Suzuki GT 750 1972-1976

Ιστορία της μοτοσικλέτας...

Suzuki GT 750 1972-1976

Δημοσίευσηαπό Dimitris την Δευτ Απρ 09, 2007 2:37 pm

Ο τελευταίος Διχρονό....σαυρος...

Ήταν μεγάλη και δίχρονη, ήταν τρικύλινδρη και υγρόψυκτη, ήταν η τελευταία των μεγάλων δίχρονων αλλά αλίμονο, στον δρόμο γουργούριζε σαν γατούλα. Κυρίες και κύριοι...η διάσημη..."τσαγιέρα"...


Η GT 750 έπαιξε έναν περίεργο αλλοπρόσαλλο ρόλο στα μοτοσικλετισιτκά παλκοσένικα του ξεκινήματος της 10ετίας του ΄70. Μπορεί να φόβιζε με τον όγκο και τις προδιαγραφές της, ενώ καταβάθος ήταν μια κυριούλα που φορούσε ρούχα Αμαζόνας. Ήταν δίχρονη αλλά απέδιδε ομαλότερα και από τετράχρονη (αλήθεια!), ήταν δίχρονη αλλά ήταν βαριά, όσο και μια αντίστοιχη τετράχρονη.

"Υδρόψυξη σε μοτοσικλέτα;" αναρωτιόντουσαν ακόμα και οι πιό τεχνολογικά ενημερωμένοι το '72, αφού αυτή η λύση φαινόνταν τουλάχιστον υπερβολική. Το ψυγείο της 750, παραλληλόγραμμο και ογκώδες, δέσποζε μπροστά από τους λείους, χωρίς ψύκτρες κυλίνδρους, ενώ ένα ανάγλυφο σήμα στα πλαινά καπάκια ανακοίνωνε περήφανα: "Water Cooled".

Τα 67 καθαρόαιμα άλογα και τα 230 ολόκληρα κιλά διαμόρφωναν μια μεγάλη τουριστική μοτοσικλέτα, που λεγόταν Gran Tourismo, GT δηλαδή...

Το τι είχε πιάσει εκείνη την εποχή την Suzuki και ήθελε να φτιάξει τουριστικό 750 με δίχρονο κινητήρα είναι μια άλλη μεγάλη υπόθεση. Κυρίως η Suzuki δεν είχε την τεχνογνωσία για την κατασκευή ενός πολυκύλινδρου τετράχρονου, γι αυτό και χρειάστηκε το ημερολόγιο να δείξει 1976 για να παρουσιάσει το πρώτο της, το θρυλικό GS750.

H GT που περιέργως ονομάστηκε και "Νεροβούβαλος" περιέργως εμφανίστηκε με ταμπούρα στον μπροστινό τροχό που σύντομα έγινε ευτυχώς δισκόφρενο και μετά δισκόφρενα.
Ο κινητήρας ήταν εντυπωσιακός σε απόδοση, τραβώντας δυνατά σχεδόν από το ρελαντί, με τις ρεπρίζ και τις καλές επιταχύνσεις να έρχονται με ευκολία. Για την ακρίβεια η GT ήταν ομαλότερη σε λειτουργία ακόμα και από την Honda 750, ενώ απέδιδε σαφώς πιο προοδευτικά από την "χυμώδη" H2 της Καwasaki.
Με τελική πάνω από 190 χλμ/ώρα και επιτάχυνση 0-400 μ σε 13,5 sec η Suzuki με την GT750 έμπαινε στο πάνθεον των ισχυρών, με κατανάλωση όμως 12 λίτρα στα 100 χλμ.

Περιέργως προβλήματα με τα ηλεκτρικά χαλούσαν την εικόνα, την στιγμή που ο αναβάτης περνούσε δραματικές στιγμές, πάνω στην ογκώδη μοτοσικλέτα, προσπαθώντας να την τιθασεύσει στις στροφές. Το κράτημα ήταν τραγικό, αν και οι χαμηλές επιδόσεις δεν επιβάρυναν έντονα το μέτριο πλαίσιο. Προσθέστε εδώ το μέτριο μπροστινό φρένο, ταμπούρο με διπλά έκκεντρα.

Το 1973 χρώμιο άρχισε να πέφτει πάνω στην GT και 2 δίσκοι των 295 mm αντικατέστησαν το ταμπούρο μπροστά το οποίο είχε να φρενάρει έναν 19in τροχό.

Το 1974 λέπτυνε τα πλαινά της καπάκια, έγραψε το Liquid Cooled στους κυλίνδρους, έβαλε καρμπυρατέρ 40mm υποπίεσης, το φίλτρο αέρα έγινε πολυουρεθάνης και τα όργανα απέκτησαν ενδείξης ταχυτήτων κιβωτίου.
Παράλληλα η δύναμη στο μοντέλο του '74 ανέβηκε λίγο στους 70 ίππους
.

Με κατανάλωση και αντικοινωνική συμπεριφορά (ουρλιαχτό από τις εξατμίσεις που συγχρόνως έβγαζαν έναν ενοχλητικό, βρωμερό για τους αδαείς μπλέ καπνό...), η πολύ αξιόλογη GT750 οδηγήθηκε άρων-άρων στο νεκροταφείο των δεινοσάυρων.

Μια εποχή είχε κλείσει, τα δίχρονα έφευγαν από τους μεγάλους κυβισμούς για να αφήσουν το έδαφος ελεύθερο για τα τετράχρονα που ξεκινούσαν την ισοπεδωτική επέλασή τους...
Συνημμένα






Moderator of Motocikleta.Gr

Moto Guzzi Breva V1100 2006
Moto Guzzi Le Mans V11 2003
Moto Guzzi World Club

The way the "V" is meant to be...



Δημοπρασίες Αγάπης ! Δεν έχεις ακόμα την κάρτα μέλους ? Δες τι χάνεις !
Άβαταρ μέλους
Dimitris
Παλαιό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 7897
Εγγραφή: Τετ Αύγ 30, 2006 8:11 pm
Τοποθεσία: Μακεδονία, Θεσσαλονίκη, Καλαμαριά
Μοντέλο: Moto Guzzi 1100 Breva 2006 ABS, V11 Le Mans 2003, 1100 sport 1998
Κυβικά: 1100

Δημοσίευσηαπό rainman την Δευτ Μάιος 21, 2007 4:40 pm

GT 750 1972
Συνημμένα


Άβαταρ μέλους
rainman
Νέος στο forum
 
Δημοσιεύσεις: 47
Εγγραφή: Παρ Μάιος 04, 2007 2:15 pm
Τοποθεσία: Aspropyrgos


Επιστροφή στο Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ !

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες