Σελίδα 1 από 1

Μοντελα διαχωρισμος-κατηγοριες

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί Νοέμ 07, 2006 3:43 pm
από nemesispm
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ
Για κάθε δρόμο και κάθε γούστο

Η εξειδίκευση είναι χαρακτηριστικό και του κόσμου των δύο τροχών. Σίγουρα υπάρχει τουλάχιστον μία μοτοσυκλέτα «κομμένη και ραμμένη» ώστε να καλύπτει τις ανάγκες, αλλά και τις ιδιαίτερες επιθυμίες κάθε υποψήφιου αγοραστή. Μοτοσυκλέτες που έχουν τη δυνατότητα να γυρίσουν τον πλανήτη και άλλες που μπορούν να κερδίσουν πρωταθλήματα. Φθηνές και ακριβές. Αργές και γρήγορες. Ελαφριές και βαριές. Γνωρίστε τις κύριες κατηγορίες στις οποίες κατατάσσουμε τις μοτοσυκλέτες, αν και συχνά τα όριά τους είναι δυσδιάκριτα και αλληλοεπικαλυπτόμενα

Supersport

Στις μέρες μας οι εξειδικευμένες supersport μοτοσυκλέτες έχουν ξεφύγει σε επιδόσεις και δυνατότητες. Οι τετρακύλινδρες των 600 και 1.000 κυβικών από τους τέσσερις κλασικούς Ιάπωνες κατασκευαστές κυριαρχούν, ενώ οι ιπποδυμάμεις έχουν ξεπεράσει 160 πραγματικούς ίππους στον τροχό! Οι μοτοσυκλέτες αυτής της κατηγορίας απευθύνονται σε έμπειρους και σκεπτόμενους αναβάτες. Είναι σχεδιασμένες για να αποδίδουν κυρίως στις πίστες, αφού συνδέονται άμεσα με τις κατηγορίες των παγκόσμιων πρωταθλημάτων Superbike (1.000 κ.εκ.) και Supersport 600.

Στις πίστες και σε όποιους δρόμους θυμίζουν πίστα, δικαιώνονται. Στην πόλη υποφέρουν και ταξιδεύουν μόνο με τον αναβάτη τους. Οι ιαπωνικές τετρακύλινδρες συντροφεύονται από τις ιταλικές δικύλινδρες της Aprilia και της Ducati, καθώς και από τη νέα BMW K1200S, ενώ supersport με χαμηλότερους κυβισμούς σπανίζουν. Μόνοι μικροί εκπρόσωποι, αυτοί των 125 κυβικών.



--------------------------------------------------------------------------------


Touring

Η άνεση και οι χώροι είναι το πρώτο ζητούμενο στις μοτοσυκλέτες αυτής της κατηγορίας, που πρέπει να είναι ικανές για το γύρο του κόσμου. Μεγάλοι κινητήρες με έμφαση στην ομαλή απόδοση τις κινούν. Οι διαστάσεις τους είναι μεγάλες, ώστε να φιλοξενούν άνετα δυο αναβάτες και τις αποσκευές τους. Ο δε εξοπλισμός τους είναι πολυτελής: ηλεκτρικά ρυθμιζόμενες καθ' ύψος ζελατίνες, αλλά και ρυθμιζόμενες σέλες, υπερπλήρη όργανα, cruise control, θερμαινόμενα γκριπ, έως και ηχοσυστήματα.

Η οδική συμπεριφορά αφήνει τον αναβάτη να απολαμβάνει τη διαδρομή, χωρίς να απαιτείται αυστηρή προσήλωση στην οδήγηση. Ο πλούσιος εξοπλισμός και η υψηλή ποιότητα κατασκευής των touring ανεβάζουν το κόστος απόκτησής τους αλλά και το βάρος τους, καθιστώντας τις ακατάλληλες για την πυκνή κυκλοφορία των πόλεων. Σε αντιστάθμισμα όμως, η ποιότητά τους τις κάνει ικανές να «ζήσουν» για πολλά χρόνια και χιλιόμετρα. Επίσης, εδώ τα μοντέλα αλλάζουν πολύ πιο σπάνια απ' ό,τι στις άλλες κατηγορίες μοτοσυκλετών. Νέα παρουσία φέτος η BMW K1200 GT.



--------------------------------------------------------------------------------


Sport Touring


Οι μοτοσυκλέτες της συγκεκριμένης κατηγορίας θέλουν να συνδυάσουν τα προτερήματα των supersport με αυτά των τουριστικών. Δίνουν μεγάλες δυνατότητες για «ενθουσιώδη» οδήγηση, έχοντας επιδόσεις παραπλήσιες με των αυστηρών supersport, ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν πιο ξεκούραστη θέση οδήγησης και φιλοξενούν πρόθυμα συνεπιβάτη, παρέχοντας λιγότερη βέβαια άνεση από τις touring, αλλά εξαιρετική σε σχέση με τις supersport. Επίσης, είναι ικανές να ταξιδεύουν με μεγαλύτερη μέση ωριαία ταχύτητα από τις touring.

Οι κατασκευαστές διατηρούν στην παραγωγή καθιερωμένες πλέον μοτοσυκλέτες όπως οι Kawasaki ZZR 1200, Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Honda CBR 1100 XX Blackbird και Ducati ST3, ενώ το 2005 προστέθηκαν οι Triumph Sprint ST 1150 και BMW R1200ST.



--------------------------------------------------------------------------------


Cruisers

Οι μοτοσυκλέτες της κατηγορίας των cruisers απευθύνονται κυρίως σε αναβάτες που θέτουν ως προτεραιότητα την ξεχωριστή ταυτότητα και τη δική τους υπογραφή πάνω στη δίτροχη συμβία. Παρέχουν δε πρόσφορο έδαφος για μετατροπές, βελτιώσεις και οτιδήποτε έχει να κάνει μ' αυτό που ονομάζεται customizing. Εδώ οι επιδόσεις και η συμπεριφορά στο δρόμο περνούν σε δεύτερη μοίρα, και βασικό κριτήριο για την αγορά των cruisers θεωρείται η εμφάνιση, καθώς και η αίσθηση του αργόστροφου και με πολλά κυβικά κινητήρα.

Το πρότυπο της Harley εμπνέει και αντιγράφεται, δεν λείπουν όμως και οι νέες ιδέες και σχήματα. Η V-Rod είναι η κορυφαία Harley του είδους, ενώ καινούργιες προτάσεις στην κατηγορία είναι το Honda VTX 1300S, το Kawasaki VN 1600 Classic Tourer, τα Suzuki Intruder M και C 800 και βέβαια τα Harley-Davidson Springer Classic, Super Glide Custom και Softail Deluxe. Τα 2.300 κυβικά της τρικύλινδρης Triumph Rocket III δεν ξεπεράστηκαν.



--------------------------------------------------------------------------------


Naked (Γυμνές)

Η κατηγορία των γυμνών μοτοσυκλετών έχει πάρει τα πάνω της τα τελευταία χρόνια, και σε αυτήν συνυπάρχουν «καυτά» streefighters αλλά και πιο «καθημερινά» μοντέλα. Η απουσία φέρινγκ και αυστηρής supersport θέσης οδήγησης προσφέρει αυξημένη ευχρηστία στην καθημερινή μετακίνηση μαζί τους, εκθέτοντας σε κοινή θέα τις ιδιαίτερες γραμμές τους. Το γεγονός ότι δεν έχουν αεροδυναμική προστασία περιορίζει τις τουριστικές τους δυνατότητες, προσφέρουν όμως μεγάλη ποσότητα παραδοσιακής μοτοσυκλετιστικής απόλαυσης.

Οι naked δεν λένε όχι στους στριφογυριστούς δρόμους, ενώ φιλοξενούν και συνεπιβάτη, όχι βέβαια τόσο άνετα όσο οι τουριστικές αλλά σαφώς καλύτερα από τις supersport. H κατηγορία, που εγκαινιάστηκε με τα Ducati Monster πριν δέκα χρόνια, έχει πλέον να επιδείξει πλήθος επιλογών και προτάσεων: Kawasaki Z 750/1000, Aprilia Tuono, Ducati Monster S4R, Suzuki SV 1000/650 υπόσχονται καθαρή μοτοσυκλετιστική απόλαυση και στις καθημερινές διαδρομές. Ιδιαίτερη περίπτωση αποτελούν η Yamaha MT01 με τα 1.700 κυβικά της, η Benelli TnT 1200 και η BMW K1200R.



--------------------------------------------------------------------------------


ON-Off


Οι μοτοσυκλέτες που γράφουν με κεφαλαία το «on» στον τίτλο τους, ανήκουν μεν στις «παντός δρόμου» αλλά ρίχνουν πολύ μεγαλύτερο βάρος στην ασφάλτινη χρήση. Με ασφάλτινα σχεδόν λάστιχα, χυτές ζάντες αλλά και άνετη θέση οδήγησης με μεγάλο τιμόνι και φέρινγκ με ικανή προστασία από τον αέρα, έχουν αγαπηθεί ιδιαίτερα στη χώρα μας. Μεταφέρουν άνετα συνεπιβάτη, ενώ φορτώνονται και σχετικά εύκολα. Η θέση οδήγησης και η απόστασή τους από το έδαφος δεν τις κάνουν να σταματούν στη θέα του χωματόδρομου, αλλά οι ικανότητές τους για κίνηση εκτός ασφάλτου είναι μικρές.

Οι μεγαλύτερες διαδρομές των αναρτήσεών τους σε σχέση με αυτές των μοτοσυκλετών δρόμου τις καθιστούν ευχάριστες και άνετες στους επαρχιακούς δρόμους «δεύτερης διαλογής», ενώ στην κίνηση εντός πόλης τα καταφέρνουν σχετικά καλά. Στις κλασικές αξίες της Honda XLV 1000 Varadero, των Suzuki V-Strom 1000/650, της Aprilia Caponord 1000 και της Yamaha TDM 900, προστέθηκε πρόσφατα και η μικρή Multistrada 620 από την Ducati.



--------------------------------------------------------------------------------


On-OFF

Αν οι συμβιβασμοί των πιο «οn» από τις on-off μοτοσυκλέτες δεν σας ταιριάζουν, τότε η δεύτερη υποκατηγορία, αυτή των on-OFF, έχει να σας προτείνει ακόμα μία εναλλακτική λύση.

Με μεγαλύτερες δυνατότητες στους μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους, αλλά χωρίς να υστερούν ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά το ταξίδι, οι συγκεκριμένες μοτοσυκλέτες θα σας βάλουν πιο βαθιά μέσα στο δάσος, θα σας μεταφέρουν πιο εύκολα στον απομακρυσμένο κολπίσκο και, απ' την άλλη μεριά, θα περάσουν πολύ πιο άνετα ανάμεσα από τα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα, ενώ μοντέλα όπως η Yamaha XT 600R, οι ΚΤΜ LC4 640 και Adventure 950 και η Suzuki DR-Ζ 400S μπορούν κάλλιστα να γίνουν και το εφαλτήριο για τα πρώτα σας βήματα περιήγησης στα βουνά.



--------------------------------------------------------------------------------


Enduro

Οι περισσότερες μοτοσυκλέτες enduro βγάζουν και άδεια κυκλοφορίας για την… άσφαλτο, αλλά το πραγματικό περιβάλλον για το οποίο κατασκευάζονται είναι οποιοσδήποτε χωματόδρομος, μονοπάτι, ρέμα, δάσος ή πλαγιά - και βέβαια οι σχετικοί αγώνες. Όσο πιο μακριά από τον πολιτισμό, τόσο το καλύτερο, εφόσον έχετε παρέα - αρκεί να μην ξεχνάτε πως αυτές οι μοτοσυκλέτες είναι ειδικής χρήσης και μεταχείρισης. Ο νέος κυβισμός για τη μεγάλη αγωνιστική κατηγορία τετράχρονων είναι τα 450 κ.εκ.

Οι ευρωπαϊκές εταιρείες αποτελούν το «βαρύ πυροβολικό» εδώ, με πιο διάσημες τις KTM, Husaberg και Husqvarna, αλλά και τις TM και GasGas να συμπληρώνουν το χάρτη. Από την Ιαπωνία ξεχωρίζει η νέα Honda CRF 450X. Οι enduro μοτοσυκλέτες αποτελούν και συνηθισμένη βάση για τη δημιουργία μιας supermoto, διαδικασία που ακολουθούν όχι μόνο οι μοτοσυκλετιστές αλλά και τα ίδια τα εργοστάσια.



--------------------------------------------------------------------------------


Supermoto

Η πιο σύγχρονη τάση στη «δίτροχη» μόδα είναι αυτές οι μοτοσυκλέτες. Προσφέρονται κυρίως από Ευρωπαίους κατασκευαστές και κατά κανόνα βασίζονται σε μοντέλα enduro. Μαλακά λάστιχα δρόμου, ισχυρότερο μπροστινό φρένο, μικρότερες διαδρομές στις αναρτήσεις είναι η συνταγή για να κυκλοφορείς κάθε μέρα, σπίτι-δουλειά, στον ένα τροχό ή με συνεχή πλαγιολίσθηση. Η δικαίωσή τους όμως έρχεται όταν μπουν σε μια πίστα kart. Ο εξοπλισμός τους είναι πενιχρός, συνεπιβάτη δεν πολυανέχονται, δεν ταξιδεύουν και δεν προστατεύουν ούτε από τον αέρα ούτε από τα νερά.

Η KTM, που πρωτοπόρησε με την Duke, προσφέρει την ισχυρότερη όλων, την LC8 950 Supermoto, ενώ αντίστοιχα προτάσεις έχουν στην κατηγορία οι CCM, Husaberg, Husqvarna και οι μικρότερες ευρωπαϊκές εταιρείες, με τη Suzuki DR-Z400 SM και τη Honda FMX 650 να συνεχίζουν για λογαριασμό των Ιαπώνων κατασκευαστών το δρόμο για τη μαζική παραγωγή supermoto, δρόμο που άνοιξε πρόπερσι η Yamaha με την XT 660X.



--------------------------------------------------------------------------------


Scooter / Moped


Χωρίς ταχύτητες και συμπλέκτη, τα scooter προσφέρουν ευκολία χειρισμών, αποθηκευτικούς χώρους, προστασία από τα νερά των δρόμων και ωραία σχήματα. Εξελισσόμενα, έχουν μεγαλώσει και υπάρχουν πλέον μοντέλα έως και 650 κ.εκ., με κορυφαίο το Suzuki Burgman 650, ενώ ανάμεσα στα πολύ μικρά και τα πολύ μεγάλα υπάρχει απίστευτη ποικιλία: 125, 150, 200, 250, 400 και 500 κ.εκ.. Οι κινητήρες πλέον είναι τετράχρονοι κυρίως, από τα 125 και πάνω, ενώ η τροφοδοσία με ψεκασμό γίνεται όλο και πιο κοινή. Τα μεγάλου κυβισμού scooters έχουν αξιόλογες τουριστικές δυνατότητες, σε βάρος βέβαια της ευκολίας τους μέσα στην πόλη.

Τα παπιά συνεχίζουν τη βαθιά ριζωμένη στην Ελλάδα παράδοσή τους, χάρη στη μοναδική ευκολία που προσφέρουν, κυκλοφορώντας ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα και εξυπηρετώντας εκατομμύρια μεταφορές φαγητού και μικρών δεμάτων καθημερινά, με τους τετράχρονους κινητήρες τους να έχουν πλέον φτάσει τα 125 κυβικά. Ιδιαιτερότητα από το 2005 αποτελεί η αντιπροσώπευση πολλών κινέζικων εργοστασίων στη χώρα μας.

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ Νοέμ 08, 2006 12:04 am
από Dimitris
Το άρθρο αυτό ξεδιαλύνει το τοπίο! Σε ευχαριστούμε πολύ! :smt026



Πόσο μ'αρέσουν τα γυμνά.....ααα.....λαλαλααα...

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 09, 2007 11:11 pm
από iliasRC31
[GVideo]http://video.google.com/videoplay?docid=5125578273415112908&hl=en[/GVideo]

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ Φεβ 10, 2007 4:47 pm
από Dimitris
...ανατρίχιασα..... :prayer: