.Gr

Moto Guzzi Breva V1100 2006
Moto Guzzi Le Mans V11 2003
Moto Guzzi World Club

The way the "V" is meant to be...



Δημοπρασίες Αγάπης ! Δεν έχεις ακόμα την κάρτα μέλους ? Δες τι χάνεις !
Άβαταρ μέλους
Dimitris
Παλαιό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 7897
Εγγραφή: Τετ Αύγ 30, 2006 8:11 pm
Τοποθεσία: Μακεδονία, Θεσσαλονίκη, Καλαμαριά
Μοντέλο: Moto Guzzi 1100 Breva 2006 ABS, V11 Le Mans 2003, 1100 sport 1998
Κυβικά: 1100

Δημοσίευσηαπό nemesispm την Πέμ Ιαν 11, 2007 11:36 am

Για μενα το σωστο αρθρο την σωστη στιγμη μια και παμε και για αλαγη ζελατινας οποτε ευχαριστω μητσακο και η ερευνα αγορας συνεχιζεται :smt023 :smt023
Moderator of Motocikleta.Gr - Δημοπρασίες Αγάπης !

Δεν έχεις ακόμα την κάρτα μέλους ? Δες τι χάνεις !

Ολα οσα μας συμβαίνουν είναι αγγελιοφόροι ή της θείας αγαθότητας ή της θείας δικαιοσύνης ...... ΝΕΜΕΣΗΣ
Άβαταρ μέλους
nemesispm
Τακτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1200
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 20, 2006 9:17 pm
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Re: Κεφάλαιο Ζελατίνες

Δημοσίευσηαπό mark την Πέμ Ιαν 11, 2007 4:56 pm

Dimitris έγραψε:Κεφάλαιο Ζελατίνες



[

Οι τουριστικές ζελατίνες είναι ικανές να σου επιτρέψουν να οδηγείς χωρίς να σε επηρεάζει το φαινόμενο των στροβιλισμών, ούτε και ο «πόλεμος με τα έντομα» στην ζελατίνα του κράνους και να βλέπεις μπροστά καθαρά, σε όλες τις συνθήκες. Αλλά τελικά....είναι αυτός ο σκοπός;

Αν η τουριστική ζελατίνα είναι ψηλή και αρκετά πλατιά, ώστε να σε απαλλάσσει από στροβιλισμούς και έντομα, μάλλον θα πρέπει να κοιτάς μέσα από την ζελατίνα. Αυτό μπορεί να είναι καλό αν η ζελατίνα είναι άριστη αεροδυναμικά και εφόσον είναι καινούρια και αγρατζούνιστη, αν είναι καθαρή...δεν είναι καλυμμένη με σκόνη, έντομα, ή στάλες βροχής....(...χμμμ..πολλά θέλουμε έ;..) Αυτή η κατάσταση όπως καταλαβαίνετε δεν είναι ρεαλιστική.

Στην βροχή αυτό που χρειαζόμαστε είναι μια ζελατίνα που μπορούμε να κοιτούμε από πάνω της, να επιτρέπει ταυτόχρονα μια σημαντική ποσότητα αέρα να σκάει στη ζελατίνα του κράνους ώστε να το καθαρίζει από σταγόνες βροχής και ταυτόχρονα να μην προκαλεί ταρακούνημα του κράνους.



Οπότε σε ποιό ύψος θα πρέπει να βρίσκεται το χείλος της ζελατίνας; Μετά από χρόνια εμπειρίας, οι παρατηρήσεις μου καταλήγουν πως θα πρέπει να βρίσκεται στο ίδιο ύψος με την άκρη της μύτης μας και 200 με 300 χιλιοστά μπροστά από αυτήν.
Για να καταλάβετε το αποτέλεσμα, απλά τοποθετήστε το κεφάλι σας σε αυτή τη θέση, αν βέβαια η μοτοσικλέτα έχει ζελατίνα, για να νιώσετε την διαφορά στους στροβιλισμούς.
Σε αυτήν την θέση μπορείς να δεις πάνω από την ζελατίνα στην βροχή, καθώς οι στάλες βροχής απομακρύνονται λόγω του αέρα που πέφτει πάνω σου. Αν και θα χτυπάν έντομα στο κράνος σου, ΠΟΤΕ δεν θα χρειαστεί να κοιτάξεις μέσα από μια βρώμικη, θολή ζελατίνα.



Τι περιμένουμε από την ζελατίνα σε μια τουριστική μοτοσικλέτα με μια μεγάλη ζελατίνα;
Ελεύθερο οπτικό πεδίο, απουσία στροβιλισμών από αέρα (αν είμαστε τυροί) αλλά κακό οπτικό πεδίο στην βροχή και όταν η ζελατίνα της μοτοσικλέτας είναι βρώμικη, δηλαδή τις περισσότερες φορές...Αν η ζελατίνα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη, «παίξε» μέχρι να βρεις το ιδανικό ύψος και την ιδανική απόσταση από το κράνος.




Πως λοιπόν θα αποφασίσουμε ποια είναι η κατάλληλη ζελατίνα για μας; Το καλύτερο είναι να την δοκιμάσουμε προτού την αγοράσουμε. Το να πάρουμε την συμβουλή από κάποιον που χρησιμοποιεί την ζελατίνα που μας ενδιαφέρει είναι παγίδα γιατί οι σωματικές αναλογίες και η θέση οδήγησης αλλάζουν από άτομο σε άτομο.

Σημαντικός παράγοντας βέβαια είναι και η επιλογή ενός αεροδυναμικά καλού κράνους.

Τελικά προτιμώντας να «φορέσεις» μια χαμηλή ζελατίνα, ώστε να βλέπεις από πάνω της και ιδίως στην βροχή, φτάνεις αντιμέτωπος με το εξής δίλημμα:

Έντομα στην ζελατίνα?.....ή «ταρακούνημα» στο κράνος?....Τι προτιμάται;

Εγώ θα επιλέγω πάντα το πρώτο...


Kαταρχήν οφείλω να πω ότι το άρθρο είναι καταπληκτικό και διαφωτιστικότατο και ευχαριστούμε τον Δημήτρη για την πολύ καλή δουλειά



:smt041 .Θα συμφωνήσω απόλυτα με αυτά που παραθέτω για τις τουριστικές ζελατίνες μιας και έχω ένα Capo και τα έχω διαπιστώσει και γω.Εχω ύψος 1,90 και στα ταξίδια φοράω μια aftermarket της Ermax ,είναι ακριβώς στο ύψος της μύτης μου ,μπορώ και βλέπω πάνω απ'αυτήν και προστατεύει ικανοποιητικά. :D
Σε καθημερινή χρήση όμως και δια πάνω στο νησί χρησιμοποιώ την μαμίσια που είναι πιο κοντή γιατί η άλλη μέσα στην πόλη μου χωρίζει το οπτικό πεδίο στα δύο και με ενοχλεί λιγάκι.Τελικό το συμπέρασμά μου είναι ότι μια ηλεκτρική ζελατίνα θα είναι όλα τα λεφτά! :-D
ΚΟΙΤΑ ΜΠΡΟΣΤΑ
Γιώργος
Άβαταρ μέλους
mark
Νέος στο forum
 
Δημοσιεύσεις: 133
Εγγραφή: Παρ Δεκ 08, 2006 2:51 am
Τοποθεσία: ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Rumble Strips Ανυπομονώ να τα δοκιμάσω.

Δημοσίευσηαπό Dimitris την Τρί Φεβ 27, 2007 9:30 pm

Παιδιά η έρευνα για καλή ποιότητα στην οδήγηση συνεχίζεται. Και όταν λέω καλή ποιότητα στην οδήγηση εννοώ να μπορείς, έχοντας τοποθετήσει μια καλή ζελατίνα στην μοτοσικλέτα σου, να απολαμβάνεις το ταξίδι σου χωρίς να βιώνεις το απίστευτα ενοχλητικό φιανόμενο των στροβιλισμών που αναπτύσσονται στο κράνος. Αυτοί οι στροβιλισμοί (Helmet Buffeting) είναι ικανοί να αποτελειώσουν εσένα και το ταξίδι σου δηλιουργώντας πονοκέφαλο και ζάλη, με αποτέλεσμα να φτάνεις στον προοσρισμό σου έχοντας στην κυριολεξία ένα κεφάλι καζάνι.

Στο παραπάνω άρθρο είπαμε πως η ιδανική τοποθέτηση ζελατίνας είναι αυτή όπου το κορυφαίο χείλος της ζελατίνας θα βρίσκεται στο ίδιο ύψος με την μύτη μας. Δοκιμάστε την ώρα που οδηγείται να φέρεται την μύτη στο ίδιο ύψος με την ζελατίνα.
Επίσης πολύ σημαντικό ρόλο -όπως έγραψα παραπάνω- παίζει η απόσταση της μύτης από την ζελατίνα.

Γενικά η απόσταση πρέπει να είναι 25 με 30 εκατοστά (από την μύτη μας μέχρι την κορυφή της ζελατίνας μας).

Εγώ τοποθέτησα την ζελατίνα μου σε τέτοιο ύψος ώστε η κορυφή της ζελατίνας να αντιστοιχεί την άκρη της μύτης μoυ. Δυστυχώς δεν έχω καταφέρει ακόμα να προσαρμόσω την κατάλληλη απόσταση μύτης-ζελατίνας (25-30 εκατοστά.). Παρ'όλα αυτά το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Σε αυτό το ύψος της ζελατίνας και αν γύρω μπροστά ελάχιστα (ώστε η απόσταση να είναι η ενδεδειγμενη από την ζελατίνα) το φαινόμενο στροβισλισμών σχεδόν εξαλείφεται.


ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΠΟΥ ΓΡΑΦΩ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ. Αυτά τα είπαμε προηγουμένως. Σκοπός είναι να σας παρουσιάσω-ύστερα από έρευνα που κάναμε με τον φίλο μου από Νέα Ζηλανδία και μετά από ατελείωτες ανταλλαγές mail και συγκρίσεις εμπειριών- το RUMBLE STRIP.

Πριν σας πω τι ακριβώς είναι αυτό (για όσους τέλοσπάντων δεν το γνωρίζουν) πρέπει να αναφερθεί φυσικά το πόσο σημαντικό ρόλο παίζει το κράνος. Ένα καλό αεροδυναμικά κράνος, με πίσω αεροτομή συμβάλει-εκτός από την σταθερότητα- στην εξάλειψη των φαινομένων στροβιλισμών.

Υπάρχουν και κράνη όμως καλά σε ποιότητα και που πολύ από εμάς έχουν, που δεν φέρουν αεροτομή.

Πάμε να δούμε τι είναι τα Rumble Strips. Είναι λεπτά, επιμήκη κομμάτια από πολυμερές, τα οποία είναι φτιαγμένα αποκλειρτικά για χρήση κράνους. Θυμάστε τα ελαστικά πλαστικά που κολλούν στις πόρτες των αυτοκινήτων για να μην τραυματίζεται η πόρτα; Σκεφτείται κάτι παρόμοιο.

Αυτά λοιπόν "κολλούν" στο πάνω μέρος του κράνους, πάνω από την αεροτομή (αν διαθέτει το κράνος μας) και πίσω από τους αεραγωγούς. Στην κορυφή του κράνους δηλαδή.

Έγιναν πολλά τεστ. Καταρχήν δοκιμάσαμε την χρήση του Rumble Strip σε κράνος χωρίς αεροτομή και φυσικά με τις ανάλογες ρυθμίσεις και σχέσεις ζελατίνας-μύτης. Το αποτέλεσμα συγκριτικά με πριν (χωρίς το rumble Strip) ήταν εντυπωσιακό. Οι στροβιλσμοί ελαττώθηκαν αισθητά.

Όταν δοκιμάσαμε κράνος με αεροτομή αλλά χωρίς το rumble strip διαπιστώσαμε πως το αποτέλεσμα ήταν σχεδόν παρόμοιο με αυτό του κράνους χωρίς αεροτομή αλλά με το rumble strip.

Τέλος ο συνδυασμός Κράνος με αεροτομή/rumble Strip είναι κορυφαίος. Ο Graham υποστηρίζει (εγώ δεν το δοκίμασα προσωπικά) πως οι στροβιλισμοί εξαφανίζονται σε ποσοστό 99%.


Θα σας ποστάρω και φωτογραφίες....λίγο υπομονή...μέχρι τότε τσεκάρετε εδώ...

http://www.rumble-strips.com/index.html


Καλά ταξίδια...


Δημήτρης





Υ.Γ: Στην φωτογραφία που ανέβασα φαίνεται το ύψος της ζελατίνας που αντιστοιχεί περίπου στο ύψος της μύτης μου. δυστυχώς όπως μπορείτε να δείτε η απόσταση μύτης/ζελατίνας δεν είναι 25-30 εκατοστά αλλά παραπάνω...δοκίμασα να φέρω τη μύτη μου πιο κοντά στην κορυφή της ζελατίνας (25 εκ. περίπου) και το buffeting εξαφανίστηκε..
Συνημμένα

Moderator of Motocikleta.Gr

Moto Guzzi Breva V1100 2006
Moto Guzzi Le Mans V11 2003
Moto Guzzi World Club

The way the "V" is meant to be...



Δημοπρασίες Αγάπης ! Δεν έχεις ακόμα την κάρτα μέλους ? Δες τι χάνεις !
Άβαταρ μέλους
Dimitris
Παλαιό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 7897
Εγγραφή: Τετ Αύγ 30, 2006 8:11 pm
Τοποθεσία: Μακεδονία, Θεσσαλονίκη, Καλαμαριά
Μοντέλο: Moto Guzzi 1100 Breva 2006 ABS, V11 Le Mans 2003, 1100 sport 1998
Κυβικά: 1100

Δημοσίευσηαπό iliasRC31 την Τετ Φεβ 28, 2007 12:06 am

ρε λες απο αυτο να εχω πονους σε μεγαλες βολτες και απλως να μην το καταλαβαινω :smt027 :smt027
Ακριβές ασφάλειες ; Οχι ποιά ! https://www.insurance4you.gr & https://www.ins4youdirect.gr/
Το Motocikleta στο Facebook http://www.motocikleta.gr/facebook
Το Motocikleta στο Twitter http://twitter.com/motocikleta
------------------------------------------------
Άβαταρ μέλους
iliasRC31
Site Admin
 
Δημοσιεύσεις: 7007
Εγγραφή: Τετ Ιουν 14, 2006 10:22 pm
Τοποθεσία: Γλυφάδα
Ονομα χρήστη: Ηλίας
Κυβικά: 1050
Επάγγελμα: Ασφαλιστικός Σύμβουλος -www.Insurance4you.gr

Δημοσίευσηαπό nemesispm την Τετ Φεβ 28, 2007 3:18 pm

Και για να γκρινιξω εγω λιγο γιατι ολα αυτα τα τεστ δεν υπολογιζουν και τον κακομηρη τον συνοδηγο εεεεεεεεεεεεεε :smt075 :smt075 :smt075
Moderator of Motocikleta.Gr - Δημοπρασίες Αγάπης !

Δεν έχεις ακόμα την κάρτα μέλους ? Δες τι χάνεις !

Ολα οσα μας συμβαίνουν είναι αγγελιοφόροι ή της θείας αγαθότητας ή της θείας δικαιοσύνης ...... ΝΕΜΕΣΗΣ
Άβαταρ μέλους
nemesispm
Τακτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1200
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 20, 2006 9:17 pm
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Δημοσίευσηαπό Ofanis την Τετ Φεβ 28, 2007 5:22 pm

εμένα αυτή μου έκατσε κουτί

είμαι 1,75 και στο tdm δεν έχω στροβιλισμούς και αν σκύψω λίγο και βλέπω ακριβώς πάνω από τη ζελατίνα (αφού είναι μαύρη και δε φαίνεται από μεσα) δε νιώθω τίποτα (η www.mra.de την κατατάσει ως racing και οχι touring)
Συνημμένα

Άβαταρ μέλους
Ofanis
Τακτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1000
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 29, 2006 2:06 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Ονομα χρήστη: Φάνης
Μοντέλο: R1
Κυβικά: 1000
Επάγγελμα: Αρχιτέκτων Μηχανικός

Δημοσίευσηαπό Dimitris την Τετ Φεβ 28, 2007 6:40 pm

Ofanis έγραψε:εμένα αυτή μου έκατσε κουτί

είμαι 1,75 και στο tdm δεν έχω στροβιλισμούς και αν σκύψω λίγο και βλέπω ακριβώς πάνω από τη ζελατίνα (αφού είναι μαύρη και δε φαίνεται από μεσα) δε νιώθω τίποτα (η www.mra.de την κατατάσει ως racing και οχι touring)


Ωραία Φάνη. Η ζελατίνα σε προστατεύει στον θώρακα; Γιατί θυμάμαι η προηγούμενη που είχες δεν κάλυπτε επαρκώς των θώρακα, απλά ελάττωνε την πίεση.

Οποιαδήποτε ζελατίνα, αν είναι σχετικά κοντή δεν τίθεται θέμα να δημιουργήσει πρόβλημα στροβιλισμών στο κράνος. Όμως, όντας κοντή δεν καλύπτει τον θώρακα, με αποτέλεσμα ο θώρακας να υφίσταται πίεση σε ταχύτητες στην Εθνική.

Το να τοποθετήσει κανείς μεγαλύτερη ζελατίνα καταφέρνει να εξαφανίσει την άσκηση πίεσης στον θώρακα πράγμα πολύ σημαντικό. Τότε όμως συνήοως εμφανίζονται τα προβλήματα στροβιλισμών στο κράνος.

Εδώ είναι το ζητούμενο. Να καταφέρουμε να έχουμε καλυμμένο θώρακα 100% χωρίς να χρειάζεται να σκύβουμε και ταυτόχρονα να μην αντιμετωπίζουμε προβλήματα με στροβιλισμούς.

Γιαυτό και πολύ σημαντικό για την επίτευξη των παραπάνω είναι να συνδυάζονται 2 πράγματα.

1)Ζελατίνα στο ύψος της άκρης της μύτης
2)Απόσταση ζελατίνας/ζελατίνας κράνους περίπου 25 με 30 εκ.


Φάνη, αν με αυτή τη ζελατίνα έχεις θώρακα καλυμμένο πλήρως από αέρα και ταυτόχρονα δεν έχεις στροβιλισμούς, χωρίς να χρειαστεί να σκύψεις, τότε είσαι έτοιμος!


Υ.Γ: Nemesis το Rumble Strip φαίνεται να συμβάλει τα μέγιστα στην εξάλειψη του φαινομένου στροβισλισμών ακόμα και στον συνεπιβάτη.
Moderator of Motocikleta.Gr

Moto Guzzi Breva V1100 2006
Moto Guzzi Le Mans V11 2003
Moto Guzzi World Club

The way the "V" is meant to be...



Δημοπρασίες Αγάπης ! Δεν έχεις ακόμα την κάρτα μέλους ? Δες τι χάνεις !
Άβαταρ μέλους
Dimitris
Παλαιό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 7897
Εγγραφή: Τετ Αύγ 30, 2006 8:11 pm
Τοποθεσία: Μακεδονία, Θεσσαλονίκη, Καλαμαριά
Μοντέλο: Moto Guzzi 1100 Breva 2006 ABS, V11 Le Mans 2003, 1100 sport 1998
Κυβικά: 1100

Δημοσίευσηαπό Ofanis την Τετ Φεβ 28, 2007 8:43 pm

πιεση στο θώρακα εγώ δεν ενιωθα ούτε με τη μαμα ζελατίνα ούτε με αυτή.
απλά με την μαμα ενιωθα στροβιλισμούς μετά τα 180 και αν φυσούσε καθώς και λίγη πίεση στο κράνος (όχι θώρακα)

Με την καινούργια που έτρεξα για πολύ ώρα 200+ ενιωθα ένα αεράκι


Σημείωση για τη ζελατίνα κάντε το τεστ του νερού.
Πάτε σε ένα πλυντήριο που να έχει πιστόλι με πίεση και στοχέυστε στη ζελατίνα
Θα δείτε το δρόμο που ακολουθεί ο αέρας όταν τρέχετε.
Στη δική μου το στέλνει το σπρευ με αρκετή γωνία ωστε ο κύριος όγκος να φεύγει και να γλύφει πάνω στο κράνος
Άβαταρ μέλους
Ofanis
Τακτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1000
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 29, 2006 2:06 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Ονομα χρήστη: Φάνης
Μοντέλο: R1
Κυβικά: 1000
Επάγγελμα: Αρχιτέκτων Μηχανικός

Δημοσίευσηαπό Dimitris την Τετ Φεβ 28, 2007 9:44 pm

Ofanis έγραψε:πιεση στο θώρακα εγώ δεν ενιωθα ούτε με τη μαμα ζελατίνα ούτε με αυτή.


περίεργο, εγώ αν και πιο κοντός από εσένα ένιωθα αρκετή πίεση στο θώρακα....τελικά όλα είναι υποκειμενικά...?; :smt105 ;
Moderator of Motocikleta.Gr

Moto Guzzi Breva V1100 2006
Moto Guzzi Le Mans V11 2003
Moto Guzzi World Club

The way the "V" is meant to be...



Δημοπρασίες Αγάπης ! Δεν έχεις ακόμα την κάρτα μέλους ? Δες τι χάνεις !
Άβαταρ μέλους
Dimitris
Παλαιό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 7897
Εγγραφή: Τετ Αύγ 30, 2006 8:11 pm
Τοποθεσία: Μακεδονία, Θεσσαλονίκη, Καλαμαριά
Μοντέλο: Moto Guzzi 1100 Breva 2006 ABS, V11 Le Mans 2003, 1100 sport 1998
Κυβικά: 1100

Δημοσίευσηαπό Dakota την Πέμ Μαρ 01, 2007 3:42 pm

Ofanis έγραψε:Με την καινούργια που έτρεξα για πολύ ώρα 200+ ενιωθα ένα αεράκι


Μήπως ήταν η Breva που σου έκλεβε τον αέρα, ή μήπως η φριτέζα που άνοιγε και μετά τα 200?

:smt025 :smt100 [smilie=heya.gif]
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Dakota
Συχνό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2185
Εγγραφή: Τρί Αύγ 29, 2006 4:08 pm
Τοποθεσία: Hell for Leather
Ονομα χρήστη: Μήτσος
Μοντέλο: Moto Guzzi 1200 Sport
Yamaha YBR 125
Κυβικά: 1275

Δημοσίευσηαπό Ofanis την Πέμ Μαρ 01, 2007 6:02 pm

Fretazer έγραψε: μήπως η φριτέζα που άνοιγε και μετά τα 200?

:smt025 :smt100 [smilie=heya.gif]


μετά τα 200 τι ? πατατακια που βράζουν στο λάδι που χύνεται καθως προσπαθεί να με πιάσει στην ευθεία?

Και έβλεπα κάτι τότε στον καθρεφτη και δε το βλεπα να πλησιάζει γιατί αραγε? γιατι?
Άβαταρ μέλους
Ofanis
Τακτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1000
Εγγραφή: Κυρ Οκτ 29, 2006 2:06 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Ονομα χρήστη: Φάνης
Μοντέλο: R1
Κυβικά: 1000
Επάγγελμα: Αρχιτέκτων Μηχανικός

Δημοσίευσηαπό Dakota την Πέμ Μαρ 01, 2007 6:20 pm

Ofanis έγραψε:λάδι που χύνεται?


Μπερδεύεις τα Yamaha με τα Ducati :smt064
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Dakota
Συχνό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2185
Εγγραφή: Τρί Αύγ 29, 2006 4:08 pm
Τοποθεσία: Hell for Leather
Ονομα χρήστη: Μήτσος
Μοντέλο: Moto Guzzi 1200 Sport
Yamaha YBR 125
Κυβικά: 1275

Rumble Strips

Δημοσίευσηαπό Dimitris την Τετ Μαρ 07, 2007 1:48 am

Όπως είχα υποσχεθεί, σας ποστάρω μερικές φωτογραφίες από το κράνος μου, στο οποίο είναι τοποθετημένο το Rumble Strip.

Σήμερα βγήκα στον περιφερειακό, όπου πάντα φυσάει ο αέρας και έπιασα σταθερά 140-150 χλμ/ώρα. Ε λοιπόν καμία σχέση με προηγουμένως. Ό συνδυασμός Rumble Strip και αεροτομή στο κράνος είναι ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΟΣ.

Μπορώ να πω πως το φαινόμενο Buffeting (ταρακούνημα του κράνους από στροβιλισμούς) εξαλείφθηκε σχεδόν πλήρως. Λες και κάποιος βάζει το χέρι του και μου κρατάει/σταθεροποιεί το κράνος.

Επιτέλους βρέθηκε λύση στο πρόβλημα που αντιμετώπιζα.


Ciao![/b]
Συνημμένα



Moderator of Motocikleta.Gr

Moto Guzzi Breva V1100 2006
Moto Guzzi Le Mans V11 2003
Moto Guzzi World Club

The way the "V" is meant to be...



Δημοπρασίες Αγάπης ! Δεν έχεις ακόμα την κάρτα μέλους ? Δες τι χάνεις !
Άβαταρ μέλους
Dimitris
Παλαιό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 7897
Εγγραφή: Τετ Αύγ 30, 2006 8:11 pm
Τοποθεσία: Μακεδονία, Θεσσαλονίκη, Καλαμαριά
Μοντέλο: Moto Guzzi 1100 Breva 2006 ABS, V11 Le Mans 2003, 1100 sport 1998
Κυβικά: 1100


Επιστροφή στο ΔΙΑΦΟΡΑ

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες