Οι οικογένεια των Superbike της Ducati για το 2008 χαρακτηρίζεται από δύο σημαντικές αλλαγές: την παρουσίαση του 848 στον μεσαίο κυβισμό και την extreme αγωνιστική έκδοση για όσους αποζητούν μέγιστες επιδόσεις με το νέο 1098 R, το οποίο θα λάβει μέρος και στο WSBK του 2008.
Το νέο 1098 R είναι όσο πιο αγωνιστικό θα μπορούσε να γίνει και αποτελεί το δυνατότερο δικύλινδρο της κατηγορίας. Με 10 κυβικά εκατοστά παραπάνω στον κινητήρα και νέο κιβώτιο ταχυτήτων, η ισχύς αγγίζει τους 180 ίππους και η ροπή τα 13,7 κιλά.
Το 1098 R διαθέτει racing kit (με δύο carbon τελικά και ECU), καθώς και σύστημα Ducati Traction Control.
Αλλαγές, σε σχέση με τα υπόλοιπα αδέρφια του, συναντάμε και στο πλαίσιο, το οποίο είναι ελαφρύτερο και στιβαρότερο, καθώς και στον περιφερειακό εξοπλισμό του.
Για πρώτη φορά η Ducati της MotoGP και WSBK τεχνολογίας συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν αγωνιστικές μοτοσικλέτες υψηλών προδιαγραφών και τα αποτελέσματα είναι εμφανή.