ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΕΡΙ ΚΡΑΝΟΥΣ

Οτι πρέπει να γνωρίζουμε για τα κράνη

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΕΡΙ ΚΡΑΝΟΥΣ

Δημοσίευσηαπό iliasRC31 την Πέμ Μαρ 29, 2007 2:49 pm

1ον) Το βασικοτερο κριτιριο για την αγορα καποιου κρανους ειναι να πληρη της προδιαγραφες ασφαλειας.Παντα να ρωτατε αν το κρανος εχει προδιαγραφες ασφαλειας (ECE 22.05) και ειδικα στα φθηνα κρανη τα οποια πιθανον δεν καλυπτουν ολες τις προδιαγραφες αλλα απλα ειναι εγκεκριμενα απο την χωρα παραγωγης τους (Ε1 Γερμανια Ε2 Γαλλια Ε3 Ιταλια κοκ)

Προσεξτε/ρωτηστε το κελυφος απο τι υλικο ειναι φτιαγμενο.


Εικόνα

Tο κελυφος του κρανους συνηθως ειναι φτιαγμενο απο μιξη πολυκαρμπονατου,απο fiberglass,ή απο μιξη διαφορων αλλων υλικων οπως carbon(ανθρακονηματα)και kevlar.

Τα κρανη απο fiberglass συνηθως εχουν πολυ μεγαλη αντοχη σε δυνατη προσκρουση και το υλικο παραμενει αναλειωτο για πολλα χρονια,οπως επισης και τα carbon

Το πολυκαρμπονατο ειναι συνηθως γεροφτιαγμενο αλλα οχι για πολλα χρονια και το βαρος του ειναι καπου στην μεση και προς τα πανω των συνηθισμενων γραμμαριων που εχουν τα κρανη.

Τα fiber,carbon ειναι σαφεστατα ποιο ελαφρια και ισως απο τα ποιο ελαφρια κρανη.

2oν)Το δευτερο βασικοτατο κριτιριο ειναι η σωστη εφαρμογη στο κεφαλι μας.

Kατα την επιλογη ενος κρανους πρεπει να ξερετε οτι περα απο τον συντελεστη ασφαλειας που πρεπει να παρεχει το κρανος,ενας εξισου σημαντικος παραγοντας ειναι η ανεση που προσφερει αυτο

Δεν πρεπει να μας πιεζει(απλα να εφαρμοζει χωρις κενα) στην περιφερεια του κεφαλιου μας,αυτην που περναει απο το υψος του μετωπου.

Οταν λοιπον δοκιμαζετε ενα κρανος σε καποιο καταστημα,φροντιστε να το αφησετε στο κεφαλι σας για τουλαχιστον 5 λεπτα,πριν το βγαλετε και εστιαστε την προσοχη σας στο αν σας ενοχλει εστω και λιγο σε καποιο σημειο του κεφαλιου σας

Αφου περασει αυτος ο χρονος,βγαλτε το κρανος και κοιταχτειτε σε ενα καθρεφτη για τυχον κοκκινα σημαδια στο προσωπο σας.Αν υπαρχουν καλο ειναι να το προσεξετε.

Η πιεση στα μαγουλα ΠΡΕΠΕΙ να υπαρχει και ειναι το μονο σημειο που μετα απο μικρη χρηση θα ¨φορμαρει¨ σωστα.

Επισης το εσωτερικο πρεπει να ειναι απο υφασμα καλης ποιοτητας και υποαλλεργικο.

(Θυμηθειτε...δεν ταιριαζουν ολες οι μαρκες κρανων στο κεφαλι μας,γι αυτο μην αγορασετε την καλυτερη μαρκα αν δεν ¨καθεται¨ σωστα στο κεφαλι σας.)

ΕΝΑΣ ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΚΑΛΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ


Εικόνα

1)Μετρηστε την περιφερεια του κεφαλιου σας με μια μεζουρα.

2)Αντιστοιχηστε το αποτελεσμα της μετρησης με το συγκεκριμενο μεγεθος κρανους και φορεστε το (small-medium-large)

3)Το κρανος πρεπει να ειναι σφιχτο στο κεφαλι σας αλλα ταυτοχρονως και ανετο

4)Προσπαθηστε να βαλετε ενα δαχτυλο αναμεσα στο μετωπο σας και στο κρανος.To σωστο ειναι να μην μπορειτε να το κανετε.

5)Δοκιμαστε να περιστρεψετε το κεφαλι μεσα στο κρανος,κρατωντας το καλα με τα χερια σας ή κουνηστε το κεφαλι σας δεξια αριστερα.Το κρανος δεν πρεπει να κουνιεται ανεξελεγκτα

6)Δοκιμαστε να βγαλετε το κρανος απο το κεφαλι σας εχωντας το δεμενο,τραβωντας το απο το πισω μερος

7)Δοκιμαστε να φορεσετε γυαλια(αν δεν χρησιμοποιειτε ορασεως,σιγουρα θα χρησιμοποιησετε ηλιου).Πρεπει να υπαρχει ο αντιστοιχος χωρος ωστε τα μπρατσα των γυαλιων να μην σας ενοχλουν.

8)Τελος οπως ξαναειπα,κοιταχτειτε σε εναν καθρεφτη μετα την παροδο του 5 λεπτου για τυχον κοκκινιλες στο προσωπο

Απο δω και κατω ξεκινουν καποιες λεπτομερειες οι οποιες συχνα μας διαφευγουν οταν φτανουμε στο σημειο να πουμε αυτο το αγοραζω...μ αρεσει.

3ον) Προσεξτε καλα την εφαρμογη της ζελατινας κατα το κλεισιμο.Η αεροστεγης εφαρμογη της δεν θα επιτρεπει θορυβους απο τον στροβιλισμο του αερα και την εισοδο νερου κατα την οδηγηση σε βροχη. Καλο θα ειναι η φλαντζα ή τσιμουχα (οπως θελετε πεστε το) στην οποια παταει η ζελατινα κατα το κλεισιμο να μην ειναι απο πλαστικο αλλα λαστιχενια καθ ολη την περιφερεια της.

H ζελατινα επισης πρεπει να ειναι αντιχαρακτικη(οσο γινεται αυτο)και ειδικα αντιθαμβωτικη.

Η ευκολη αφαιρεση της χωρις εργαλεια ειναι προσον.

4ον) Το συστημα εξαερισμου(κοινως αεραγωγοι) που πρεπει να ειναι σωστοι(τωρα πως μπορεις να ξερεις αν σε καποιο κρανος που δεν γνωριζεις,αν λειτουργουν ικανοποιητικα,θα σας γελασω.)

Αυτο που θα πρεπει ομως να κοιταξετε,ειναι οταν τους κλεινετε,να κλεινουν καλα γιατι σε διαφορετικη περιπτωση και ειδικα σε μια δυνατη βροχη θα το μετανειωσετε οικτρα που δεν το προσεξατε. Αποφυγετε τα κρανη με μεγαλους μετωπικους αεραγωγους(Μονο φασαρια προσθετουν)(και νερα αν δεν εφαρμοζουν σωστα)

Οι αεραγωγοι της ζελατινας(αυτοι μπροστα απο την μυτη μας)παιζουν ισως τον σημαντικοτερο ρολο,κι αυτο γιατι ειναι αυτοι που δεν θα αφηνουν την ζελατινα να θολωσει τις βροχερες μερες,αλλα ειναι και αυτοι που δημιουργουν τον μεγαλυτερο θορυβο.

Φροντιστε λοιπον να ειναι απλοι χωρις πολλα φρου φρου κι αρωματα(και να κλεινουν καλα οπως ειπαμε)

Ο αεραγωγος κορυφης ειναι αυτος που θα μας κραταει το κεφαλι μας δροσερο τους ζεστους μηνες(και μονο εκτος πολης)οπως επισης δεν θορυβει ιδιαιτερα αλλα κι αυτος οταν πρεπει να κλεισει...να κλεινει καλα.

5ον) Αν ειναι δυνατον,αγοραστε ενα κρανος με αφαιρουμενο εσωτερικο.

(Θα το εκτιμησετε οταν θα χρειαστει να πλυνετε το κρανος σας κι οταν θα χρειαστειτε ανταλακτικα μαξιλαρακια)

6ον) Προσεξτε πολυ το τελειωμα του εσωτερικου στο κατω μερος του κρανους το οποιο πρεπει να ειναι επενδυμενο με πλαστικο κι οχι να ειναι συνεχεια του υφασματος του εσωτερικου,γιατι τις βροχερες μερες,το νερο που θα ¨γλυφει¨ και θα κυλαει προς τα κατω,θα μουσκεψει πανευκολα αυτο το σημειο και μετα αντε στεγνωσετο ειδικα αν εισαι και σε κανενα 36ωρο την εβαψες )

7ον)Καλο θα ειναι το κρανος να εχει στανταρ η προαιρετικα επιρηνιο και υποσιαγωνο. Θα τα εκτιμησετε δεοντος με τα κρυα. Επισης το υποσιαγωνο βοηθα και στην μειωση του θορυβου.

8ον) Το κλεισιμο στο λουρακι ειναι σημαντικο.


Εικόνα

Τα αγωνιστικου τυπου (Double D rings)ειναι ποιο μπελαληδικα κατα το δεσιμο/λυσιμο απο τα τυπου καστανιας,αλλα ποιο ασφαλη!Eπισης προσεξτε το εσωτερικο των λουριων να ειναι απο μαλακο υλικο κι οχι απο πλαστικο το οποιο θα προκαλεσει ερεθισμους στο σημειο επαφης του με το ευαισθητο δερμα του λαιμου μας. Η επιλογη δικη σας

9ον)Προσεξτε καλα την ποιοτητα βαφης γιατι μετα θα βριζετε που εχετε ενα καινουριο μαδημενο κρανος



(Πηγη aprilianos
ALX Network )
Ακριβές ασφάλειες ; Οχι ποιά ! https://www.insurance4you.gr & https://www.ins4youdirect.gr/
Το Motocikleta στο Facebook http://www.motocikleta.gr/facebook
Το Motocikleta στο Twitter http://twitter.com/motocikleta
------------------------------------------------
Άβαταρ μέλους
iliasRC31
Site Admin
 
Δημοσιεύσεις: 7053
Εγγραφή: Τετ Ιουν 14, 2006 10:22 pm
Τοποθεσία: Γλυφάδα
Ονομα χρήστη: Ηλίας
Κυβικά: 1050
Επάγγελμα: Ασφαλιστικός Σύμβουλος -www.Insurance4you.gr

Δημοσίευσηαπό lord την Πέμ Μαρ 29, 2007 6:39 pm

πολυ χρησιμο αρθρο!!! :smt109
Άβαταρ μέλους
lord
Συχνό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2682
Εγγραφή: Δευτ Οκτ 09, 2006 11:08 pm
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ
Ονομα χρήστη: ΑΡΗΣ
Μοντέλο: APRILIA TUONO R 08
Κυβικά: 1000

Δημοσίευσηαπό Dimitris την Παρ Μαρ 30, 2007 1:39 am

Σε ευχαριστούμε Rc... :-)
Moderator of Motocikleta.Gr

Moto Guzzi Breva V1100 2006
Moto Guzzi Le Mans V11 2003
Moto Guzzi World Club

The way the "V" is meant to be...



Δημοπρασίες Αγάπης ! Δεν έχεις ακόμα την κάρτα μέλους ? Δες τι χάνεις !
Άβαταρ μέλους
Dimitris
Παλαιό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 7897
Εγγραφή: Τετ Αύγ 30, 2006 8:11 pm
Τοποθεσία: Μακεδονία, Θεσσαλονίκη, Καλαμαριά
Μοντέλο: Moto Guzzi 1100 Breva 2006 ABS, V11 Le Mans 2003, 1100 sport 1998
Κυβικά: 1100

Δημοσίευσηαπό BLITZ την Παρ Μαρ 30, 2007 1:04 pm

Αυτο μαλιστα.Σουπερ. :smt001 :smt001
VALE ΚΑΙ ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΣΤΑ ΚΑΓΚΕΛΑ!!!!!!!
www.myspace.com/blitzgsxr
Άβαταρ μέλους
BLITZ
Νέος στο forum
 
Δημοσιεύσεις: 216
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 21, 2007 2:30 am
Τοποθεσία: ...???...

Δημοσίευσηαπό R-6 Junkie την Σάβ Απρ 21, 2007 8:42 pm

Οι συμβουλες για το κρανος ειναι super thanks
R-6 Junkie
 
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: Σάβ Απρ 21, 2007 2:55 pm

Δημοσίευσηαπό Tdmrider την Κυρ Απρ 22, 2007 12:54 am

Εξαιρετικό ποστ.

Μια συμβουλή ακόμη μόνο λόγω ιδίας πείρας. Ακόμη και αν βρείτε κάποιο κράνος που σας κάθεται καλά στο σχήμα του κεφαλιού σας, φορέστε ΠΑΝΤΑ αυτό που παραλαμβάνετε καθώς ψιλοδιαφορές υπάρχουν καμιά φορά ακόμα και στις κορυφαίες μάρκες.

Καλές αγορές.
Moderator of Motocikleta.Gr


Το μεγαλύτερο δώρο για έναν αναβάτη είναι η επόμενη βόλτα με τη μηχανή. Οδηγείτε με ασφάλεια λοιπόν.


Δημοπρασίες Αγάπης !

Δεν έχεις ακόμα την κάρτα μέλους ? Δες τι χάνεις !
Άβαταρ μέλους
Tdmrider
Συχνό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2698
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 15, 2006 12:00 am
Τοποθεσία: Βούλα, Αθήνα
Ονομα χρήστη: Σπύρος
Μοντέλο: Yamaha TDM
Κυβικά: 900

Δημοσίευσηαπό Sisifos την Τετ Ιαν 09, 2008 6:03 pm

Πολύ χρήσιμο άρθρο !!!
Και τόσο καιρό έψαχνα κάποιον να μου τα εξηγήσει αυτά τα πράγματα γιατί όσα κράνη είχα μέχρι τώρα ήταν επιλεγμένα με το κριτήριο της ομορφιάς. Εδώ και μέρες (μετά την κλοπή του κράνους μου) ψάχνω να βρω ένα καλό και οικονομικό κράνος. Τουλάχιστον τώρα ξέρω τα κριτήρια επιλογής.

Ευχαριστώ πολύ.
Άβαταρ μέλους
Sisifos
 
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: Παρ Ιαν 04, 2008 5:42 pm

Δημοσίευσηαπό Nspider την Κυρ Ιαν 20, 2008 9:49 am

Να είσαι καλά φίλε μου, πολύ καλές οι συμβουλές σου και θέλω να πάρω καινούριο κράνος σε λίγο καιρό..
Nspider
 
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: Κυρ Ιαν 20, 2008 9:03 am
Τοποθεσία: Χαλκίδα

Δημοσίευσηαπό nfot την Κυρ Ιαν 20, 2008 11:51 am

Απο προσωπικη εμπειρια, να προσθεσω οτι δεν ταιριαζουν ολα τα κρανη, το ιδιο καλα, σε ολα τα σχεδια προσωπων.
Καποιοι εχουν μακροστενα προσωπα, καποιοι στρογγυλα και καποιοι πιο κοντα με εξεχοντα μαγουλα.
Ακομα και της ιδιας μαρκας κρανη, αλλα διαφορετικα μοντελα, ταιριαζουν σε διαφορετικα σχεδια προσωπου.
Εμενα π.χ. το X-Spirit της Shoei μου καθεται "κουτι" ενω το XR-1000 το νοιωθω λιγο ρηχο.

Αυτος ειναι ακομη ενας λογος που πρεπει να δοκιμαζουμε ακριβως το μοντελο του κρανους που αγοραζουμε.
"Motor racing, mountain climbing and bull fighting are the only true sports.
All the rest are children's games played by adults."

- Ernest Hemingway -
Άβαταρ μέλους
nfot
Τακτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1553
Εγγραφή: Τρί Σεπ 05, 2006 9:13 pm
Τοποθεσία: Βολος
Ονομα χρήστη: Νικος
Μοντέλο: FZ6 & Daytona 675
Κυβικά: 1275

Δημοσίευσηαπό dionhaya την Κυρ Ιαν 20, 2008 5:23 pm

[smilie=yahoo.gif] Καλώ!!!!! Είναι αυτό που λέμε (((Βάλτο καλά στο κεφάλι σου…….κράνος))) [smilie=yahoo.gif]
Άβαταρ μέλους
dionhaya
Τακτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 693
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 08, 2007 9:40 pm
Τοποθεσία: Κέρκυρα
Ονομα χρήστη: Διονύσης
Μοντέλο: Hayabusa GSX1300R K8
Κυβικά: 1300

Δημοσίευσηαπό Dimitris την Δευτ Ιαν 21, 2008 12:23 am

nfot έγραψε:Απο προσωπικη εμπειρια, να προσθεσω οτι δεν ταιριαζουν ολα τα κρανη, το ιδιο καλα, σε ολα τα σχεδια προσωπων.
Καποιοι εχουν μακροστενα προσωπα, καποιοι στρογγυλα και καποιοι πιο κοντα με εξεχοντα μαγουλα.
Ακομα και της ιδιας μαρκας κρανη, αλλα διαφορετικα μοντελα, ταιριαζουν σε διαφορετικα σχεδια προσωπου.
Εμενα π.χ. το X-Spirit της Shoei μου καθεται "κουτι" ενω το XR-1000 το νοιωθω λιγο ρηχο.

Αυτος ειναι ακομη ενας λογος που πρεπει να δοκιμαζουμε ακριβως το μοντελο του κρανους που αγοραζουμε.

+1000
Moderator of Motocikleta.Gr

Moto Guzzi Breva V1100 2006
Moto Guzzi Le Mans V11 2003
Moto Guzzi World Club

The way the "V" is meant to be...



Δημοπρασίες Αγάπης ! Δεν έχεις ακόμα την κάρτα μέλους ? Δες τι χάνεις !
Άβαταρ μέλους
Dimitris
Παλαιό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 7897
Εγγραφή: Τετ Αύγ 30, 2006 8:11 pm
Τοποθεσία: Μακεδονία, Θεσσαλονίκη, Καλαμαριά
Μοντέλο: Moto Guzzi 1100 Breva 2006 ABS, V11 Le Mans 2003, 1100 sport 1998
Κυβικά: 1100

Δημοσίευσηαπό skiathian την Δευτ Ιαν 21, 2008 9:58 pm

Πιστευω οτι η αγορα κρανους χωρις δοκιμη ειναι μεγαλο ρισκο.Ειδικα σε αγορες μεσω του Internet και κυριως απο Ιαπωνια και Αμερικη.(Λιγο διαφορετικα τα μεγεθη).
Άβαταρ μέλους
skiathian
Νέος στο forum
 
Δημοσιεύσεις: 238
Εγγραφή: Σάβ Οκτ 20, 2007 11:33 pm
Τοποθεσία: ΒΟΛΟΣ


Επιστροφή στο ΚΡΑΝΟΣ

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες