Horex 1923-1960

Ιστορία της μοτοσικλέτας...

Horex 1923-1960

Δημοσίευσηαπό Dimitris την Πέμ Μαρ 08, 2007 1:22 am

Αίγλη και εξαιρετική φήμη χαίρει η Γερμανική φίρμα σε όλο τον κόσμο αλλά και στην Ελλάδα. Πολλές φορές η Horex τοποθετείται κοντά στην BMW και αυτό γιατί διέθετε αυτό που έκανε τις γερμανικές μοτοσικλέτες-ειδικά στις δεκαετίες του '50 και '60- να διαφοροποιούνται από τις υπόλοιπες: αξιοπιστία. Η λέξη "βράχος" χαρακτήριζε αυτή την ιδιότητα των Horex.

Ιδρύθηκε από έναν φανατικό των 2 τροχών, έναν διάσημο στην πατρίδα του αναβάτη αγώνων, τον Fritz Kleemann στις αρχές της δεκαετίας του '20 στο Bad Homburg. Πείθοντας τον πατέρα του Friedrich που είχε εργοστάσιο κατασκευής υαλικών με το όνομα REX, να δουλέψουν μαζί στην κατασκευή μοτοσικλετών, δηκιούργησαν την Horex, παίρνοντας τα 2 πρώτα γράμματα από το όνομα της πόλης τους (Homburg).

Το 1923 παρουσιάζεται το πρώτο μοντέλο με κινητήρα 250 κυβικών. Οι νίκες του Kleemann αποτελούν την καλύτερη διαφήμιση έτσι ώστε το όνομα της Horex να γίνει γνωστό. Το σλόγκαν της εταιρείας είναι "φτιαγμένες από μοτοσικλετιστές...για μοτοσικλετιστές". Μαζί με τον Kleemann, ένας ακόμα αναβάτης δοξάζεται με το όνομα Philip Karrer, αμφότεροι πάνω στις τετράχρονες μονοκύλινδρες 250 κ.εκ.

Το 1925, η συγχώνευση της Horex με την Columbus αποδεικνύεται πολύ καλή κίνηση, σώζοντας και τις 2 εταιρείες από τους δύσκολους καιρούς....ενώ στην αγορά της Σουηδίας πωλούνται ως Columbus αφού το Horex παρέμπεμπε σε...πόρνη.

Μετά την πρώτη 250, έρχονται και άλλα μοντέλα στα 498 και 598 αλλά και 198, 298 και 346cc (μονοκύλινδρες με βαλβίδες επί κεφαλής). Ο αρχιμηχανικός της Horex, ο Hermann Reeb είναι αυτός που αφήνει το αποτύπωμά του στην ιστορία της μοτοσικλέτας αφού σχεδιάζει έναν δικύλινδρο τετράχρονο κινητήρα του οποίου ο επικεφαλής εκκεντροφόρος κινείται με αλυσίδα και κυβισμούς 598 και 796 κ.εκ.

Η εξέλιξη του αρχικού πρότζεκτ ανεβαίνει στα 800 και 1000cc (για αγώνες με sidecar) και σε κάποια φάση χρησιμοποιείται και υπερτροφοδότηση.

Στα μέσα της δεκαετίας του '30 παρουσιάζεται μια μονοκύλινδρη 500cc με 4 βαλβίδες επικεφαλης (όπως κάνουν σήμερα όλες οι μονοκύλινδρες ψευδοεντούρο).

Κατά τη διάρκεια του πολέμου η παραγωγή σταματάει.

Μετά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, οι καλές σχέσεις του Kleemann με τους Αμερικανούς που ελέγχουν την δυτική Γερμανία, βοηθά την Horex να γίνει η πρώτη γερμανική εταιρεία με κινητήρα μεγαλύτερο των 250 κ.εκ.

Το 1950 η εξαιρετική μονοκύλινδρη Regina 350 με βαλβίδες επικεφαλής, διαθέτει κομψότητα, λειτουργικότητα, απλές γραμμές και αποδίδει περίφημα, ενώ το κράτημά της είναι καταπληκτικό, όπως και η αξιοπιστία της.

Το 1951 γίνεται Regina Sport.

Το 1952 η Horex επιστρέφει στους 2κύλινδρους σε σειρά κινητήρες και παρουσιάζει την 500 Imperator (30 Hp, 150 km/h) με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής. Σχεδιαστής είναι και πάλι ο Hermann Reeb.

Πρέπει να έρθει όμως το 1954 για να παρουσιαστεί μια μοτοσικλέτα με κινητήρα, του οποίου η σχεδιάση βρίσκεται έτη φωτός μπροστά και δεν έχει να ζηλέψει σχεδόν τίποτα από έναν μοντέρνο κινητήρα σχεδόν 50+ χρόνια μετά.

Το μοντέλο βαφτίζεται και πάλι Imperator Type 7 και είναι 2κύλινδρος σε σειρά με βαλβίδες επικεφαλής και εκκεντροφόρο που παίρνει κίνηση από αλυσίδα που βρίσκεται ανάμεσα στους 2 κυλίνδρους. Η απόδοσή του φτάνει τους 28 ίππους στις 5.800σαλ.

Πάνω σε αυτή τη συγκεκριμένη διάταξη οι Ιάπωνες θα φτιάξουν ολόληρες γενειές μοτοσικλετών (η Yamaha αντέγραψε την Horex μέχρι την δεκαετία του 70!) και σε συνδυασμό με εμπνευσμένο marketing και mangement θα χτίσουν μια αυτοκρατορία.

Τα οικονομικά προβλήματα όμως για την Horex, στα μέσα της δεκαετίας του '50, δεν έχουν τελειωμό. Η προσπάθεια εισόδου της εταιρείας στην Αμερικάνικη αγορά αποτυγχάνει (εκεί η Imperator 400 ονομάζονταν Zundapp Citationκαι είχε 446κ.εκ.)

Το 1956 παράγει μόλις 2.800 κομμάτια, το 1/5 μόλις απο ότι παρήγαγε 3 χρόνια πριν. Την ίδια χρονιά η παραγωγή δικύκλων σταματάει και αρχίζει να κατασκευάζει εξαρτήματα για την Daimler Benz. Η μεγάλη Γερμανική αυτοκίνητο βιομηχανία θα αγοράσει τις εγκαταστάσεις και το εγατικό δυναμικό της Horex, σβήνοντας το 1960 την εταιρεία από τον μοτοσικλετιστικό χάρτη.

Οι προσπάθειες εκμετάλλευσης της Horex από το 1960 μέχρι σήμερα έχουν αποδείξει πως ο αξιοπρεπής θάνατος είναι πάντοτε προτιμότερος από μια επιβιώση εξευτελισμένη, που δεν θυμίζει ούτε στο ελάχιστο ένα ένδοξο παρελθόν.




πηγή: 0300
Συνημμένα






Moderator of Motocikleta.Gr

Moto Guzzi Breva V1100 2006
Moto Guzzi Le Mans V11 2003
Moto Guzzi World Club

The way the "V" is meant to be...



Δημοπρασίες Αγάπης ! Δεν έχεις ακόμα την κάρτα μέλους ? Δες τι χάνεις !
Άβαταρ μέλους
Dimitris
Παλαιό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 7897
Εγγραφή: Τετ Αύγ 30, 2006 8:11 pm
Τοποθεσία: Μακεδονία, Θεσσαλονίκη, Καλαμαριά
Μοντέλο: Moto Guzzi 1100 Breva 2006 ABS, V11 Le Mans 2003, 1100 sport 1998
Κυβικά: 1100

Επιστροφή στο Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ !

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες