Την αγάπη μου

Μπορεί η καταγωγή του να είναι αγωνιστική πλην όμως το συγκεκριμένο μοντέλο δεν είναι κατασκευασμένο για ράλι αλλά για ατελείωτη περιπέτεια, κατά συνέπεια το νέο BMW R 1150 GS Adventure απευθύνεται σε ένα ξεχωριστό κοινό θα αγνοήσει το κόστος του προκειμένου να γευτεί τις χάρες του.
Η έννοια μοτοσικλέτα από μόνη της γίνεται συνώνυμη με τον όρο περιπέτεια, ο οποίος βρίσκει απόλυτα την έννοια του στη θρυλική boxer της BMW,
Αξίζει να αναφέρουμε η παραπάνω μοτοσικλέτα στα χέρια του ατίθασου Αμερικάνου Jimmy Lewis έφθασε στο βάθρο της τρίτης θέσης του Paris-Dakar.
Το R 1150 GS αποτελεί την τελευταία μισο-χωμάτινη έκδοση της βαυαρικής εταιρείας που στην ταυτότητα της διακρίνεται έντονα ο όρος της περιπέτειας σε δύο τροχούς.
Η σχεδίαση της σέλας τροποποιήθηκε, καθώς και της ουράς, η οποία φιλοξενεί καινούργια σχάρα πάνω στην οποία έχει ενσωματωθεί η χειρολαβή του συνεπιβάτη.
Η διαδρομή στο Telelever έχει μεγαλώσει κατά 20 χιλ., καθώς και το ύψος της σέλας έχει αυξηθεί σημαντικά και 9 εκ., ενώ θα πρέπει να αναφέρουμε την αναβάθμιση των φρένων με το εξελιγμένο EVO II. Οι ζάντες και τα καπάκια της κεφαλής είναι πλέον αναδυόμενα, ώστε να αντιστέκονται στην οξείδωση, ο κινητήρας παραμένει ο ίδιος και η μόνη αλλαγή είναι η έκτη σχέση στο κιβώτιο που είναι πιο κοντή.
Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί και στον περιφερειακό του εξοπλισμό, που θεωρείται πλήρης για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Το R 1150 GS διαθέτει πιο μακρύ πλευρικό και κεντρικό σταντ, καθώς και προστατευτική ποδιά στο εμπρός φτερό έχει τοποθετηθεί προέκταση, χούφτες στο τιμόνι, καθώς και προστατευτικό μαξιλαράκι στους ίδιους χρωματισμούς. Διαθέτει alarm, μεταλλικά σωληνάκια φρένων και δύο παροχές ρεύματος, εκ των οποίων η μία βρίσκεται κοντά στο ταμπλό των οργάνων για χρήση GPS.
και ο προαιρετικός όμως εξοπλισμός του BMW είναι αρκετά πλούσιος, περιλαμβάνει θερμαινόμενα σκριπ, RID (Riders Information Display), κοντή πρώτη σχέση στο κιβώτιο, τρακτερωτά ελαστικά, ρεζερβουάρ 30 λίτρων, ABS, πιο χαμηλή σέλα (860 χιλ.), πλήρες σετ από αλουμινένιες μπαγκαζιέρες, προβολείς ομίχλης, σήτα προβολέα, συναγερμό και chip ψεκασμού για χρήση βενζίνης 91 οκτανίων.
Η ποιότητα κατασκευής του R 1150 GS Adventure είναι πέρα από κάθε κριτική, πλην όμως έρχεται σε αντιπαράθεση με την υψηλή τιμή του, που το θέτει υψηλότερα από οποιαδήποτε άλλη μοτοσικλέτα της κατηγορίας. Σίγουρα, το κύρος της BMW είναι μεγάλο και συνήθως αυτό αναζητούν οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές. Ερωτηματικά δημιουργεί η ευχρηστία της σέλας όταν το κοιτάς από το πλάι.
Πράγματι, κάποια προβλήματα είναι δυνατόν να δημιουργηθούν όταν το ύψος του αναβάτη είναι μικρότερο του 1,80 και αυτό διότι δύσκολα θα πατήσει με ασφάλεια στο έδαφος ιδιαίτερα δε αν υπάρχει και δεύτερος αναβάτης.
Πάντως, η θέση οδήγησης είναι άνετη, κρατώντας τα χέρια του οδηγού ελαφρώς υψηλά στο φαρδύ τιμόνι και τα κάτω άκρα του σε λογικές γωνίες.
Με το πάτημα του μπουτόν της μίζας, ο ηλεκτρονικός ψεκασμός ενεργοποιεί άμεσα το δικύλινδρο κινητήρα. Στην συνέχεια και στην πρώτη σου επαφή με το κιβώτιο των 6 σχέσεων διαπιστώνεις ότι ο λεβιές έχει μεγάλη διαδρομή και χρειάζεται εξοικείωση. Ο υδραυλικός συμπλέκτης έχει μέτρια σκληρότητα και πολύ καλή αίσθηση.
Με την εκκίνηση, το βάρος του (253 κιλά γεμάτο) ως δια μαγείας εξαφανίζεται. Αισθητό γίνεται μόνο στις κλειστές στροφές και όταν το δοχείο βενζίνης είναι γεμάτο.
Το μεταξόνιο των 1.509 χιλ. εξασφαλίζει την ευστάθεια του BMW, ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες. Πολύ καλή είναι η συμπεριφορά του και στις ανοιχτές παρατεταμένες στροφές.
Οι αναρτήσεις του είναι μαλακές και περισσότερο στο πίσω σύστημα. Στο Telelever το εμπρός σύστημα είναι ελαφρώς πιο σφιχτό από του πίσω, η πίσω ανάρτηση είναι πιο μαλακή και εξασφαλίζει την άνεση των αναβατών, χωρίς να επηρεάζει αρνητικά το κράτημά τους.
Οι 85 ίπποι του επαρκούν για τον τουριστικό χαρακτήρα του BMW, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ ώρα. Η ισχύς έρχεται ομαλά στον πίσω τροχό. Η ελαστικότητά του σχεδόν σου επιτρέπει να ξεχάσεις το κιβώτιο των 6 σχέσεων. Με έκτη και 2.500 σ.α.λ. επιταχύνεις γραμμικά, χωρίς να σκορτσάρει ο κινητήρας.
Σε ρυθμό ταξιδιού, μπορείς να πηγαίνεις με άνεση με μία μέση ωριαία ταχύτητα της τάξης των 160-180 χλμ./ ώρα. Στο όριο αυτό είναι επίσης καλή η προστασία από τον αέρα, με την υψηλότερη και πιο φαρδιά ζελατίνα να παίζει σημαντικό ρόλο ακόμη και όταν φοράς κράνος.
Πολύ καλές εντυπώσεις αφήνουν τα φρένα του τόσο για την προοδευτικότητα τους όσο και για την ισχύ τους. Η άριστη αίσθησή τους σου επιτρέπει να εφαρμόζεις σωστή πίεση στις αντίστοιχες τρόμπες, χωρίς να φοβάσαι μπλοκάρισμα του τροχού, πολύ περισσότερο δε αν απενεργοποιείς το σύστημα ABS (EVO brake).
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι τα καλά φωτιστικά σώματα ενισχύουν την ενεργητική ασφάλεια κατά τη νυχτερινή οδήγηση, παρ' ότι οι καθρέπτες του έχουν μικρές διαστάσεις.


