Εάν η Mary Shelley ζούσε στην εποχή μας και ξαναέγραφε το «Φρανκενστάιν», ο ήρωας του βιβλίου δεν θα έφτιαχνε ένα ανθρωπόμορφο τέρας από μέλη ανθρώπων, αλλά μία μηχανή...
Αν το δεις ξερά, η μηχανή αυτή δανείζεται μηχανικά μέρη και λοιπά ανταλλακτικά από άλλες (CBR600F, CBR900RR, κλπ,κλπ), αλλά και σχεδιαστικά ακροβατεί ανάμεσα στο παρελθόν και το μέλλον (ή καλύτερα το παρόν μιας και δεν είναι και τόσο επαναστατική η σχεδίασή της τελικά).
Επίσης έχει πέσει θύμα της εξελικτικής στασιμότητας που διακατέχει τη Honda τα τελευταία χρόνια. Παρότι κατασκευάστηκε τον αιώνα που διανύουμε, ενσωματώνει τεχνολογίες που έχουν πάψει να εξελίσσονται από τον προηγούμενο. Για παράδειγμα, το έργο της ανάμιξης της βενζίνης με τον αέρα το έχει αναλάβει μια τετράδα καρμπιρατέρ...
Σχεδιαστικά είναι απελπιστικά συντηρητική όταν την κοιτά κανείς από μπροστά (είναι ένα κλασικό CB με στρογγυλό φανάρι) ενώ η ουρά πίσω έχει μια χαρακτηριστική ανοδική κλήση (αχ αυτή η ...λάααααρα), που σώζει την κατάσταση...
Όπως όμως στο βιβλίο το Τέρας του Φρανκενστάιν σε σχέση με τους ανθρώπους είχε υπερφυσικές δυνάμεις, έτσι και αυτό το μηχανολογικό παζλ που εν συντομία λέγεται Hornet, παρά την ξεπερασμένη τεχνολογία (και νοοτροπία), καταφέρνει να είναι μια καταπληκτική μηχανή...
Ανεβαίνοντας πάνω στη μηχανή, αυτό που παρατηρεί κάποιος, είναι η έλλειψη βάρους. Αν και δεν χρησιμοποιούνται «εξωτικά» υλικά για την κατασκευή της (αλουμίνια, τιτάνια, καρμπόν, κλπ,κλπ,), η μηχανή είναι 176 κιλά (στεγνή). Επίσης λόγω του τρόπου με τον οποίο είναι φτιαγμένο το πλαίσιό της (που δεν έχει ακριβώς πλαίσιο, αλλά ένα σωλήνα που ξεκινά από μπροστά, περνά κάτω από το τεπόζιτο, κάτω από τη σέλα και φτάνει μέχρι το πίσω φανάρι) είναι πολύ λεπτή και σε συνδυασμό με την «καμαρωτή» θέση οδήγησης η μηχανή δίνει την αίσθηση ότι είναι πολύ μικρή πράγμα που την κάνει πολύ φιλική.
Ένα ακόμη χαρακτηριστικό που συμβάλει στη φιλικότητα, είναι ο κινητήρας...Είναι γραμμικός σε όλο το φάσμα των στροφών. Ακόμη κι αν κάποιος δεν έχει ξαναοδηγήσει μηχανή, το Hornet δεν θα τον τρομάξει, χωρίς υπερβολές με το δεξί χεράκι εννοείται, μιας και δεν είναι εύκολο να βγουν 95 άλογα προς τα έξω με πολύ φιλικό τρόπο... Επίσης είναι αρκετά καλό και για κίνηση στην...κίνηση... , μιας και μπορεί να δουλεύει απροβλημάτιστα στις 3000 με 4000 στροφές... Βέβαια, ως κλασικός 600άρης τετρακύλινδρος, ο κινητήρας του χαίρεται να δουλεύει πάνω από τις 7000 στροφές, ενώ μετά τις 8000 βγαίνει η μέγιστη ροπή και η μέγιστη ιπποδύναμη, όμως αν εξαιρέσουμε ένα μέτριο ξέσπασμα από τις 8000 και μετά, η δύναμη έρχεται γραμμικότατα.
Επειδή, όπως είπα και πιο πάνω, δεν χρησιμοποιεί και την πιο σύγχρονη τεχνολογία που υπάρχει, δίνει την αίσθηση στον αναβάτη ότι δεν υπάρχει ενδιάμεσος διαμεσολαβητής μεταξύ αυτού και της μηχανής. Τι εννοώ...Ό,τι χειριστήριο υπάρχει, αν δεν είναι υδραυλικό (π.χ τα φρένα), έχει ντίζα. Τραβώντας το τσοκ (ναι είναι χειροκίνητο) σχεδόν νιώθεις τις πεταλούδες που κλείνουν για να γίνει το μείγμα πιο πλούσιο. Ανοίγοντας το γκάζι νιώθεις την άμεση απόκριση από τα καρμπιρατέρ σαν να γυρνάς τις πεταλούδες με το χέρι. Το ρελαντί ρυθμίζεται με μια βίδα. Ο συμπλέκτης, επίσης με ντίζα, νιώθεις σχεδόν τη στιγμή που γίνεται η σύμπλεξη και η αποσύμπλεξη. Όλα δουλεύουν γιατί αυτή είναι η δουλειά τους. Δεν χρειάζονται περίεργοι εγκέφαλοι που ελέγχουν ανά πάσα στιγμή την αναλογία αέρα/καυσίμου, το ρελαντί, τα καυσαέρια, κλπ,κλπ (μερικές φορές αναρωτιέμαι αν το Hornet είναι το τέρας τελικά). Επίσης, όλη αυτή η απλότητα στην κατασκευή βοηθά και στην αξιοπιστία.
Οδηγικά τώρα. Εγώ την έχω καταβρεί, γιατί μπορείς να κινείσαι με 3000 χιλιάδες στροφές ή με 13000 που κοκκινίζει χωρίς πρόβλημα. Στο δρόμο δεν είχα ποτέ πρόβλημα. Βέβαια η αλήθεια είναι πως ακόμη το μαθαίνω και δεν έχω δοκιμάσει να βρω που είναι το σημείο που μετά «δεν έχει άλλο» αλλά μέχρι το σημείο που το έχω πιέσει έστριψε απροβλημάτιστα ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι δεν έχει και τα πιο μαλακά λάστιχα που υπάρχουν....
Τελικά το μηχανολογικό παζλ, πέτυχε! Ο Φρανκενστάιν θα ήταν πολύ περήφανος για το Τέρας του. Ίσως θα μπορούσε να του έβαζε και φρένα από ένα 600RR μιας και είναι το μόνο σημείο στο οποίο νομίζω ότι πάσχει μέχρι στιγμής...
Αυτά...


News