MotoGP News
ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ 250CC
Έρχονται τα 600!
Μπορεί ο Carmelo Ezpeleta της Dorna να έχει πει πως δεν πρόκειται να γίνουν σύντομα κι άλλες αλλαγές στα motoGP, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως η συγκεκριμένη τακτική αφορά και τις μικρότερες κατηγορίες. Η αλλαγή που επρόκειτο να γίνει το 2011 στην κατηγορία του ¼ του λίτρου, ύστερα τελικά από την απόσυρση και της KTM από το πρωτάθλημα θα υλοποιηθεί από το 2010.
Αυτό σημαίνει πως το ενιαίο Aprilia, που ουσιαστικά θα διεξαχθεί του χρόνου, θα είναι και το τελευταίο πρωτάθλημα της μεγάλης δίχρονης κατηγορίας και ο Marco Simoncelli, ο τελευταίος πραγματικός πρωταθλητής- αφού τουλάχιστον φέτος υπήρχε ανταγωνισμός μεταξύ τριών εταιριών. Του χρόνου –που θα τρέχει και πάλι πάντως τόσο ο Simoncelli όσο και ο μεγάλος ανταγωνιστής του Alvaro Bautista- πολλές από τις ομάδες δεν θα δώσουν καθόλου βάρος στο ίδιο το πρωτάθλημα αλλά στην εξέλιξη της μοτοσικλέτας τους για το 2010.
Τα νέα τετράχρονα 600άρια θα σχηματίσουν μια νέα κατηγορία, την Moto2, και υπόσχονται σε χαλεπούς καιρούς να κάνουν την κατηγορία πιο φτηνή και πιο ανταγωνιστική. Μάλιστα, για να δοκιμαστεί πρώτα σε πραγματικές συνθήκες το όλο εγχείρημα, πρώτα θα εισαχθεί από το 2009 και στο Ισπανικό πρωτάθλημα ώστε να διαπιστωθεί κατά πόσο η απόδοσή των αναβατών και οι χρόνοι των γύρων θα είναι κοντά στα δίχρονα των 250cc.
Το αφεντικό της IRTA (Ένωση Ομάδων) Mike Trimby επιβεβαίωσε και ένα τρελό σενάριο που διακινείται, ότι δηλαδή αν οι χρόνοι των δύο διαφορετικών μοτοσικλετών είναι παρόμοιοι, υπάρχει περίπτωση να γίνει μικτό πρωτάθλημα το 2010! Αυτό άλλωστε είχε γίνει το 2002 και στη μεγάλη κατηγορία…
Στους κανόνες της νέας κατηγορίας συμπεριλαμβάνεται και το ότι το όριο των στροφών θα περιορίζεται στις 16,000 στροφές. Η Dorna θα παρέχει μια κοινή ελεγχόμενη ECU, ενώ θα υπάρχει ο όρος ότι μια ομάδα μπορεί ν’ αγοράζει τον κινητήρα μιας άλλης νικήτριας ομάδας έναντι μόλις 20,000 ευρώ. Ο στόχος προφανής…Ν’ αποφευχθούν ακριβές μετατροπές και να γίνεται δουλειά στο στήσιμο της μοτοσικλέτας και όχι να εξασφαλίζονται τα καλύτερα γυρολόγια με ακριβά εξαρτήματα… Το αν η νέα τετράχρονη εποχή θα μας δώσει τις συγκινήσεις των 250cc και αν θα μπορεί να λειτουργήσει ως σχολείο για τους αναβάτες θα φανεί στο μέλλον.