Aprilia Shiver 750
Δημοσιεύτηκε: Τρί Μαρ 04, 2008 12:33 pm
Δευτέρα πρωί, και εγώ να τρέχω για δουλειές από δω και από κει.
Εχω μπουχτίσει και τελειώνει και η βενζίνη και πρέπει να προλάβω και την τράπεζα να βγάλω κάτι λεφτά......Τυπικό δευτεροπρωινιατικο χώσιμο...
Σταματάω στην τράπεζα (τώρα πλέον είναι απόγευμα) την οποία δεν πρόλαβα το μεσημέρι, οπότε μόνο μηχάνημα (άλλος λογαριασμός). Και εκεί που βρίζω την τύχη μου γενικότερα γυρνάω και βλέπω στο δίπλα τετράγωνο την καινούργια αντιπροσωπεία της Aprilia.
Απέξω παρκαρισμένα, ένα Tuono με acrapovic πάνω και ένα Shiver.
Δε το σκέφτομαι καθόλου, μπαίνω μέσα και λέω.
"Γεια σας βλέπω έχετε το shiver έξω....." Πριν προλαβω να πω τίποτα για οτιδηποτε μου λέει ο υπεύθυνος
"Φερε ταυτότητα και παρτο"
εγώ τελείως απροετοίμαστος.... "καλά" (εξού και η έλλειψη φωτογραφιών δεν είχα τιποτα μαζί μου και δε θα σταματούσα για να πάρω μηχανή)
Πάμε έξω και το βάζει μπρός.... Τεστ στην οθόνη τα όργανα (δεν είχε ευδιάκριτα κουμπιά ρύθμισης)
Ο ήχος βαθύς και τραχύς, θυμίζει λίγο μονοκύλινδρο, λίγο δυκίλινδρο.
Βάζω κράνος και κάθομαι πάνω.
Πρώτη εντύπωση, είναι λίγο ψηλό για μένα με τα 1,75 μου. 810 σέλα γαρ. Πατούσα λίγο καλύτερα από τις μύτες των ποδιών μου χωρίς πρόβλημα όμως στο να το πάω μπρος πίσω, ή να σταθώ στο ένα πόδι. Είναι πανάλαφρο παρά τα 189 ξερά κιλά του (μα καλά είναι τόσα???)
Τιμόνι tuono λίγο στενό για τα γούστα μου. Καλή κατασκευή γενικότερα, προσωπικά με χαλάει ο υπόκωφος ήχος του πλαστικού ντεπόζιτου όταν το κτυπάς (θέλω μέταλλο βρε παιδί μου) Ομορφο στο μάτι και παράξενο, αλλά όταν είσαι πάνω δε βλέπει τίποτα παρά μόνο το τιμόνι και τα όργανα (πολύ πληροφορία - λίγο δυσδιάκριτα όταν ειδικά έχει αρκετό ήλιο)
Καθρέφτες επαρκείς (λίγο μικροί αλλά βέβαια γυμνό είναι αυτό και απο ότι φάνηκε αργότερα ΔΕΝ χρειάζεται να τους κοιτάς και πολύ... δεν πρόκειται να σε ακολουθήσει τίποτα.... )
Πάω να κλείσω πλαγιοστάτη για να ξεκινήσω. πρώτο κόλλημα..... μεγάλος γερός, λίγο όμως μακριά από το πόδι μου. πρέπει να τεντωθώ λίγο για να τον πιάσω με τη φτέρνα (εεε νταξει είναι και η συνήθεια.) Το κακό είναι αν τον τραβήξεις λίγο δεν κλείνει και επανέρχεται στην ανοικτή του θέση κάνοντας το θόρυβο που κάνει (ακριβώς όμως) όταν κλείνει.... οπότε πρέπει να τον επανελένξεις. Πάω να τον ξανανοίξω για να το ξαναδοκιμάσω και οοοοουπςςςς πούντος??
Ο πλαγιοστάτης κρύβεται πίσω από το μαρσπιέ και δεν τον βλέπεις από τη θέση του οδηγού. Ψάχνω με το πόδι μπροστά και πίσω από το μαρσπιέ...συμπέρασμα ... εεε όπως θα βολευτεί μετά ο καθένας....συνηθίζεται....
Στο ζουμί τώρα,
Αφού κάνω τους ελέγχους μου (πιέζω λίγο αναρτήσεις, φρενα κλπ) Βάζω πρώτη....ωραίο μαλακό κιβώτιο, ξαναβάζω νεκρά πολύ έυκολα, δεν μπερδεύει καθόλου. Πρώτη ξανα, κατεβαίνω εύκολα το κάπως ψηλό πεζοδρόμιο και ξεκινάω.
Πρώτο φανάρι αναγνωριστικά, ανοίγω την πρώτη σιγά σιγά... Δεύτερο κόλλημα... μέχρι τις 3500 μπερδεύει, τώρα ο ψεκασμός είναι λόγω euro? το ride by wire είναι? θα σας γελάσω. Ο υπεύθυνος είπε ότι θα έρθει καινούργια χαρτογράφηση οπότε θα λυθεί και αυτό το ζήτημα.
Καλα σκέφτομαι θα σου δέιξω εγώ που μπερδεύεις. Ανοίγω το γκάζι από τις τέσσερις και το Ριγος (sic ) εκτοξεύεται..... ούτε γλύστριμα στην ελληνική άσφαλτο, ούτε σούζα, απλά μπροστά με μένα να νιώθω τη δύναμη στα χέρια.... ναι το 750άρι τα έχει τα 95ονομαστικά αλογατάκια του και την 8,2κ ροπή του. (δυναμομετρημένα δεν πρέπει να χάνει πολλά)
Καθώς πηγάινω σκέφτομαι δεν νιώθω πολύ "αλήτης" με δαυτό....γιατί? Η όρθια θέση οδήγησης σε αποτρέπει λίγο από καγκουριές, όχι ότι δεν έχει επαφή με το μπροστινό πάντως, και το λίγο στενό τιμόνι δε σε προδιαθέτει να πετάξεις ουρά.
Πηγαίνω χαλαρός και άνετος (έτσι νομίζω τουλάχιστον) και ξαφνικά καταλαβαίνω ότι πάω αρκετά γρήγορα και ότι πρέπει να πατήσω φρένο γιατί τα σταματημένα αυτοκίνητα έρχονται πολύ γρήγορα πάνω μου.
Το μηχανάκι είναι επικίνδυνο..... όχι γιατί δεν έχει καλά φρένα (ΑΨΟΓΑ) όχι γιατί δεν είναι σταθερό (πολύ καλά στημένο) αλλά γιατί ο όγκος του και η αίσθησή του είναι τέτοια που νομίζεις ότι οδήγείς μηχανάκι και όχι μηχανή, και τόσο δυνατή μάλιστα. Έτσι ξεχνιέσαι και τρέχεις και ανοίγεις το γκάζι για να ακούσεις τον ήχο του λίγο παραπάνω. Εγώ ξεχάστηκα δυο τρεις φορές αλλά τα φρένα με επαναφέραν στην πραγματικότητα επιδόσεις ss, μαζί με το USD.
Οπότε λέω κάτσε να φύγω απο την κίνηση και θα σου δείξω εγώ....
Στάση στον Dimitris να τον πριζώσω και φεύγω προς χαλκιδική.
Ευθεία μπροστά μου και οι ταχύτητες ανεβαινουν χωρίς κανένα πρόβλημα, κιβώτιο σουπερ.
Τρελή επιτάχυνση για τα κυβικά του, έχω πιάσει τα 210 σε DT και είμαι κολλημένος πάνω στο ντεπόζιτο....... τρεχει κιόλας το Ριγος. Με τρώει ο αέρας όμως και επανέρχομαι στις φυσιολογικές ταχύτητες των ....150 όπου πηγαίνεις αξιοπρεπώς..... Σταθερότατο στις ταχύτητες, αρκετά όρθια στάση οδήγησης όμως για να πηγαίνεις γρήγορα για πολύ ώρα.
Αερίζομαι καλά, που δεν έχω συνηθίσει τα γυμνά (έκανε και τέλειο καιρό) παίρνω τον περιφερειακό και αλλάζω λωρίδες σαν αίλουρος (ώπα ρε που πας τσσσσσ)
Αλλάζει κατεύθυνση με τη σκέψη....τρομερά ευέλικτο (μα που είναι τα 189 κιλά του θα μου πει κάποιος?) χωράει πανεύκολα ανάμεσα από τα αμάξια, και τα φρένα που τα χρειάστηκα σε ένα σημείο (όπως πάντα στον περιφερειακό) ανταποκρίθηκαν πλήρως με τη μηχανή να συμπεριφέρεται με τέτοιο τρόπο που σου δίνει πλήρη αναφορά του τι πρόκειται να επακολουθήσει (ακόμη πιστεύω και σε φρεναρίσματα πανικού)
Γενικά όμως δε μου έδωσε την αίσθηση ότι είναι για δρόμους με δυο και τρεις λωρίδες κυκλοφορίας....
Μπαίνω στην πόλη και σταματάω.... ΑΑΑΑαααααα κάτι καίει.... το πίσω μέρος των γλουτών μου είχε πάρει φωτιά... οι εξατμίσεις που βγαίνουν στην ουρά ζεσταίνουν τόσο πολύ που καίγεσαι (ο συνεπιβάτης νομίζω θα έχει αρκετό πρόβλημα, εδώ ο οδηγός έχει) Νομίζω ειναι κάτι που πρέπει να το κοιτάξουν με κάποια καλύμματα γιατί μέσα στην πόλη που δε σε φυσάει τόσο πολύ ο αέρας υπάρχει πραγματικά πρόβλημα.
Κάνω τις υπόλοιπες δουλείες μου με το shiver.... Για μέσα στην πόλη είναι Αψογο. In fact είναι μηχανάκι πόλης για διασκέδαση μετακίνηση (δε φορτώνει και πολλά) και στροφιλίκι, φαντάζομαι και σε πίστα θα πετάει.
Γυρνάω στην αντιπροσωπεία (που σημειωτέον μου είχε δώσει και λεφτά να βάλω βενζίνη) και το αφήνω... λέγοντάς τους και τις παραπάνω εντυπώσεις (χωρίς το 210 στο κοντερ..... χεχε... αν το διαβάσουν εδώ να πω ότι ήταν ευθεία και άδειος ο δρόμος)
Συμπεράσματα....
Το shiver είναι ένα πολύ καλά στημένο μηχανάκι (όχι μηχανη). Και με αυτό εννοώ... Δινει την αίσθηση μικρού και αδύναμου στην αρχή, τόσο που ξεχνιέσαι και γίνεται επικίνδυνο... Οταν το μαθαίνεις πιστεύω αλλάζει η αίσθηση της δυναμης. Είναι μηχανάκι πολης, δύσκολά το βγάζεις έξω για ταξίδι, παρα μόνο για βόλτα και διασκέδαση. Είναι ικανό για πολλές ταρζανιές (κι έχει τα φόντα να βγει όπως είναι σε ss έκδοση), αν και εμένα το στενό τιμόνι και η όρθια θέση δεν με προδιαθέτουν για τέτοια.
Αν είμουν στην κατηγορία γυμνού μεσαίων κυβικών (κάποτε τα 750 με πολύ λιγότερη δύναμη θεωρούνταν μεγάλες μηχανές.... που καταντήσαμε) θα το προτιμούσα απο τον ανταγωνισμό (αφού προτιμώ δικύλινδρα από τετρακιλυνδρα, μόνο για το Triumph δεν ξέρω)
νομίζω πως απο άποψη επιδόσεων η απρίλια έκανε τα αδύνατα δυνατά αφού έχει επιδόσεις περίπου όσο της ducati 749 (10 άλογα κάτω και 10 κιλά κάτω περίπου 105,199 για τη ducati 95,189 για το shiver)
Η συνέχεια με το tuono (που με ενδιαφέρει κιόλας) και με το mana850
Εχω μπουχτίσει και τελειώνει και η βενζίνη και πρέπει να προλάβω και την τράπεζα να βγάλω κάτι λεφτά......Τυπικό δευτεροπρωινιατικο χώσιμο...
Σταματάω στην τράπεζα (τώρα πλέον είναι απόγευμα) την οποία δεν πρόλαβα το μεσημέρι, οπότε μόνο μηχάνημα (άλλος λογαριασμός). Και εκεί που βρίζω την τύχη μου γενικότερα γυρνάω και βλέπω στο δίπλα τετράγωνο την καινούργια αντιπροσωπεία της Aprilia.
Απέξω παρκαρισμένα, ένα Tuono με acrapovic πάνω και ένα Shiver.
Δε το σκέφτομαι καθόλου, μπαίνω μέσα και λέω.
"Γεια σας βλέπω έχετε το shiver έξω....." Πριν προλαβω να πω τίποτα για οτιδηποτε μου λέει ο υπεύθυνος
"Φερε ταυτότητα και παρτο"
εγώ τελείως απροετοίμαστος.... "καλά" (εξού και η έλλειψη φωτογραφιών δεν είχα τιποτα μαζί μου και δε θα σταματούσα για να πάρω μηχανή)
Πάμε έξω και το βάζει μπρός.... Τεστ στην οθόνη τα όργανα (δεν είχε ευδιάκριτα κουμπιά ρύθμισης)
Ο ήχος βαθύς και τραχύς, θυμίζει λίγο μονοκύλινδρο, λίγο δυκίλινδρο.
Βάζω κράνος και κάθομαι πάνω.
Πρώτη εντύπωση, είναι λίγο ψηλό για μένα με τα 1,75 μου. 810 σέλα γαρ. Πατούσα λίγο καλύτερα από τις μύτες των ποδιών μου χωρίς πρόβλημα όμως στο να το πάω μπρος πίσω, ή να σταθώ στο ένα πόδι. Είναι πανάλαφρο παρά τα 189 ξερά κιλά του (μα καλά είναι τόσα???)
Τιμόνι tuono λίγο στενό για τα γούστα μου. Καλή κατασκευή γενικότερα, προσωπικά με χαλάει ο υπόκωφος ήχος του πλαστικού ντεπόζιτου όταν το κτυπάς (θέλω μέταλλο βρε παιδί μου) Ομορφο στο μάτι και παράξενο, αλλά όταν είσαι πάνω δε βλέπει τίποτα παρά μόνο το τιμόνι και τα όργανα (πολύ πληροφορία - λίγο δυσδιάκριτα όταν ειδικά έχει αρκετό ήλιο)
Καθρέφτες επαρκείς (λίγο μικροί αλλά βέβαια γυμνό είναι αυτό και απο ότι φάνηκε αργότερα ΔΕΝ χρειάζεται να τους κοιτάς και πολύ... δεν πρόκειται να σε ακολουθήσει τίποτα.... )
Πάω να κλείσω πλαγιοστάτη για να ξεκινήσω. πρώτο κόλλημα..... μεγάλος γερός, λίγο όμως μακριά από το πόδι μου. πρέπει να τεντωθώ λίγο για να τον πιάσω με τη φτέρνα (εεε νταξει είναι και η συνήθεια.) Το κακό είναι αν τον τραβήξεις λίγο δεν κλείνει και επανέρχεται στην ανοικτή του θέση κάνοντας το θόρυβο που κάνει (ακριβώς όμως) όταν κλείνει.... οπότε πρέπει να τον επανελένξεις. Πάω να τον ξανανοίξω για να το ξαναδοκιμάσω και οοοοουπςςςς πούντος??
Ο πλαγιοστάτης κρύβεται πίσω από το μαρσπιέ και δεν τον βλέπεις από τη θέση του οδηγού. Ψάχνω με το πόδι μπροστά και πίσω από το μαρσπιέ...συμπέρασμα ... εεε όπως θα βολευτεί μετά ο καθένας....συνηθίζεται....
Στο ζουμί τώρα,
Αφού κάνω τους ελέγχους μου (πιέζω λίγο αναρτήσεις, φρενα κλπ) Βάζω πρώτη....ωραίο μαλακό κιβώτιο, ξαναβάζω νεκρά πολύ έυκολα, δεν μπερδεύει καθόλου. Πρώτη ξανα, κατεβαίνω εύκολα το κάπως ψηλό πεζοδρόμιο και ξεκινάω.
Πρώτο φανάρι αναγνωριστικά, ανοίγω την πρώτη σιγά σιγά... Δεύτερο κόλλημα... μέχρι τις 3500 μπερδεύει, τώρα ο ψεκασμός είναι λόγω euro? το ride by wire είναι? θα σας γελάσω. Ο υπεύθυνος είπε ότι θα έρθει καινούργια χαρτογράφηση οπότε θα λυθεί και αυτό το ζήτημα.
Καλα σκέφτομαι θα σου δέιξω εγώ που μπερδεύεις. Ανοίγω το γκάζι από τις τέσσερις και το Ριγος (sic ) εκτοξεύεται..... ούτε γλύστριμα στην ελληνική άσφαλτο, ούτε σούζα, απλά μπροστά με μένα να νιώθω τη δύναμη στα χέρια.... ναι το 750άρι τα έχει τα 95ονομαστικά αλογατάκια του και την 8,2κ ροπή του. (δυναμομετρημένα δεν πρέπει να χάνει πολλά)
Καθώς πηγάινω σκέφτομαι δεν νιώθω πολύ "αλήτης" με δαυτό....γιατί? Η όρθια θέση οδήγησης σε αποτρέπει λίγο από καγκουριές, όχι ότι δεν έχει επαφή με το μπροστινό πάντως, και το λίγο στενό τιμόνι δε σε προδιαθέτει να πετάξεις ουρά.
Πηγαίνω χαλαρός και άνετος (έτσι νομίζω τουλάχιστον) και ξαφνικά καταλαβαίνω ότι πάω αρκετά γρήγορα και ότι πρέπει να πατήσω φρένο γιατί τα σταματημένα αυτοκίνητα έρχονται πολύ γρήγορα πάνω μου.
Το μηχανάκι είναι επικίνδυνο..... όχι γιατί δεν έχει καλά φρένα (ΑΨΟΓΑ) όχι γιατί δεν είναι σταθερό (πολύ καλά στημένο) αλλά γιατί ο όγκος του και η αίσθησή του είναι τέτοια που νομίζεις ότι οδήγείς μηχανάκι και όχι μηχανή, και τόσο δυνατή μάλιστα. Έτσι ξεχνιέσαι και τρέχεις και ανοίγεις το γκάζι για να ακούσεις τον ήχο του λίγο παραπάνω. Εγώ ξεχάστηκα δυο τρεις φορές αλλά τα φρένα με επαναφέραν στην πραγματικότητα επιδόσεις ss, μαζί με το USD.
Οπότε λέω κάτσε να φύγω απο την κίνηση και θα σου δείξω εγώ....
Στάση στον Dimitris να τον πριζώσω και φεύγω προς χαλκιδική.
Ευθεία μπροστά μου και οι ταχύτητες ανεβαινουν χωρίς κανένα πρόβλημα, κιβώτιο σουπερ.
Τρελή επιτάχυνση για τα κυβικά του, έχω πιάσει τα 210 σε DT και είμαι κολλημένος πάνω στο ντεπόζιτο....... τρεχει κιόλας το Ριγος. Με τρώει ο αέρας όμως και επανέρχομαι στις φυσιολογικές ταχύτητες των ....150 όπου πηγαίνεις αξιοπρεπώς..... Σταθερότατο στις ταχύτητες, αρκετά όρθια στάση οδήγησης όμως για να πηγαίνεις γρήγορα για πολύ ώρα.
Αερίζομαι καλά, που δεν έχω συνηθίσει τα γυμνά (έκανε και τέλειο καιρό) παίρνω τον περιφερειακό και αλλάζω λωρίδες σαν αίλουρος (ώπα ρε που πας τσσσσσ)
Αλλάζει κατεύθυνση με τη σκέψη....τρομερά ευέλικτο (μα που είναι τα 189 κιλά του θα μου πει κάποιος?) χωράει πανεύκολα ανάμεσα από τα αμάξια, και τα φρένα που τα χρειάστηκα σε ένα σημείο (όπως πάντα στον περιφερειακό) ανταποκρίθηκαν πλήρως με τη μηχανή να συμπεριφέρεται με τέτοιο τρόπο που σου δίνει πλήρη αναφορά του τι πρόκειται να επακολουθήσει (ακόμη πιστεύω και σε φρεναρίσματα πανικού)
Γενικά όμως δε μου έδωσε την αίσθηση ότι είναι για δρόμους με δυο και τρεις λωρίδες κυκλοφορίας....
Μπαίνω στην πόλη και σταματάω.... ΑΑΑΑαααααα κάτι καίει.... το πίσω μέρος των γλουτών μου είχε πάρει φωτιά... οι εξατμίσεις που βγαίνουν στην ουρά ζεσταίνουν τόσο πολύ που καίγεσαι (ο συνεπιβάτης νομίζω θα έχει αρκετό πρόβλημα, εδώ ο οδηγός έχει) Νομίζω ειναι κάτι που πρέπει να το κοιτάξουν με κάποια καλύμματα γιατί μέσα στην πόλη που δε σε φυσάει τόσο πολύ ο αέρας υπάρχει πραγματικά πρόβλημα.
Κάνω τις υπόλοιπες δουλείες μου με το shiver.... Για μέσα στην πόλη είναι Αψογο. In fact είναι μηχανάκι πόλης για διασκέδαση μετακίνηση (δε φορτώνει και πολλά) και στροφιλίκι, φαντάζομαι και σε πίστα θα πετάει.
Γυρνάω στην αντιπροσωπεία (που σημειωτέον μου είχε δώσει και λεφτά να βάλω βενζίνη) και το αφήνω... λέγοντάς τους και τις παραπάνω εντυπώσεις (χωρίς το 210 στο κοντερ..... χεχε... αν το διαβάσουν εδώ να πω ότι ήταν ευθεία και άδειος ο δρόμος)
Συμπεράσματα....
Το shiver είναι ένα πολύ καλά στημένο μηχανάκι (όχι μηχανη). Και με αυτό εννοώ... Δινει την αίσθηση μικρού και αδύναμου στην αρχή, τόσο που ξεχνιέσαι και γίνεται επικίνδυνο... Οταν το μαθαίνεις πιστεύω αλλάζει η αίσθηση της δυναμης. Είναι μηχανάκι πολης, δύσκολά το βγάζεις έξω για ταξίδι, παρα μόνο για βόλτα και διασκέδαση. Είναι ικανό για πολλές ταρζανιές (κι έχει τα φόντα να βγει όπως είναι σε ss έκδοση), αν και εμένα το στενό τιμόνι και η όρθια θέση δεν με προδιαθέτουν για τέτοια.
Αν είμουν στην κατηγορία γυμνού μεσαίων κυβικών (κάποτε τα 750 με πολύ λιγότερη δύναμη θεωρούνταν μεγάλες μηχανές.... που καταντήσαμε) θα το προτιμούσα απο τον ανταγωνισμό (αφού προτιμώ δικύλινδρα από τετρακιλυνδρα, μόνο για το Triumph δεν ξέρω)
νομίζω πως απο άποψη επιδόσεων η απρίλια έκανε τα αδύνατα δυνατά αφού έχει επιδόσεις περίπου όσο της ducati 749 (10 άλογα κάτω και 10 κιλά κάτω περίπου 105,199 για τη ducati 95,189 για το shiver)
Η συνέχεια με το tuono (που με ενδιαφέρει κιόλας) και με το mana850