Αν κάνω σε κάτι λάθος διορθώστε με
!!!
Kατερίνα με φιλική πάντα διάθεση θα χρησιμοποιήσω λίγο το ποστ σου για να εξηγήσω στο ανιψούδι τι εστί super motard(ότι γνωρίζω κι εγώ βέβαια ε!)
Για να κάνουμε μια μετατροπούλα διαλέγουμε ροδούλες 17 ιντσών
Ξεκινώντας λοιπόν απο μια βάση, δηλαδή μια μοτοσυκλέτα εντούρο πάμε να την μετατρέψουμε σε SM. Τα εντούρο εξ ορισμου χρησιμοποιούν εμπρός ζάντα 21 ιντσών και πίσω 18 ιντσών διαμέτρου, με αποτέλεσμα να δέχονται και τα ανάλογα ελαστικά. Εμείς επειδή θέλουμε να χρησιμοποιούμε φαρδύτερα ελαστικά(για να μπορούμε να "πλαγιάζουμε" περισσότερο με ασφάλεια και γενικότερα για να κινούμαστε σβέλτα αποκλειστικά στην άσφαλτο) τοποθετούμε ζάντες διαμετρου 17 ιντσών(κοινώς δεκαεφταρες...). Ο κύριος λόγος που επιλέγεται αυτή η διάσταση είναι επειδή υπάρχουν έτοιμα λάστιχα σ αυτή την διάσταση σε όλες τις μάρκες, αφού είναι η διάσταση ελαστικών που φοράνε και οι μοτοσυκλέτες δρόμου. Θα μου πείς ε τότε γιατί δεν βγάζουμε απ ευθείας τις ρόδες απο μια R6 και να τις βάλουμε σ ενα XT(το παλιό) και να το βαφτίσουμε supermotard?Ο λόγος είναι ότι είναι βαριές, πολύ βαριές για τόσο ελαφριές κατασκευές όσο τα εντούρο. Οπότε "πλέκουμε" νέες ζάντες, στεφάνη 17 ιντσών και ακτίνες μας φτιάχνουν μια ρόδα για εντούρο SM, είναι αρκετά ελαφριά σαν κατασκευή, αρκούντως στιβαρή και φυσικά δέχεται λάστιχα απο την γκάμα των μοτοσυκλετών δρόμου πλέον.
Ένα πρόβλημα με αυτή την αλλαγή είναι ότι τα λάστιχα για μηχανές είναι σχεδιασμένα για να αποδείδουν με βαρύτερα φορτία και έτσι πολλές φορές ένα ελαφρύ SM δυσκολεύτεται να τα ζεστάνει γρήγορα(αλλά αυτό δεν είναι και πολύ πρόβλημα αν γουστάρουμε τα παντιλίκια...
)
πάμε μπροστά βάζουμε μια γεφυρούλα και ενα σταμπιλιζατέρ.
Η γέφυρα εμπρός είναι για να ενισχύσει την ακαμψία του μπροστινού μας συστήματος, ενώνοντας τις μπουκάλες μεταξύ τους. Είναι απαραίτητη αφού πλέον θα στηριζόμαστε αρκετά στο μπροστινό μιάς και θα έχει αυξημένη πρόσφυση και για φρένα και για "μπασίματα" σε στροφές, οπότε θέλουμε να είμαστε ακλώνητοι!
Το σταμπιλιζατέρ τώρα σηκώνει κουβέντα αφού στην ουσιά είναι κάτι σαν αμορτισέρ τιμονιού. Χρησιμοποιείται κατα κόρον σε μεγάλες μηχανές και γενικά σε "γρήγορες" γεωμετρίες(οι οποίες είναι απο κατασκευής ασταθείς). Τα εντούρο έχουν αργή γεωμετρία για να είναι σταθερά. Με την αλλαγή ζαντών, μεταβάλλουμε την γεωμετρία και την κάνουμε κατα τι πιό γρήγορη, όχι όμως σε σημείο που να χρειάζεται σταμπιλιζατέρ. Το σταμπιλιζατέρ "βαραίνει" αρκετά το στρίψιμο του τιμονιού και ο κύριος σκοπός του είναι να αποσβάινει ομαλά ένα tank slapping, ένα βίαιο κούνημα του τιμονιού δηλαδή έπειτα απο μια δυνατή επιτάχυνση ή προσγείωση απο σούζα. Πάντως και τα SM έχουν πλέον δυνατές επιταχύνσεις και η τοποθέτηση ενός σταμπιλιζατέρ τελικά είναι προσωπική υπόθεση.
Μετα αλλάζουμε τους δίσκους με μαργαριτούλες μπροστά πίσω (γιατι εχουμε χαμηλό προφίλ, λάστιχα και ρόδες πως θα φρεναρουμε? αλλιώς δεν δουλεύει σωστα )
Σε μετατροπή απο εντούρο σε SM σίγουρα χρειάζεται η αλλαγή του μπροστινού δίσκου(ο πίσω δε μας ενδιαφέρει και πολύ , επικουρικός είναι περισσότερο.)Αν το μηχανάκι είναι έτοιμο SM δεν χρειάζεται έχει προβλέψει ο κατασκευαστής του. Ο λόγος που θα χρειαστεί να ανεβούμε σε διαστάσεις δίσκου είναι εξαιτίας των μεγαλύτερων δυνάμεων που ασκούνται πλέον στο μπροστινό.Μεγαλύτερο πέλμα ελαστικού=καλύτερη πρόσφυση, η ζάντα όμως με το ασφάλτινο ελαστικό είναι σαφώς βαρύτερη απο την αντίστοιχη εντούρο(άρα μεγαλύτερες δυνάμεις στροφορμής) , βάλε και το περισσότερο βάρος απο τον αναβάτη με το οποίο φορτίζεται τώρα ο μπροστινός τροχός, οπότε βλέπεις γιατί η αντικατάσταση του μπροστινού δίσκου είναι μονόδρομος. Οι δίσκοι μαργαρίτες είναι σχετικά νέα μόδα, δεν ξέρω αν προσφέρουν κάτι ουσιαστικό απο πλευράς επιδόσεων, αλλά σίγουρα προσφέρουν τα μέγιστα στον τομέα της εμφάνισης και δίνουν πολλούς πόντους στο SM μας!!
αν θελουμε να το κάνουμε σαβρα =(χαμηλο πολυ) τότε βάζουμε αποστάτες ή και να το ψηλώσουμε παει το μπροστα.
Μετα πάμε πισω βάζουμε ροδούλα και βλεπουμε ποση απόσταση εχουμε απο το ψαλίδι μας αν ειναι οκ προχωράμε στα φρένα και τα αλλα ..
Το χαμήλωμα της μηχανής αφενός γίνεται απο μόνο με την μετατροπή σε SM.Οι μικρότερης διαμέτρου ζάντες και τα διαφορετικά(χαμηλού προφίλ) ελαστικά χοντρικά κατεβάζουν το μηχανάκι μας κοντά στις 2-2,5 ίντσες, (περίπου 6 εκατοστά). Αυτό μετατοπίζει και το κέντρο βάρους της μοτό χαμηλώτερα, συνεισφέροντας σε αυξημένη σταθερότητα ειδικά στις στροφές.Ο πίσω τροχός αλλάζει μόνο κατα μια ίντσα διάμετρο οπότε η διαφορά απο πρίν δεν είναι και τόσο μεγάλη, ο μπροστινός όμως απο τις 21 πέφτει στις 17, με συνέπεια η μηχανή να "μπρουμουτίσει" αρκετά. Αυτό είναι καλό γιατί φορτίζεται με περισσότερο βάρος ο μπροστινός τροχός.Τώρα για περισσότερο χαμήλωμα θα χρειαστεί να "ανεβάσουμε τις μπουκάλες"(ή αλλιώς να "κατεβάσουμε τις πλάκες", τις τιμονόπλακες δηλαδή..) για να φορτίσουμε ακόμη περισσότερο τον μπροστινό τροχό. Πίσω είναι πιο δύσκολο να γίνει εκτός κι αν η μοτό έχει απο μόνη της κάποιες θέσεις ρύθμισης ύψους για το αμορτισέρ. Ημίμετρο μπορεί να χαρακτηριστεί η προφόρτιση ή αποφόρτιση του ελατηρίου ώστε το μηχανάκι να "κάθεται" ψηλότερα ή χαμηλότερα.