Σελίδα 1 από 1

e-Vivacity

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ Απρ 21, 2011 10:16 am
από iliasRC31
Αυτή είναι η στιγμή της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση και το Peugeot e-Vivacity, ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό scooter μεγάλης εταιρείας, είναι το σύμβολό της. Δεν είναι ένα τετράγωνο, άσχημο κουτί, δεν έχει θυσιάσει τους χώρους του για τις μπαταρίες, δεν έχει κανένα περίπλοκο, σοφιστικέ σύστημα φόρτισης. Είναι ηλεκτρικό, αλλά δεν μοιάζει με τέτοιο.
Εικόνα
Έτσι, αν το πρόβλημα -και μαζί η δικαιολογία ενάντια στα προτερήματα της ηλεκτροκίνησης- ήταν η έλλειψη design και χώρου, δεν υπάρχει πια. Αν, πάλι, το πρόβλημα (και η δικαιολογία) είναι η αισθητική μιας μπαλαντέζας που κρέμεται από το μπαλκόνι, τότε είναι θέμα προτεραιοτήτων.

Όμως υπάρχει στ’ αλήθεια η πολυτέλεια της επιλογής των προτεραιοτήτων; Κι ακόμα κι αν υπάρχει η οικονομική πολυτέλεια, υπάρχει η οικολογική πολυτέλεια; Μοιάζει ασήμαντος ο ρύπος από ένα μικρό σκουτεράκι βενζίνης. Αλλά από εκατομμύρια μικρά σκουτεράκια βενζίνης;

Κάτω από τη σέλα του e-Vivacity βγαίνει ένα καλώδιο, που μπαίνει απευθείας στην πρίζα του σπιτιού μας. Φορτίζεται με κόστος 0,25 Ευρώ και προσφέρει αυτονομία 60 χιλιομέτρων, με τελική ταχύτητα 45 χλμ./ώρα. Δεν ρυπαίνει, δεν έχει κραδασμούς, κινείται τόσο ήσυχα όσο ένα βουβό τραμ και είναι πανεύκολο στο χειρισμό και ευέλικτο στην κίνηση.

Συγκοινωνιολόγοι έχουν υπολογίσει ότι ο μέσος όρος των αστικών μετακινήσεων δεν ξεπερνά τα επτά χιλιόμετρα την ημέρα. Άρα τα 60 χιλιόμετρα αυτονομίας του e-Vivacity είναι υπεραρκετά. Αφήστε που στο συγκεκριμένο scooter δεν απαιτούνται μεγάλα service -μόνο αλλαγές των αναλώσιμων, όπως π.χ. τα τακάκια και τα ελαστικά.

Πίσω στο πρόβλημα / δικαιολογία έλλειψης χώρου: η Peugeot είχε βγάλει στην παραγωγή πριν από 15 χρόνια το πρώτο της ηλεκτρικό scooter, το Scoot’Elec. Οι μπαταρίες του, νικελίου-καδμίου, ήταν τεράστιες, ζύγιζαν 39 κιλά και έπιαναν όλο το χώρο αποθήκευσης κάτω από τη σέλα.

Σήμερα, οι μπαταρίες του e-Vivacity είναι λιθίου ιόντων, έχουν βάρος 16 κιλών, αποδίδουν 3 kW -σε αντίθεση με το 1,5 kW και τα 40 χλμ. αυτονομίας του Scoot’Elec αντίστοιχα- και είναι τοποθετημένες στο πάτωμα. Έτσι, ο χώρος των 35 λίτρων της σέλας, που χωρά ένα full-face κράνος, δεν θυσιάζεται.

Ο αερόψυκτος ηλεκτροκινητήρας του e-Vivacity αποδίδει 4 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 14 Nm ροπής. Η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 45 χλμ./ώρα και ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει τέσσερις λειτουργίες για την κίνησή του:

Η λειτουργία "Normal" είναι η φυσιολογική, που επιτρέπει την τελική ταχύτητα των 45 χλμ./ώρα. Η λειτουργία "Eco" περιορίζει την ταχύτητα για να προσφέρει καλύτερη αυτονομία, η "Forward" ενδείκνυται για χαμηλής ταχύτητας μανούβρες και η "Reverse" είναι όπισθεν, για μανούβρες με πολύ χαμηλή ταχύτητα.

Η φόρτιση του e-Vivacity διαρκεί -με βάση τις δυνατότητες μιας οικιακής πρίζας 220V- από πέντε ως οκτώ ώρες, αλλά επιδέχεται και ταυτόχρονη φόρτιση από δύο πρίζες, με δεύτερο καλώδιο κάτω από τη σέλα, ώστε να μειωθεί ο χρόνος επαναφόρτισης. Επιπλέον, φορτίζει και κατά την επιβράδυνση, μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική.

Η φόρτιση είναι απολύτως ασφαλής. Το Σύστημα BMS (Battery Management System) διακόπτει αυτόματα το κύκλωμα, αν διαπιστωθεί κάποια ανωμαλία -αν π.χ. μειωθούν τα Volt ή αν αυξηθεί η θερμοκρασία. Επιπλέον, εμποδίζει τον κινητήρα να πάρει μπροστά στη διάρκεια της φόρτισης.

Οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες μέσα σε ειδική, προστατευμένη θήκη στο δάπεδο, η οποία εμποδίζει οποιαδήποτε μετατόπισή τους. Επίσης, θετικό είναι το δεδομένο ότι η μερική φόρτιση των μπαταριών δεν τους δημιουργεί φαινόμενα μνήμης.

Η Peugeot δίνει εγγύηση τεσσάρων ετών (ή 40.000 χιλιομέτρων) για τις μπαταρίες, υποστηρίζοντας ότι αντέχουν τουλάχιστον για χίλιες φορτίσεις χωρίς να μειώνεται καθόλου η απόδοσή τους. Σε τέσσερα χρόνια, πάντως, το κόστος των μπαταριών –αν αυτές χρειαστούν αλλαγή- αναμένεται να έχει πέσει σε, περίπου, 1.500 Ευρώ.

Η οθόνη LCD στο τιμόνι του e-Vivacity έχει μια κεντρική ένδειξη με δέκα μπάρες, καθεμία εκ των οποίων δείχνει κατά 10% πόση ενέργεια απομένει στις μπαταρίες. Όταν το e-Vivacity φορτίζεται, μια άλλη ένδειξη αναβοσβήνει κι όταν μείνει αναμμένη, δείχνει ότι η φόρτιση έχει ολοκληρωθεί.

Πέραν του χώρου των 35 λίτρων κάτω από τη σέλα, το γαλλικό scooter έχει χώρο και πάνω από τον προβολέα του, όπου χωράει ένα κράνος jet, ενώ στη σέλα υπάρχει διαθέσιμη και πρίζα 12V για τη φόρτιση ενός κινητού τηλεφώνου ή του mp3 player.

Με μήκος 1,92 μ., πλάτος 0,68 μ., μεταξόνιο 1,368 μ. και βάρος 115 κιλά, και με δεδομένη την αμεσότητα της απόκρισης του γκαζιού, αποδεικνύεται αρκετά ευέλικτο στην πόλη, ενώ η σέλα του έχει ύψος 0,786 μ. από το έδαφος. Τον μπροστινό τροχό των 13 ιντσών επιβραδύνει ένα αρκετά αποδοτικό δισκόφρενο, ενώ πίσω το ταμπούρο παρουσιάζει μια σχετική υστέρηση.

Η διάθεση του Peugeot e-Vivacity θα ξεκινήσει στην Ελλάδα τις επόμενες εβδομάδες, χωρίς ωστόσο να γνωρίζουμε την τιμή πώλησής του, η οποία στην Ευρώπη υπολογίζεται σε περίπου 3.600 Ευρώ.

Πηγη http://auto.in.gr/presentations/article/?aid=1231104452