Κάποιες σκόρπιες σκέψεις και (αντι-)παρατηρήσεις, παρά μια ξεκάθαρη οπαδική τοποθέτηση υπέρ η κατά...
tifoso4ever έγραψε:Ποσοι απο σας πεσατε τα τελευτασια χρονια απο φρενα σε γλιστερο οδοστρωμα? καποιοι απο σας που οδηγουν μονο 5 χρονια, ισως απαντησετε θετικα, οι υπολοιποι με πειρα 10ετιας και πανω δεν νομιζω να απαντησουν θετικα. Καποιες περιπτωσεις του στυλ "μου πεταχτηκε στα 10 μετρα και επασα στα φρενα αλλα γλιστραγε και τσακιστηκα" το ABS δεν θα εσωζε τιποτα...Η πτωση θα ερχοταν ειτε απο γλιστρημα ειτε απο επαφη με το αλλο οχημα...Ουτως ή αλλως...
Είμαι σίγουρος 4ever φίλε, ότι εσύ ο ίδιος με μία δεύτερη σκέψη θα αναγνωρίσεις πως η παραπάνω αριστοτελικά λογική σου διατύπωση, μπάζει από παντού. Είναι σαν να προσπαθείς να πεις ότι αφού δε σε έχει δαγκώσει ποτέ καρχαρίας και εφόσον άκοπα μπορείς να βρεις πολλούς ακόμα που θα επιβεβαιωσουν ακριβώς το ίδιο, άρα οι καρχαρίες δε δαγκώνουν. Στην παραγματικότητα όλοι ξέρουμε καλά, ακόμα και χωρίς να το΄χουμε πάθει, ότι μια γνωριμία από κοντά με τον τριπτέρυγο βελζεβούλη συνοδεύεται από τη χειραψία της μασέλας. Όσο για το δίλημμα που παραθέτεις παρακάτω (ή φέτα, ή στούκα) ασφαλώς και σου διαφέυγει η παράμετρος που συμπληρώνει ο συντοπίτης Περιπέτειας, μην τα ξαναλέω:
Περιπέτειας έγραψε:ξΕΧΝΑς τη δυνατοτητα ελιγμου φρεναροντας που σου δινει το συστημα
... και συνεχίζω
iznogood έγραψε:Πλησιαζει ο καιρος που η μοτοσυκλετα δεν θα προσφερει καμια συγκινηση οπως και τα κουτακια εδω και πολλα χρονια!
Αλήθεια, πορτοκαλόχρου σύντεκνε, ποιος μπορεί να βάλει δίπλα- δίπλα μια Ferrari και το χαρακτηρισμό βαρετή, μόνο και μόνο επειδή κάπου στα τεχνικά της χαρακτηριστικά θα βρεις και το λαομίσητο αρκτικόλεξο;..Ποιος θα τολμούσε να προσάψει σ΄ένα 1098R το κουσούρι του φιλτραρισμένου, λόγω του traction control;.. Και για να το διευρύνω λίγο, μπας και βρούμε μιαν αλήθεια που να τα στεγάζει όλα, με χαμηλό και σταθερό επιτόκιο: Eίμαι σίγουρος izno, ότι καθόλου δε θα σε χαλούσε στα δεξιομερή σωθικά του LC8 σου να στροφάριζε ένας μονόδρομος συμπλέκτης, έτσι δεν είναι;.. Για κάτσε, τι έχουμε εδω; Δύο μέτρα και δύο σταθμά; Tο μεν όποιο αναθεματισμένο βοήθημα κουκουλώνει την αίσθηση και κρυώνει την κάψα της καβάλας και το άλλο επειδή το έχουμε συνηθίσει και καλομάθει, το καλωσορίζουμε με κέρασμα λουκούμι στο κατώφλι;...
Κατά τη φτωχή μου γνώμη, συμπολίτες αυτού του forum, η καρδιά του ζητήματος είναι κάπου εδώ. Τέτοιοι προβληματισμοί δημιουργούνται από ένα χάσμα γενεών σε δύο επίπεδα: ανατροφής μοτοσυκλετιστών και τεχνολογικής εξέλιξης και βελτίωσης. Από τη μια εμείς οι ίδιοι, είμαστε πάρα πολύ δεκτικοί και εξοικειωμένοι, βάζοντας μάλιστα το στέμμα του αυτονόητου, σε συστατικά του συστήματος "μοτοσυκλέτα" με τα οποία ανατραφήκαμε, την ίδια στιγμή που κομπλάρουμε σαν πρωτάρηδες απέναντι σε αλανιάρα μπαρόβια ξανθιά όταν κάθε λογής νεωτερισμοί χτυπάνε αρχικά την πόρτα μας και πολυ περισσότερο όταν στρογγυλοκάθονται στον καναπέ μας . Δεν μπορεί να είναι τυχαίο εξάλλου, ότι το λάβαρο τέτοιων αντιδράσεων και αφορισμών πρωτοσηκώνουν οι παπάδ... έεε, οι μοτοσυκλετιστές με μπόλικα χιλιόμετρα στο κοντέρ της μηχανής, και άρα μπόλικα χρόνια στο κοντέρ της ζωής ( tifoso και iznoggod, συμπαθάτε με). Και εντάξει, από τη μια το καταλαβαίνω... της ανθρωπιάς μας αντιδράσεις ειν΄αυτές, ακόμα και από δυνατούς παίκτες του κισμέτ της μοτοσυκλέτας. Να μας θυμίσω ότι ο ίδιος ο Soichiro Honda απαξίωνε τη χρησιμότητα της υδρόψυξης, ως περιττό ενδιάμεσο αφού τελικά και πάλι ο αέρας παίρνει πάνω του την τελική αποβολή της θερμότητας, και πόνταρε τα ρέστα του, ευτυχώς για όλους μας όχι και το μαγαζί του, ότι τελικά δε θα επικρατήσει. Από την άλλη, ας χαλαρώσουμε λίγο, γιατί σε μερικά χρόνια σε μας τους ίδιους κάθε απόπειρα σοβαρής κουβέντας για αλλαγές σαν αυτή που συζητάμε εδώ, θα μας προκαλεί θυμηδία όμοια με αυτή που μια χρονομηχανή θα πρόσφερε αν έφερνε απέναντι μας έναν αναβάτη της δεκαετίας του '60 να μας αναλύει τα πλεονεκτήματα των girder πηρουνιών και των ταμπούρων.
Και κάπου εδώ στήνεται η ιδανική γέφυρα για να περάσουμε και στο χάσμα εξέλιξης. "Πράγματι, παππούλη, τα πρώτα δισκόφρενα μπορεί να μην ήταν ανώτερα από τα θηριώδη διπλά αεριζόμενα δισκόφρενα μιας Norton Manx ας πούμε, ή μιας Laverda SF1. Ετσι είναι, γι΄αυτό και δεν τα ξεκούμπισαν εν μια νυκτί, όπως έγινε με το ευρώ και τη δραχμούλα γμ την τρέλα μου μέσα, που να το΄βλεπες κι αυτό παππούλη,.. ώπα, ξανά στο θέμα μας. Αυτό όμως δεν αναιρεί την ανωτερότητα της νέας ιδέας και συνεπώς, τη νομοτελειακή ανωτερότητα της εφαρμογής της όταν πια θα είναι τεχνικά άρτια και ολοκληρωμένη." Έτσι είναι νομίζω, πολλές φορές σπεύδουμε να καταδικάσουμε ένα νεωτερισμό λογίζοντας ότι οι βρεφικές του ασθένειες θα το συνοδεύουν μια ζωή. Το ABS έχει κάνει ήδη πολλά βήματα από τότε που πρωτοδάγκωσε δίσκο μοτοσυκλέτας , γερμανικό παρακαλώ, την άνοιξη του '88. Ούτε είναι τόσο βαρύ, ούτε τόσο ογκώδες. Οι αντιδράσεις στη μανέτα έχουν ραφιναριστεί και τα χασίματα στις εγκάρσιες ανωμαλίες έχουν μπει θαρρείς σε μια τάξη. Και ίσως να έχει ακόμα πολύ δρόμο να κάνει, κατά τη γνώμη μου πολύ λιγότερο απ΄αυτόν που έχει ήδη καλύψει, αλλά είναι παραπάνω από σίγουρο ότι στην επερχόμενη εκδοχή της τεχνολογικής του ολότητας θα προσφέρει περισσότερο έλεγχο από κάθε προηγούμενο σύστημα πέδησης χωρίς να σφάζει κατάσβερκα το πάθος και τη ζάλη του φρεναρίσματος... Γιατί; Γιατί βασίζεται σε μια ανώτερη ιδέα, πως να το κάνουμε,.. αντιγνωμεί κανείς μας στις έστω θεωρητικές διακηρύξεις του ΑΒS; Και τότε, όταν οι κατασκευαστές με πίστη στους καρπούς του τεχνολογικού τους κάματου διευρύνουν την εφαρμογή του ABS και σε πιο απαιτητικές χρήσεις, ακόμα και οι αντιρρησίες με ανοιχτά μυαλά, επειδή...
valentinosgsxr έγραψε:εμπιστευομαι τα εργοστασια και θα μπορουσα να αγορασω μια μηχανη 180 ιππων, ετσι σεβομαι και την επιλογη τους να μην φορτωνουν αυτην την μηχανη με ενα τετοιο συστημα. Σιγουρα κατι παραπανω ξερουν απο μενα!
...θα καλοδεχτούν και αυτήν την επιλογή τους.
Και πολύ καλά κανουμε, κατα πως τα λέει ο φίλος Βαλεντίνος, κάπου- κάπου να δείχνουμε πίστη στους σεφ της μοτοσυκλέτας όταν χρόνια τώρα παρα τη μέγκενη των περιορισμών και τον κομφορμισμό της καταναλωτικής συμπεριφοράς εμάς των ίδιων, εξακολουθούν να τοποθετούν ψηλά στην παραμετροποίηση του πακέτου ενός νέου μοντέλου τη δίψα μας για πάθος και ρίγος και φευγιό στην οδήγηση. Δε θα γινόταν αλλιώς να μιλάμε σήμερα για πολιτικά μονοκύλινδρα euro 3φεύγα με 60φεύγα αλόγατα στον τροχό, ούτε για supersport των 14000 ευρώ (να το πάλι το αναθεματισμένο) που είναι ευθέως καλύτερα από αγωνιστικά εργοστασιακά superbikes μόλις δέκα- δώδεκα χρόνων πριν, ούτε για άλλα πολλά. Και προσωπικά ούτε μπορώ τους αφόρητα προγονολάτρες και παροντοκτόνους που θεωρούν ότι το τελευταίο μηχανάκι με βαρείς γεννητικούς αδένες ήταν το Kawasaki Mach 3, κατά τα άλλα λατρεμένο και βάλε ζαρζαβατικό της πράσινης εσοδείας. Στην τελική, αν το ABS δεν το χωνέψουν ποτέ τ΄άντερα των μοτοσυκλετιστών, ας μην ανησυχούμε... θα φροντίσουν αυτά ώστε να καταλήξει στον ίδιο καμπινέ που φιλοξενεί το απίθανο anti- dive των απαράμιλλων eighties...
Αυτά, και το κόβω εδώ, γιατί μακρηγόρησα και βλέπω κάποιους στα πίσω καθίσματα να χασμουριούνται.