Αθήνα-Τόκυο σε 40 ημέρες

Super Travel

Αθήνα-Τόκυο σε 40 ημέρες

Δημοσίευσηαπό Dimitris την Τετ Ιουν 25, 2008 6:18 pm

«Δίτροχος» ταξιδευτής εδώ και περίπου είκοσι χρόνια, ο Κώστας Μητσάκης ξεκινάει τη νέα του προσπάθεια: αυτή τη φορά θα φτάσει στην Ιαπωνία περνώντας μέσα από τα Βαλκάνια, τη Ρωσία και τη Σιβηρία, με την «Καθημερινή» να υποστηρίζει το εγχείρημά του

Ταξιδεύουν σχεδόν είκοσι χρόνια και έχουν επισκεφθεί περισσότερες από ενενήντα χώρες. Ο Κώστας Μητσάκης και η Ολγα Παπαδόγιαννη, με μεταφορικό μέσο τη μοτοσικλέτα τους, έχουν γνωρίσει την Ευρώπη, την Αμερική, την Αφρική, την Ασία, ακόμα και την Αυστραλία, επιλέγοντας κάθε καλοκαίρι (ζευγάρι εκπαιδευτικών γαρ) και μια νέα «δύσκολη και απαιτητική» διαδρομή για να αποτυπώσουν στον προσωπικό τους παγκόσμιο άτλαντα. Με βάση αυτή την πολύχρονη εμπειρία, έχουν στο ενεργητικό τους εκδόσεις λευκωμάτων με κείμενα και φωτογραφίες από τα ταξίδια τους, αλλά και σχετική αρθρογραφία στον ημερήσιο και περιοδικό Τύπο.

Φέτος, με το μόλις δέκα μηνών αγοράκι τους να κρατάει την Ολγα κοντά του, ο Κώστας θα ταξιδέψει μόνος και ο δρόμος θα τον οδηγήσει μέχρι το Τόκιο της Ιαπωνίας. Ξεκινώντας στις 23 Ιουνίου από την Αθήνα, θα διασχίσει τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, ένα μικρό κομμάτι της Μολδαβίας, την Ουκρανία και την ευρωπαϊκή Ρωσία, θα συνεχίσει στη Σιβηρία και τη Μογγολία, θα επιστρέψει στη Σιβηρία για να κινηθεί παράλληλα με τον Υπερσιβηρικό και θα καταλήξει στο Βλαδιβοστόκ, στο τέρμα του Υπερσιβηρικού, στις ακτές του Ειρηνικού Ωκεανού. Τελικός προορισμός το Τόκιο, στο οποίο θα περάσει με πλοίο. Από εκεί η μηχανή θα γυρίσει πίσω ακτοπλοϊκώς, ενώ ο ίδιος θα επιστρέψει αεροπορικώς. Διάρκεια ταξιδιού: ημέρες σαράντα!

«Είναι σκληρό να αντέξεις τη μοναξιά του κράνους. Το γεγονός όμως ότι θα συναντήσεις καινούργιες εμπειρίες, μέρη και εικόνες, αυτό από μόνο του αντιπαρέρχεται της μοναξιάς», σημειώνει ο Κώστας μιλώντας για το μακρινό του ταξίδι, το οποίο -σημειωτέον- με χορηγό επικοινωνίας την «Καθημερινή» θα παρακολουθήσουμε με τακτικές ανταποκρίσεις του ίδιου μέσα από τα «Ταξίδια».

Πώς οργανώνεται όμως ένα τέτοιο ταξίδι; Λίγες ημέρες πριν από την αναχώρησή του, ο Κώστας μάς ενημερώνει για την προετοιμασία που απαιτεί ένα τέτοιο εγχείρημα, τον εξοπλισμό που χρειάζεται, αλλά και όλα όσα του δίδαξε η εμπειρία τόσων χρόνων στους δρόμους του κόσμου.

Οργανώνοντας δύσκολα ταξίδια


• Για να επιχειρήσει, λοιπόν, κανείς ένα τόσο μεγάλο ταξίδι, η οργάνωση πρέπει να ξεκινήσει τουλάχιστον έξι μήνες νωρίτερα. Αρχικά, ο ταξιδιώτης πρέπει να συλλέξει πληροφορίες για τις χώρες απ' όπου θα περάσει και κυρίως για τη διαδρομή και τις γεωμορφολογικές της ιδιαιτερότητες. Αν μέρος της διαδρομής είναι, για παράδειγμα, η Σιβηρία, πρέπει να δει αν είναι εύκολο να διασχίσει με τη μοτοσικλέτα του κάποια κομμάτια της, και κυρίως αν το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες. «Πλέον με το Διαδίκτυο, η συλλογή πληροφοριών, ειδικά για την κατάσταση του οδικού άξονα, είναι αρκετά εύκολη και κατατοπιστική», σημειώνει ο Κώστας. «Οχι, φυσικά, ότι δεν υπάρχουν και απρόοπτα», σπεύδει να συμπληρώσει.

• Από τη στιγμή που η πρόσβαση της διαδρομής με τη μοτοσικλέτα είναι εφικτή, ξεκινάει ο Γολγοθάς της γραφειοκρατίας που ακούει στο όνομα βίζα. Οπως επισημαίνει ο Κώστας, χώρες όπως η Ρωσία και η Μογγολία δεν είναι καθόλου εύκολο να σου δώσουν βίζα για να τις διασχίσεις με μια μοτοσικλέτα. «Χρειάστηκε να περάσουν δύο μήνες περίπου μέχρι να έχω τα απαραίτητα χαρτιά στα χέρια μου», τονίζει ο ίδιος για να συμπληρώσει ότι «εκτός του ότι πρέπει να πας και να ξαναπάς στις πρεσβείες αυτών των κρατών για να συμπληρώσεις τα έντυπα και να κάνεις τις αιτήσεις, προσπαθείς ταυτόχρονα και να τους πείσεις γιατί θέλεις να επισκεφθείς τη χώρα τους και κυρίως για τη σοβαρότητα του εγχειρήματός σου, αν για παράδειγμα κάνεις ταξιδιωτικό ρεπορτάζ, ώστε να δώσουν έγκριση και να ανοίξει ο δρόμος».

• Το επόμενο στάδιο είναι η προετοιμασία της μοτοσικλέτας και ο εξοπλισμός για το ταξίδι. Κάθε προορισμός έχει και μια ιδιαιτερότητα. Αλλο εξοπλισμό χρειάζεται κανείς για τη Σιβηρία, άλλο για την Αφρική και άλλο για την Ευρώπη. «Σε κάθε περίπτωση, βοηθάει πάρα πολύ η εμπειρία που έχουμε τόσα χρόνια που ταξιδεύουμε», διαπιστώνει ο Κώστας, για να μας δώσει στη συνέχεια τα φώτα του σχετικά με την προετοιμασία της μοτοσικλέτας: «Η έκβαση του ταξιδιού κρίνεται σε ποσοστό 60% - 70% από την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η μοτοσικλέτα», υπογραμμίζει, «γι' αυτό και πρέπει πάντοτε να ξεκινάμε με τα σέρβις της». Απαραίτητη προϋπόθεση είναι, σε κάθε περίπτωση, να ξέρει ο ταξιδιώτης πολύ καλά τη μοτοσικλέτα του, να κρατά μαζί του κάποια βασικά ανταλλακτικά, αλλά και να έχει τουλάχιστον στοιχειώδεις μηχανολογικές γνώσεις.

• Σε ό,τι αφορά το ρουχισμό, τα ρούχα και τα παπούτσια είναι καθαρά μοτοσικλετιστικά, πράγμα που σημαίνει ότι με ελάχιστες παρεμβάσεις είναι προσαρμοσμένα και στις καιρικές συνθήκες του καλοκαιριού και στο χειμώνα. Δηλαδή, με μια επένδυση ή ένα πουλόβερ, το μπουφάν γίνεται πιο ζεστό, ενώ υπάρχουν και τα αδιάβροχα για τις βροχερές ημέρες. Ενα μεγάλο χώρο στις αποσκευές καταλαμβάνουν τα προσωπικά είδη, ανταλλακτικά για τη μηχανή, φωτογραφικά είδη (στην περίπτωση του συνομιλητή μας), και το φαρμακείο κ.λπ.

• Σ' ένα καλά οργανωμένο φαρμακείο θα βρει κανείς -μεταξύ άλλων- χάπια χλωρίου και αντιισταμινικά, «όσο να 'ναι φιλίες με τα διάφορα έντομα γίνονται πάνω στη μηχανή», καθώς και αρκετά χάπια για εντερικές διαταραχές και στομαχικά προβλήματα που συχνά δημιουργούνται τόσο από την αλλαγή στις διατροφικές συνήθειες, όσο και από το νερό, ακόμα και από τον αέρα.

• «Εμφιαλωμένο νερό, από την εμπειρία μας τόσα χρόνια, ακόμα και στο Αφγανιστάν, στην Ινδία, στο Νεπάλ και στην Αφρική, είναι πλέον αρκετά πιο εύκολο να βρεθεί», σημειώνει ο Κώστας, προσθέτοντας ωστόσο ότι «επειδή υπάρχουν και τα απρόοπτα, γι' αυτό υπάρχουν πάντοτε τα χάπια χλωρίου, ώστε αν χρειαστεί να προμηθευτούμε νερό από ένα πηγάδι, μια βρύση ή έναν καταρράκτη, να το απολυμάνουμε με τα ειδικά αυτά χάπια».

Γνωριμία με τόπους και ανθρώπους

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, παρ' όλο που η προετοιμασία ενός τέτοιου ταξιδιού διαρκεί αρκετούς μήνες και γίνεται με κάθε λεπτομέρεια, δεν προβλέπεται σε αυτή η οργάνωση της διαμονής. «Μένουμε οπουδήποτε», λέει ο Κώστας, «σε ξενοδοχεία, πανσιόν, μοτέλ. Δεν κλείνουμε εκ των προτέρων, γιατί δεν είναι βέβαιο πού θα φτάσουμε κάθε μέρα. Μπορεί να μας βρει η νύχτα σε κάποιο μικρό χωριό, ενδέχεται όμως και μια βλάβη να μας ακινητοποιήσει κάπου και να χρειαστεί να τρέξουμε σε κάποια αγροικία, να χτυπήσουμε την πόρτα και να ζητήσουμε φιλοξενία. Το απρόοπτο είναι και το πιο όμορφο τελικά. Φτάνοντας κάπου σε προχωρημένη ώρα, υπάρχει πάντοτε η δυσκολία του να βρεις να μείνεις. Η εικόνα ωστόσο του ταξιδευτή, του ιδρωμένου, του σύγχρονου καβαλάρη, όπως έχουμε όλοι στο νου μας ένα μοτοσικλετιστή, είναι διαβατήριο για να ανοίξει μια πόρτα σε ένα χωριό στην επαρχία, και να σε φιλοξενήσουν. Είναι εικόνες γνώριμες και στην Ελλάδα πριν από 30 - 40 χρόνια. Πλέον, είναι αλήθεια ότι αυτές τις εικόνες τις συναντάμε πέρα από την Ελλάδα και την Ευρώπη, σε λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες, τις έχουμε ζήσει πολλές φορές και έχουμε γνωρίσει έτσι πάρα πολύ κόσμο. Μόνο έτσι άλλωστε έρχεσαι σε επαφή με τον κόσμο. Αν διασχίζεις μόνο τους αυτοκινητόδρομους μιας χώρας και διανυκτερεύεις σε αποστειρωμένα ξενοδοχεία, μάλλον δεν γνωρίζεις και δεν καταλαβαίνεις τίποτα».

Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον Αιγαιοπλόος: Fri 13 Jun 08 - 16:42


--------------------
Ο Μοτοσικλετιστής έχει χιλιόμετρα να διανύσει
και τίποτα να αποδείξει.
Συνημμένα

athenstokyo.doc
(98 KiB) Έχει μεταφορτωθεί 232 φορές
Moderator of Motocikleta.Gr

Moto Guzzi Breva V1100 2006
Moto Guzzi Le Mans V11 2003
Moto Guzzi World Club

The way the "V" is meant to be...



Δημοπρασίες Αγάπης ! Δεν έχεις ακόμα την κάρτα μέλους ? Δες τι χάνεις !
Άβαταρ μέλους
Dimitris
Παλαιό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 7897
Εγγραφή: Τετ Αύγ 30, 2006 8:11 pm
Τοποθεσία: Μακεδονία, Θεσσαλονίκη, Καλαμαριά
Μοντέλο: Moto Guzzi 1100 Breva 2006 ABS, V11 Le Mans 2003, 1100 sport 1998
Κυβικά: 1100

Επιστροφή στο ΤΑΞΙΔΙΑ -ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες