Σελίδα 1 από 1

HP2 Sport

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 13, 2009 9:52 am
από soter3gm


Η BMW, με την παρουσίαση του HP2 Sport, έκανε το όνειρο των φανατικών φίλων του κινητήρα boxer πραγματικότητα: ποτέ άλλοτε δεν έχει βγει στην παραγωγή μία BMW που στην “καρδιά” της να χτυπάει ο σήμα κατατεθέν για την εταιρεία boxer και να είναι ταυτόχρονα τόσο αυστηρά προσανατολισμένη στη σπορ οδήγηση. Φαίνεται ότι η εμπειρία που αποκόμισε η βαυαρική εταιρεία από την εμπλοκή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Endurance τη χρονιά που πέρασε ήταν πολύτιμη και αντανακλάται πλήρως στην ολοκαίνουρια HP2 Sport.


Πρόκειται για το τρίτο κατά σειρά μοντέλο της σειράς HP, μετά τα HP2 Enduro και HP2 Megamoto. Έτσι, η BMW ολοκλήρωσε τη γκάμα της με μοτοσυκλέτες που ξεφεύγουν από την πεπατημένη και απευθύνονται σε αναβάτες που αναζητούν αυτό το “κάτι” παραπάνω. Το HP2 Sport δανείζεται μερικά στοιχεία από το R1200S, όπως το Telelever, το EVO Paralever και την μετάδοση με άξονα. Εκτός από αυτά, όμως, όλα τα υπόλοιπα τμήματα είτε αλλάχτηκαν με καινούρια είτε εξελίχθηκαν ώστε να ταιριάζουν απόλυτα με τον πιο σπορ χαρακτήρα της νέας μοτοσυκλέτας.

Boxer νέας γενιάς
Ο boxer κινητήρας του HP2 Sport συνεχίζει να είναι αερόψυκτος, αλλά έχει δεχτεί σειρά βελτιώσεων που συντελούν στην αύξηση της απόδοσής του. Καταρχήν, κάθε κεφαλή απέκτησε πλέον δύο εκκεντροφόρους με αποτέλεσμα να μεταφερθεί ο κόφτης στις 9.500 σ.α.λ. Οι τέσσερις ακτινικά τοποθετημένες βαλβίδες συντελούν στη δημιουργία ενός πιο συμπαγούς θαλάμου καύσης και με αυτό τον τρόπο δεν υπάρχει ανάγκη για χρησιμοποίηση δεύτερου μπουζί, όπως στα μοντέλα R. Επίσης η διάμετρος των βαλβίδων αυξήθηκε, με αυτές τις εισαγωγής να φτάνουν τα 39 mm από 36 που ήταν πριν και αυτές της εξαγωγής να φτάνουν τα 33 mm από 31. Πρέπει να αναφέρουμε ότι πλέον κάθε εκκεντροφόρος ανοιγοκλείνει μία βαλβίδα εισαγωγής και μία εξαγωγής, με ανεξάρτητα κοκοράκια. Τα καπάκια των κεφαλών είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα.


Η σχέση διαδρομής-διαμέτρου έχει παραμείνει ίδια αλλά τα έμβολα είναι σφυρήλατα και πιο ενισχυμένα. Νέα είναι και η μπιέλα όπως και οι αυλοί. Η ιπποδύναμη που ανακοινώνεται φτάνει τους 128hp στις 8.750σ.α.λ. και η ροπή τα 11.7kgm στις 6.000σ.α.λ. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στον σχεδιασμό της 2 σε 1 εξάτμισης. Για πρώτη φορά οι σωλήνες περνούν κάτω από τον κινητήρα ώστε να μην βρίσκουν στην άσφαλτο σε μεγάλες κλίσεις. Το μονό τελικό ξεπροβάλει κάτω από την ουρά. Φυσικά υπάρχει καταλύτης με αισθητήρες οξυγόνου που εγγυάται την συμμόρφωση με τις προδιαγραφές ρύπων Euro3. Μία ακόμη πολύ σημαντική προσθήκη είναι η ύπαρξη shifter στο κιβώτιο ταχυτήτων για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα παραγωγής. Το shifter επιτρέπει την αλλαγή των ταχυτήτων χωρίς να απαιτείται κλείσιμο του γκαζιού ή χρησιμοποίηση συμπλέκτη.


Μείωση βάρους
Μεγάλη προσπάθεια έχει γίνει από τους μηχανικούς της BMW για τη μείωση του βάρους. Το fairing είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα και, τόσο το εμπρός τμήμα του όσο και η ουρά, είναι αυτοφερόμενα, χωρίς δηλαδή να στηρίζονται στο πλαίσιο. Προσοχή έχει δοθεί και στην εξέλιξη της αεροδυναμικής σε αεροσύραγγα, ώστε να μειωθεί η αντίσταση από τον αέρα και ταυτόχρονα να ψύχεται επαρκώς ο κινητήρας. Στη συνέχεια οι ζάντες είναι φτιαγμένες από σφυρήλατο αλουμίνιο για μείωση του μη αναρτώμενου βάρους, χωρίς να γίνεται καμία θυσία στην αντοχή τους σε χτυπήματα.


Λεπτομέρειες ουσίας
Την παράσταση κλέβουν οι δύο μπροστινοί δίσκοι των 320 mm με τις ακτινικές δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων της Brembo. Οι προδιαγραφές τους εγγυώνται το σίγουρο και δυνατό φρενάρισμα, ενώ θα υπάρχει και η δυνατότητα προσθήκης συστήματος ABS, το οποίο θα απενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού στο τιμόνι. Η εργονομία του HP2 Sport έχει επανασχεδιαστεί με πιο σκυφτή θέση οδήγησης, στενό ρεζερβουάρ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, καθώς και ρυθμιζόμενα αλουμινένια μαρσπιέ και κλιπόν.


Τέλος, τα όργανα κατασκευάζονται από την εταιρεία 2D Systems, η οποία αναλαμβάνει τη μέτρηση δεδομένων και την ανάλυσή τους στους αγώνες GP. Όπως ήταν αναμενόμενο προσφέρουν πλειάδα πληροφοριών, με δυνατότητα μέτρησης χρόνου γύρου, μέγιστης ταχύτητας, σχέσης στο κιβώτιο κ.α. Όλα αυτά τα δεδομένα μπορούν κατόπιν να μεταφερθούν σε laptop για επεξεργασία.





Πηγή: City moto

Re: HP2 Sport

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 13, 2009 11:48 am
από Dakota
Πολύ το γουστάρω αυτό το μηχανάκι. :smt055

Re: HP2 Sport

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 13, 2009 1:28 pm
από Billy
ε... καλό είναι... :-D

Re: HP2 Sport

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 13, 2009 3:47 pm
από Dimitris
Στην κοπή της πίτας της ΕΛ.Λ.MG στο Ναύπλιο, είχαμε στη παρέα μας ένα τέτοιο!....δεν χόρταινες να το χαζεύεις!!

Re: HP2 Sport

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ Φεβ 13, 2009 9:16 pm
από Περιπέτειας
Εχει και καλη τιμη !! :smt005