Σελίδα 1 από 1

Αλλαγη υγρων φρένων .

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ Αύγ 03, 2008 12:26 pm
από iliasRC31
Με αφορμη στην αλλαγη των υγρων φρενων ας σας δωσω κάποιες πληροφορίες :

Η ιδιότητα που αφορά περισσότερο εμάς τους ιδιώτες είναι τα σημεία ξηρού και υγρού βρασμού. Έτσι λοιπόν τα υγρά φρένων με βάση την προδιαγραφή τους κατά DOT πρέπει να έχουν κατ' ελάχιστο τις παρακάτω προδιαγραφές:
DOT3: σημείο ξηρού βρασμού: 205C σημείο υγρού βρασμού: 284C
DOT4: σημείο ξηρού βρασμού: 230C σημείο υγρού βρασμού: 155C
DOT5: σημείο ξηρού βρασμού: 265C σημείο υγρού βρασμού: 356C


Τα υγρά προδιαγραφών DOT3 έχουν σαν βάση γλυκόλη και αιθέρα και αυτό όχι για κάποιον ιδιαίτερο λόγο απλά με αυτά τα υλικά είναι οικονομικότερη η κατασκευή τους και ταυτόχρονα καλύπτονται οι προδιαγραφές.
Τα υγρά προδιαγραφών DOT4 έχουν την ίδια βάση με τα DOT3 με τη διαφορά ότι τα DOT4 περιέχουν και μια ποσότητα εστέρων βορικού οξέως, υλικό που τους προσδίδει μια σχετική «ανοσία» στην απορρόφηση του νερού. Αυτό που πρακτικά συμβαίνει είναι ότι τα υγρά DOT4 παρουσιάζουν μια πιο σταθερή συμπεριφορά ως προς το σημείο βρασμού τους τουλάχιστον κατά την πρώτη φάση της ζωής των. Δυστυχώς όμως μόλις το υγρό αρχίσει να απορροφά νερό το σημείο βρασμού του θα πέσει πιο γρήγορα από ένα υγρό προδιαγραφών DOT3, γεγονός που σημαίνει ότι απαιτείται συχνότερη αλλαγή (τουλάχιστον μια φορά ετησίως) στα υγρά DOT4.
Και πάμε στα υγρά προδιαγραφών DOT5. Τα υγρά αυτά έχουν σαν βάση την σιλικόνη υλικό που μας προσφέρει δύο σημαντικά πλεονεκτήματα:
1. είναι λιγότερο υγροσκοπικό από το υλικό κατασκευής των DOT3 & DOT4
2. έχουν υψηλότερο σημείο βρασμού
έχει όμως ένα σημαντικό σημαντικότατο μειονέκτημα η σιλικόνη είναι αρκετά συμπιέσιμη γεγονός που προκαλεί «μαλακή» και ασαφή αίσθηση γεγονός που κανείς ενθουσιώδης οδηγός που έχει απαιτήσεις από τα φρένα του δεν επιθυμεί.

Η τεχνικη που χρησιμοποιω για αλλαγη-εξαερωση υγρων

Με μια μεγαλη συριγκα και ευκαμπτο διαφανες σωληνακι..

1.Ανοιγω το καπακι το δοχειου
2.τοποθετω το σωληνακι στο "μπιμπικι" εξαερωσης της δαγκανας και κατοπιν στη συρριγκα
3.αναροφω με την συριγκα τα παλαια υγρα
4.αδειαζω την συριγκα και κατοπιν "πρεσαρω" τα νεα υγρα σιγα σιγα με αυτην.
5. σφιγκω τον εξαερωτηρα (εφοσον δω την σταθμη στο δοχειο ικανοποιητικη
6 πρεσαρω κανα 2-3 φορες και με πατημενο το φρενο ξεσφιγκω (εξαερωνω) κτλπ......πολλες φορες δεν χρειαζετε εξαερωση η μεθοδος με την συριγκα.
7.κοιταω σταθμη,αν χρειαστει συμπληρωνω και ειμαι οκ..

με την παραπανω διαδικασια δεν χυνεται σταγονα υγρων αν προσεξεις..

Κλείνοντας λοιπόν αυτό που τελικά πρέπει να μας μείνει είναι ότι τα υγρά των φρένων μας χρειάζονται λίγο περισσότερη προσοχή από αυτήν που οι περισσότεροι τους δίνουμε δηλαδή αλλαγή τουλάχιστον μία φορά τον χρόνο και σε περίπτωση που για κάποιο λόγο «βράσουμε» τα υγρά μας καλό θα είναι να τα αλλάξουμε με την πρώτη ευκαιρία μια που όταν κρυώσουν θα επανέλθουν αλλά η αντοχή τους θα έχει μειωθεί αρκετά και την επόμενη φορά θα «μαλακώσουν» πιο γρήγορα.