Έκανα την μηχανούλα μου ΥΒΡΙΔΙΚΗ!!! Της έβαλα για συν-καύσιμο ΝΕΡΟ. Δηλαδή όχι ακριβώς νερό... Υδρογόνο, και τα αποτελέσματα με έχουν ενθουσιάσει αφάνταστα! ΡΟΠΗ- ΤΕΛΙΚΗ- ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ- Έχω μια πιο γλυκιά και Άμεση απόκριση του μοτέρ. Τελική 220+ (έκλεισα γκάζι) Στην δοκιμή οικονομίας με χαλαρούς ρυθμούς έως 4000~5000 στροφές χωρίς επιθετική οδήγηση με 90~110 αλλά και 140αρι σε διαδρομές επαρχιακές-πόλης με 6,12λιτρα μου έβγαλε 131χλμ 4,67λ/100χλμ !!! είναι ένας αριθμός Ρεκόρ. Μια εικόνα θα πάρετε από το κανάλι http://www.youtube.com/user/A3Hyzor Από ένα search που έκανα το net δεν είμαι μόνος άλλα πιστεύω ότι είναι πιο όμορφη από όσες είδα. (Σίγουρα είμαι πιο αποδοτικός) Είδα να το βάζουν από σκουτερακια-παπάκια έως 1000αρια... και όλοι είδαν οικονομία & επιπλέον δύναμη!
Τη γεννήτρια την έφτιαξα μόνος μου. ΔΕΝ υπάρχει κάτι αντίστοιχο. Παρέα με έναν ξάδερφο μου και έναν ηλεκτρονικό ΑΣΤΕΡΙ! Μου πήρε αρκετό καιρό για να βρω τα κατάλληλα υλικά. Είναι ένα μοντέλο που βασίζετε στην γεννήτρια ER-HYZOR την αποδοτικότερη παγκοσμίως για μικρές εφαρμογές. Και είναι και λίγο βελτιωμένη. Το συγκεκριμένο μοντέλο έχει μερικά πλεονεκτήματα που είναι δύσκολο να βρεθούν σε άλλες γεννήτριες, όπως: είναι “Όλα σε ένα” δηλαδή δεν θέλει επιπλέον κάνιστρο πλήρωσης με νερού όπου και είναι δύσκολο να βρεθεί σε αυτό το μέγεθος. Με μια ματιά μπορείς να δεις πότε θέλει γέμισμα. Και το πιο σημαντικό τραβάει λίγο ρεύμα! Την γεμίζω με αφιονισμένο νερό, κάθε 500~700 χιλιόμετρα 150~200ml.
Το κόστος τώρα... Στοίχισε Αρκετά! Αγορά και κατέβασμα πάρα πολλών σχεδίων. (Έως ότου καταλήξω). Αμέτρητες ώρες στο internet μέχρι να βρούμε τις σωστές πληροφορίες. Αγορά Υλικών (το πιο δαπανηρό)... και εξειδικευμένων που δεν πωλούνται με το τεμάχιο αλλά με προκαθορισμένη ποσότητα. Επεξεργασία Υλικών (δαπανηρό και αυτό) Χρειάζονται κάποια μηχανήματα που ΔΕΝ τα έχουν όλοι... (πχ τόρνο, laser cut...)
ΑΛΛΑ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟ!!! Τουλάχιστον 40% περισσότερα χιλιόμετρα!!!
Το σύστημα αποτελείτε από 2 μέρη μόνο. α) Την τύπου “Γ” γεννήτρια και β) την ηλεκτρική-ηλεκρονική τροφοδοσία της. α) Με ηλεκτρόλυση διασπά το νερό στα στοιχεία του, 2 μόρια υδρογόνου και 1 μόριο οξυγόνου. Αυτό που παράγεται με ένα σωλήνα τα οδηγούμε στο φίλτρο αέρα. Η γεννήτρια από μέσα (βίδες, πλάκες, εξαρτήματα) είναι από ανοξείδωτο ατσάλι 316 low carbon κομμένο με laser-cut και με μια ειδική επεξεργασία στις πλάκες προτού φορεθεί στο όχημα. Από έξω είναι από PVC-u που αντέχει σε υψηλές θερμοκρασίες και πιέσεις. Το νερό που βάζουμε είναι απιονισμένο, ενώ την πρώτη μόνο φορά προσθέτουμε και ΚΟΗ (καυστική ποτάσα) χημικά καθαρό, μαζί με ένα ειδικό αντιαφριστικό (έχει την τάση αλλιώς να κάνει αφρούς). Μετά προσθέτουμε μόνο νερό 50 ~ 150 ml κάθε 500~1000 χιλιόμετρα. (ανάλογα την ποσότητα που καταναλώνουμε) β) Οι γεννήτριες υδρογόνου γενικά τραβάνε αμπέρια.... και πρέπει με κάποιο τρόπο να τις “περιορίσεις” εκεί που θέλεις. Εδώ υπάρχουν 3 λύσεις: 1η) Βάζεις λιγότερο ΚΟΗ, αντενδείκνυται γιατί είναι δύσκολο να πετύχεις πόσο ακριβώς πρέπει, και γιατί το νερό το χειμώνα ίσως παγώσει και τα καλοκαίρια ίσως να ζεσταθεί υπερβολικά. 2η) PWM 3η) CCPWM το ηλεκτρονικό αυτό περιορίζει τα αμπέρ όπως και το PWM, ΑΛΛΑ τα κρατάει και σταθερά. Για να το εξηγήσω, ένα απλό PWM εάν το ρυθμίσεις να τραβάει 5Α = 69watt ενώ στην αρχή θα παραμένει στα 5Α, σιγά σιγά θα αρχίσει να ανεβάζει, γιατί όσο ζεσταίνεται η γεννήτρια ζητάει παραπάνω. Έτσι μετά από μια διαδρομή 1 ώρας πχ τα 5Α που του είχες δώσει στην αρχή τα κάνει 6-7-8 κλπ. Πράγμα που πρέπει να αποφύγουμε γιατί δεν θέλουμε να κουράσουμε το ηλεκτρικό μας κύκλωμα. Αν θέλουμε πάντως το βάζουμε το PWM πάντα όμως με συνοδεία μονίμου αμπερόμετρο που ελέγχουμε και ενός ποτενσιόμετρου που θα λέει στην πλακέτα να δώσει ή να μειώσει ρεύμα στην γεννήτρια.
Συνδεσμολογία: παίρνουμε ρεύμα από την μπαταριά (+ - ) το οδηγούμε με μια ασφάλεια 10-15Α σε ένα ρελε που θα του δίνει εντολή όταν η μηχανή είναι σε λειτουργία.. Από το ρελε πάμε στην πλακέτα του CCPWM και από εκεί στην γεννήτρια. Αν θέλουμε βάζουμε και ένα 12V led στο καντράν για να μας λέει ότι λειτουργεί και έναν διακόπτη απομόνωσης. Την σωλήνα εξόδου από την γεννήτρια την οδηγούμε στο φιλτροκούτι αέρα. Στην πρώτη φορά λειτουργίας αφήνουμε την γεννήτρια να ζεσταθεί λιγο, ρυθμίζουμε τα αμπέρια που θέλουμε με το ccpwm βγάζουμε το αμπερόμετρο και... ξενιάζουμε.
Συντήρηση-Αντοχή: Νερό συμπληρώνω όποτε κατεβεί η στάθμη (ένα (1) λίτρο νερό “παράγει” δυο χιλιάδες τριάντα εφτά (2037,45) λίτρα ΗΗΟ). Θέλει μια συντήρηση κάθε 10,000 ~ 15,000 χιλιόμετρα, απλή στην διαδικασία. Η αντοχή αναμένω να ξεπεράσει τα 4 χρόνια. Ο βασικός παράγοντας για αυτό είναι το μέταλλο κατασκευής. Όλα μα όλα τα εσωτερικά είναι από SS 316 και πάντα η ποιότητα συναρμολόγησης.
Τοποθέτηση: Το κάλο με αυτή τη γεννήτρια είναι ότι είναι όλα σε ένα, δηλαδή και το ντεπόζιτο πλήρωσης νερού και η κυρίως μονάδα. Αν και σκέφτομαι να φτιάξω και ένα μοντελάκι ακόμα πιο μικρο που θα είναι το κάνιστρο του νερού σε άλλο σημείο πχ κάτω από τη σέλα.