Aprilia SXV 450/550
Άξιζε η αναμονή
Τα πολυαναμενόμενα SXV 450/550 ήταν τυχερά ώστε να έχουν για πάρτη τους τους πιο hardcore αναβάτες εξέλιξης που μπορεί να φανταστεί κανείς. Μιλάμε για τους αγωνιζόμενους στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Super Motard Max Manzo, Jerome Giraudo, Fabrice Lecoanet, και Frederic Bolley. Born to race! Δυστυχώς η καθυστέρηση που έφερε η εξέλιξη της μοτοσυκλέτας έφερε την ΚΤΜ να παρουσιάζει πρώτη το SM 950, στην πολιτική όμως κατηγορία, παίρνοντας λίγο από τη δόξα της Aprilia. Η τελευταία πίστεψε στον νέο ελαφρύ, στενό, δυνατό και χωρίς κραδασμούς V-2 77ο κινητήρα της, και τον παρέδωσε σε μια κατηγορία που δυναστεύεται από τα μονοκύλινδρα. Στην τροφοδοσία έχουμε ψεκασμό, ενώ το κόκκινο βρίσκεται στο Θεό, στις 13.000rpm! Το μηχανάκι είναι εξωτικό και το δείχνει παντού. Οι βαλβίδες είναι από τιτάνιο, όλα τα καπάκια είναι από μαγνήσιο, ενώ υπάρχει μπόλικο αλουμίνιο. Πλαίσιο, ψαλίδι, εξατμίσεις και φρένα είναι μοναδικά στολίδια. Το μόνο που δεν τους πέτυχε είναι το μπροστινό φτερό.
Aprilia Tuono 1000R
Streetfighter με Ram Air
Το Tuono 1000R του 2006 είναι βελτιωμένο παντού. Το design του streetfigghter που βασίζεται στην RSV1000R είναι εντελώς νέο. Το μπικίνι-φέρινγκ μίκρυνε, κι έτσι το Tuono έχασε την πολύ καλή προστασία που πρόσφερε στον αναβάτη του. Κέρδισε όμως σε τσαμπουκά. Ο V-2 των 60ο είναι νέος, ενώ το Tuono διατηρεί το Ram-Air του Supersport RSV1000R, που βρίσκεται ακριβώς κάτω από τους προβολείς. Έτσι, έχουμε εδώ το μόνο streetfighter με Ram-Air στον κόσμο. Ο ψεκασμός είναι νέος με μπεκ διαμέτρου 57mm. Νέα είναι και η 16μπιτη ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, όπως νέα είναι και τα διπλά τελικά των εξατμίσεων. Το αλουμινένιο πλαίσιο δυο δοκών είναι κι αυτό νέο, ενώ πίσω έχουμε ένα εντυπωσιακό ψαλίδι «μπανάνα. Τα φρένα είναι ακτινικά, από τη χρυσή σειρά της Brembo, ενώ έχουμε και νέα ψηφιακά όργανα.
Aprilia Pegaso 650 Trail
Ο on-off αδερφός του Strada
Έφτασε κι η έκδοση on-off του Pegaso 650 Strada. Ονομάζεται Pegaso 650 Trail, και διαθέτει τα ίδια μηχανικά μέρα με εκείνο. Ο υγρόψυκτος τετραβάλβιδος ψεκαστός κινητήρας προέρχεται από το Yamaha XT660R, ενώ αποδίδει 50hp/6.250rpm, όπως και το Strada. Το πιρούνι είναι συμβατικό στα 45mm, αλλά έχει μεγαλύτερη διαδρομή απ’ το Strada, στα 170mm. Ίδια διαδρομή έχει και το πίσω αμορτισέρ της Sachs. Ο μπροστινός τροχός είναι 19 ιντσών με τον πίσω στις 17. Η σέλα είναι χαμηλή για On-Off στα 820mm, ενώ υπάρχει και ψηλότερη (+40mm) για τους μεγαλόσωμους αναβάτες. Τα φρένα είναι ίδια με του Strada, ενώ υπάρχει και εδώ το ντουλαπάκι στο ρεζερβουάρ και το ψηφιακό όργανο πολλαπλών λειτουργιών.