Η Moto Guzzi στην προσπάθεια ανανέωσης της γκάμας της, που έχει αρχίσει τα τελευταία δύο χρόνια, παρουσίασε την απάντηση της στον χώρο των μεγάλων on off, υποσχόμενη ξεχωριστές συγκινήσεις στους εραστές της κίνησης και της ταχύτητας πάνω σε δύο τροχούς.
Η Stelvio της Moto Guzzi αποτελεί μια ολοκαίνουργη μοτοσικλέτα 1151cc, που φοράει τον 8βάλβιδο κινητήρα (4 βαλβίδες ανά κύλινδρο) νέας τεχνολογίας, ο οποίος αποδίδει 110hp. Η τροφοδοσία του κινητήρα με καύσιμα γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού από τη Magneti Marelli με σώματα της Weber, ενώ η απόδοση του κινητήρα είναι κορυφαία στην κατηγορία, αγγίζοντας τα 110 άλογα.
Η απόκριση στο γκάζι είναι καλή, η ροπή είναι παρούσα σε όλη την κλίμακα των στροφών, αν και η καλή απόδοση βρίσκεται πάνω από τις 4.000 στροφές. Σκαρφαλώνοντας η βελόνα του στροφόμετρου προς τα πάνω, συναντά τις 6.000 στροφές και εκεί έρχεται η διαφορά των τεσσάρων βαλβίδων ανά κύλινδρο που φοράει η Stelvio σε σχέση με τις δύο βαλβίδες των παλαιότερων κινητήρων με μειωμένους κραδασμούς σε σύγκριση με το παρελθόν . Ο θρυλικός αερόψυκτος V 2 των 90 μοιρών μόλις ανέβει στις ψηλότερες στροφές - εκεί που κατοικούν οι επιπλέον ίπποι - αλλάζει ήχο, μ’ ένα διαφορετικό μηχανικό ουρλιαχτό και την ίδια στιγμή η Stelvio τινάζεται μπροστά.
Ο συμπλέκτης είναι σκληρός και ο ήχος από την εξάτμιση δυνατός και μπάσος. Η εξάτμιση είναι τύπου 2 σε 1 και καταλήγει σε δύο απολήξεις στην αριστερή μεριά της ουράς όπου ο συνεπιβάτης θα πρέπει να είναι εκπαιδευμένος για να μην αποκτήσει τα σημάδια της .
Από άποψη κατασκευής, το πλαίσιο της μοτοσικλέτας είναι ατσάλινο, διπλό σωληνωτό, με τον κινητήρα να παίζει ενεργό ρόλο, ενώ το μονόμπρατσο ψαλίδι φιλοξενεί τον άξονα μετάδοσης τύπου CARC όπου έχουν μειωθεί τα σκιτσαρίσματα . Οι τροχοί είναι αλουμινένιοι, 17 πίσω και 19 μπροστά, με ακτίνες τύπου tubeless (άλλη μία καινοτομία του μοντέλου), το μπροστινό είναι ανεστραμμένο με διάμετρο 50mm, πλήρως ρυθμιζόμενο, το ίδιο και το αμορτισέρ και διαβάζει την άσφαλτο δίνοντας την ακριβή θέση των τροχών και ιδιαίτερα του μπροστινού, κάνοντας τον αναβάτη να αισθάνεται τόσο κυρίαρχος όπως οφείλει να κάνει κάθε μοτοσυκλέτα με καλή οδική συμπεριφορά. Τα φρένα είναι Brembo με δύο δισκόφρενα 320mm και τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά με περισια δυναμη για τους ελληνικούς δρόμους , ενώ πίσω βρίσκεται ένας δίσκος 282mm και μια διπίστονη δαγκάνα.
H στενή, χειροκίνητα ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα προστατεύει από τον αέρα στο ταξίδι ακόμα και σε υψηλή ταχύτητα, αφήνοντας στροβιλισμούς πίσω της. Η σέλα είναι… δύο σέλες, χωριστά για οδηγό και συνεπιβάτη, που απολαμβάνει μεγάλο πλάτος και αντιολισθητικό κάλυμμα στο δικό του κομμάτι, αλλά και χειρολαβές και βολικά μαρσπιέ.
Λόγω του ελαφρώς υψηλού κέντρου βάρους, η Stelvio ρίχνει πρόθυμα το βάρος της στις στροφές, αλλάζοντας γρήγορα πορεία, ενώ την ίδια στιγμή η κατευθυντικότητα είναι ακριβής. Το ίδιο ισχύει και με δύο άτομα, με τη μοτοσυκλέτα να σου δίνει την εντύπωση πως έτσι βελτιώνεται ακόμα περισσότερο στο κράτημα!
Στα συν της εργονομίας, αξίζει να γίνει ειδική αναφορά στο πρακτικό ντουλαπάκι που βρίσκεται στο πάνω μέρος του ρεζερβουάρ και ανοίγει με κουμπί από το τιμόνι, η αλουμινένια ποδιά που προστατεύει το κάρτερ, η μεγάλη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ των 18 λίτρων προσφέρει σημαντική αυτονομία και είναι χρήσιμη στα ταξίδια. Τα φώτα διακρίνονται για τη χαρακτηριστική γραμμή τους και κάνουν το Stelvio να ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά από τα υπόλοιπα on-off αλλα να μοιαζει τοσο μα τοσο πολύ σε BMW .
Στην πραγματικότητα η 1200 είναι ομορφότερη από ότι δείχνει στο χαρτί ή στην οθόνη του υπολογιστή, ανάλογα δε με το χρωματισμό της ο όγκος της είτε αναδεικνύεται εμφαντικά στο άσπρο είτε διακριτικά – στο μαύρο. Μια υπέροχη κατασκευή γι αυτούς που αναζητά τα ταξίδια και μπορούν να την δαμάσουν λόγο ύψους.