Αχανής έρημος, road book και υψηλές ταχύτητες κάτω από τον καυτό ήλιο. Αυτά είναι τα πρώτα πράγματα που έρχονται στο μυαλό βλέποντας το νέο Tenere και προφανώς αυτός ήταν και ο στόχος της Yamaha κατά τη δημιουργία του νέου της μοντέλου και την αναβίωση του ιστορικού ονόματος.
Οι αναφορές στις αγωνιστικές μοτοσικλέτες που μετέχουν στο θρυλικό Dakar είναι εμφανείς σχεδόν από όποια γωνία και αν κοιτάξεις το νέο Tenere, με τη λιτή σχεδίαση, το μεγάλο ύψος από το έδαφος και τον όγκο του ρεζερβουάρ να κεντρίζουν το βλέμμα. Ο στενόμακρος προβολέας με τη μικρή ζελατίνα, το χαμηλό φτερό και ο τροχός των 21 ιντσών φροντίζουν για τη δημιουργία μιας σκληροτράχηλης εικόνας από μπροστά, ενώ το μέγεθος του ρεζερβουάρ και τα προστατευτικά, τόσο σε αυτό όσο και στον κινητήρα και το πλαίσιο, προσδίδουν μία επιπλέον νότα περιπέτειας και τονίζουν ακόμη περισσότερο τον ταξιδιωτικό χαρακτήρα του νέου ιαπωνικού μονοκύλινδρου. Οι δύο σειρές των LED και η γωνιώδης αισθητική των εξατμίσεων ολοκληρώνουν την εμφάνιση με μία hi-tec πινελιά.
Για την κίνηση του νέου Tenere, η Yamaha δε μας επιφύλαξε κάποιες εκπλήξεις. Το γνωστό μοτέρ της Minareli, που χρησιμοποιείται στα ΧΤ/MT03, έχει δώσει καλά σημεία γραφής ως προς αντοχή του και θεωρήθηκε ιδανικό για το νέο μοντέλο, κρατώντας παράλληλα και το κόστος εξέλιξης σε λογικά επίπεδα. Το κιβώτιο των πέντε σχέσεων διατηρεί την ίδια κλιμάκωση με αυτή του ΧΤ660R, ενώ το διαφορετικό, έναντι των υπόλοιπων εφαρμογών του, έγκειται στο νέο σύστημα εξαγωγής.
Το σωληνωτό πλαίσιο μονής ραχοκοκαλιάς είναι κλειστού τύπου και εντελώς νέο, όπως καινούργιο είναι και το σεβαστών διαστάσεων και κομψής σχεδίασης αλουμινένιο ψαλίδι. Για την απόσβεση των ανωμαλιών έχει χρησιμοποιηθεί ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι με διάμετρο που αγγίζει τα 210 χιλ., ενώ στα καλάμια έχουν τοποθετηθεί προστατευτικές φυσούνες. Το μονό πίσω αμορτισέρ, με το ξεχωριστό δοχείο αζώτου, κινείται σε παρόμοια επίπεδα, αφού η τελευταία αγγίζει τα 200 χιλ. Για την αυτονομία φροντίζει ένα ρεζερβουάρ 22 λίτρων, το οποίο, παρά τη χωρητικότητά του, είναι αρκετά στενό λόγω του ότι ένα τμήμα του εισχωρεί κάτω από τη σέλα κρατώντας έτσι χαμηλά και το κέντρο βάρους.
Ο εμπρός τροχός είναι 21 ιντσών με τη διάσταση του ελαστικού να ανέρχεται στα 90/90, ενώ πίσω έχει τοποθετηθεί μία ζάντα διαμέτρου 17 ιντσών η οποία συνδυάζεται με ελαστικό 130/ 80. Δύο δίσκοι διαμέτρου 298 χιλ. εμπρός που συνδυάζονται με διπίστονες δαγκάνες της brembo και ένας μικρότερος με διάμετρο 245 χιλ. και δαγκάνα μονού εμβόλου αναλαμβάνουν την ακινητοποίηση του νέου Tenere.
Το νέο ΧΤ 660 Ζ Tenere θα κυκλοφορήσει στη χώρα μας τον ερχόμενο Μάιο.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας – 4Τ, 1Κ, 4β, υ/ψ
Χωρητικότητα – 660
Ισχύς – Δ.Α.
Ροπή – Δ.Α.
Τροφοδοσία - ψεκασμός
Ρεζερβουάρ – 22 λίτρα
Μήκος – 2.246 χιλ.
Πλάτος – 865 χιλ.
Ύψος σέλας – 895 χιλ.
Μεταξόνιο – 1.505 χιλ.
Βάρος – 183 κιλά
Φρένα (Ε, Π) - 2Δ/298, Δ/245
Αναρτήσεις (Ε, Π) - πιρούνι/210 χιλ., αμορτισέρ/200 χιλ.