Πως μπορείτε να γίνετε αισιόδοξοι

Πως μπορείτε να γίνετε αισιόδοξοι

Δημοσίευσηαπό iliasRC31 την Τρί Μάιος 05, 2009 8:12 pm

Βλέπετε το ποτήρι της ζωής μισοάδειο ή μισογεμάτο; Η απάντηση που δίνετε σε αυτήν την κλασική ερώτηση, μπορεί να κάνει την διαφορά στο αν είστε αισιόδοξος ή απαισιόδοξος - και πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει πως αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας μπορεί να επηρεάσουν την υγεία και τελικά τη διάρκεια της ζωής μας.

Όπως επισημαίνουν επιστήμονες από την Κλινική Μάγιο, στο Ρότσεστερ της Μινεσότα, κάθε μέρα περνούν από το μυαλό μας χιλιάδες σκέψεις. Η διαδικασία αυτή είναι αυτόματη και οι σκέψεις μπορεί να είναι θετικές ή αρνητικές. Εάν οι σκέψεις σας είναι κυρίως αρνητικές, πιθανότατα είσαστε απαισιόδοξοι ενώ, αντιθέτως, αν είναι κυρίως θετικές είστε αισιόδοξοι.

Μερικές από αυτές τις αυτόματες σκέψεις βασίζονται είναι λογικές και εύλογες, ενώ άλλες οφείλονται σε παρανοήσεις, έλλειψη πληροφοριών, παραπληροφόρηση ή απλώς σε στοιχεία που δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα και είναι εντελώς παράλογα.

Οφέλη αισιοδοξίας

Οι απανταχού ερευνητές μελετούν εξονυχιστικά την επίδραση της αισιοδοξίας στην υγεία και έως τώρα έχουν διαπιστώσει πως ελαττώνει το στρες, αυξάνει την αντίσταση του οργανισμού στις επιθέσεις των ιών που προκαλούν κρυολόγημα, ενώ χαρίζει μια αίσθηση ευεξίας και βελτιώνει την υγεία.

Επιπλέον, μειώνει τον κίνδυνο αναπτύξεως στεφανιαίας νόσου, διευκολύνει την αναπνοή σε όσους πάσχουν από χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια (χρονία βρογχίτιδα ή εμφύσημα), βοηθεί τις γυναίκες που έχουν υψηλού κινδύνου κυήσεις να τις αντιμετωπίσουν καλύτερα, παρατείνει το προσδόκιμο επιβίωσης και γενικά μας βοηθεί να χειριζόμαστε καλύτερα τις δυσκολίες της ζωής.

Παρά τις διαπιστώσεις αυτές, οι ερευνητές δεν έχουν ακόμη κατορθώσει να βρουν για ποιον λόγο παρέχει τόσα οφέλη η αισιοδοξία. Η επικρατούσα θεωρία, όμως, είναι ότι όταν κοιτάζουμε την ζωή από την θετική της πλευρά, αντεπεξερχόμαστε καλλίτερα στις στρεσογόνες καταστάσεις, με αποτέλεσμα να ελαττώνονται οι συνέπειες που έχει το στρες στο σώμα και κατ' επέκτασιν στην υγεία μας.

Χαρακτηριστικά απαισιοδοξίας

Η απαισιοδοξία χαρακτηρίζεται από την ακούσια υιοθέτηση ορισμένων «κακών συνηθειών», όσον αφορά τον τρόπο της αυτόματης σκέψης. Πρόκειται για τις εξής:

* Αποκλεισμός θετικών παραγόντων. Οι απαισιόδοξοι άνθρωποι συνηθίζουν να μεγαλοποιούν τις αρνητικές συνιστώσες μιας κατάστασης, αποκλείοντας από το μυαλό τους όλες τις θετικές. Έχουν, λ.χ., μια θαυμάσια μέρα στην δουλειά, κατά την οποία εκτελούν όλες τις υποχρεώσεις τους εγκαίρως και δέχονται τα συγχαρητήρια των άλλων για την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητά τους. Εν τούτοις, ξεχνούν ένα μικρό βήμα - και περνούν όλο το απόγευμα σκεπτόμενοι ασταμάτητα αυτήν την μικρή γκάφα, έχοντας ξεχάσει ολωσδιόλου τα συγχαρητήρια που δέχθηκαν για όλα τα άλλα που πέτυχαν.

* Προσωποποίηση. Ένα άλλο χαρακτηριστικό των απαισιόδοξων, κατά το οποίο προσωποποιούν οτιδήποτε αρνητικό τους συμβαίνει και το αποδίδουν σε κάτι που οι ίδιοι έκαναν λάθος. Ακυρώνεται, λ.χ., ένα ραντεβού με τους φίλους τους, και αμέσως καταλήγουν στο συμπέρασμα πως αυτό οφείλεται στο ότι οι άλλοι δεν ήθελαν να περάσουν κάποιες ώρες μαζί τους.

* Καταστροφολογία. Η καταστροφολογία επίσης είναι έντονη στους απαισιόδοξους τύπους, οι οποίοι μονίμως περιμένουν το χειρότερο. Αρνούνται λ.χ. να πάνε σε ένα γεύμα εργασίας διότι είναι σίγουροι πως κάτι θα συμβεί και θα γίνουν ρεζίλι. Ή πάει κάτι στραβά το πρωί και είναι σίγουροι πως επίκεινται πολλά ακόμα δεινά μέχρι να τελειώσει η ημέρα.

* Πόλωση. Το πιο έντονο χαρακτηριστικό των απαισιόδοξων, οι οποίοι βλέπουν τα πάντα γύρω τους ως άσπρο ή μαύρο. Ενδιάμεσα δεν υπάρχει τίποτε γι' αυτούς. Και αυτό ισχύει ακόμα και για τις δικές τους δεξιότητες: ή θα είναι τέλειοι σε όλα ή αποτυχίες - δεν γίνεται να είναι μέτριοι, ούτε μέτριοι προς το καλό ή οποιαδήποτε άλλη διαβάθμιση.

Μετατροπή αρνητικών σκέψεων

Τα καλά νέα είναι πως μπορεί κανείς να μετατρέψει την απαισιοδοξία του σε αισιοδοξία και τις αρνητικές του σκέψεις σε θετικές. Η όλη διαδικασία είναι απλή, αλλά οπωσδήποτε χρειάζεται χρόνο και συστηματική πρακτική εξάσκηση.

Το πρώτο βήμα είναι να κάνετε ένα διάλειμμα στη διάρκεια της ημέρας και να αξιολογείτε ο,τιδήποτε σκέπτεστε εκείνη τη στιγμή. Εάν συνειδητοποιήσετε πως είναι αρνητικό, πρέπει να βρείτε έναν τρόπο για να του προσθέσετε μια θετική «νότα». Για να το πετύχετε αυτό, πρέπει να αποφασίσετε πως θα σταματήσετε να σκέφτεστε για εσάς ό,τι δεν θα λέγατε στους άλλους.

Να μερικά παραδείγματα για το πως μπορείτε να επιτύχετε τέτοιου είδους αλλαγές:

* Να σκέπτεστε «είναι μια ευκαιρία για να μάθω κάτι» αντί «δεν το έχω ξανακάνει ποτέ».

* Να σκέπτεστε «ας το δω από μια διαφορετική οπτική γωνία» αντί για «είναι πολύπλοκο».

* Να σκέπτεστε «τώρα θα αυτοσχεδιάσω» αντί για «και που θα βρω ό,τι χρειάζομαι;».

* Να σκέπτεστε «πρέπει να αναθεωρήσω τις προτεραιότητές μου» αντί για «δεν έχω χρόνο».

* Να σκέπτεστε «θα το δοκιμάσω κι ό,τι γίνει» αντί για «αποκλείεται να πετύχει».

* Να σκέπτεστε «θα ζητήσω βοήθεια» αντί για «δεν μπορώ να το κάνω».

* Να σκέπτεστε «μπορώ να το βελτιώσω» αντί για «δεν μπορούσα να κάνω τίποτα καλλίτερο».

* Να σκέπτεστε «θα τους μιλήσω εγώ» αντί για «κανένας δεν θέλει να μιλάει μαζί μου».

* Να σκέπτεστε «θα προσπαθήσω άλλη μια φορά» αντί για «είναι μάταιο, δεν πρόκειται να βελτιωθεί με τίποτα».

* Να σκέπτεστε «εγώ θα το νικήσω το άγχος μου» αντί για «αγχώνομαι και δεν μπορώ να κάνω τίποτα».

Ακόμα και με τέτοιου είδους αλλαγές, πάντως, μην περιμένετε ότι θα αλλάξετε από τη μια στιγμή στην άλλη.

Τελικά, όμως, οι θετικές σκέψεις θα αρχίσουν να περνούν αυτόματα από το μυαλό σας, ελαττώνοντας την αρνητική αυτοκριτική σας και αυξάνοντας την αυτοαποδοχή σας. Και πριν καλά-καλά το συνειδητοποιήσετε, θα αρχίσετε να γίνεστε πιο αισιόδοξοι, θα χειρίζεστε τα καθημερινά στρεσογόνα γεγονότα πιο ρεαλιστικά και επικοδομητικά και, εν τέλει, θα δείτε το ποτήρι της ζωής μισογεμάτο...



Πηγή : Web Only

http://ygeia.tanea.gr/default.asp?pid=8 ... 6303&ct=98
Ακριβές ασφάλειες ; Οχι ποιά ! https://www.insurance4you.gr & https://www.ins4youdirect.gr/
Το Motocikleta στο Facebook http://www.motocikleta.gr/facebook
Το Motocikleta στο Twitter http://twitter.com/motocikleta
------------------------------------------------
Άβαταρ μέλους
iliasRC31
Site Admin
 
Δημοσιεύσεις: 7007
Εγγραφή: Τετ Ιουν 14, 2006 10:22 pm
Τοποθεσία: Γλυφάδα
Ονομα χρήστη: Ηλίας
Κυβικά: 1050
Επάγγελμα: Ασφαλιστικός Σύμβουλος -www.Insurance4you.gr

Επιστροφή στο ΑΝΘΡΩΠΟΣ & ΥΓΕΙΑ

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες