Project Triumph Daytona T595

Υλοποιημένα project....

Συντονιστής: Συντονιστές

Project Triumph Daytona T595

Δημοσίευσηαπό HawkGt την Τρί Φεβ 10, 2009 11:49 pm

Μετά από αρκετή έρευνα σε διάφορα site, forum και βιβλιογραφία αποφάσισα να ξεκινήσω ένα project βελτίωσης του μοτέρ του Τ595 μου, περισσότερο από διανοητική περιέργεια και λιγότερο για την περισσότερη δύναμη αυτή καθ΄αυτή. Το γεγονός του ότι υπήρχε ένα δεύτερο μοτέρ, κομπλέ με ψεκασμό και ηλεκτρονική, βοήθησε πάρα πολύ να παρθεί η απόφαση, μια και θα υπάρχει πάντα η δυνατότητα επιστροφής στο στοκ, αν τα πράγματα δεν έχουν την αναμενόμενη έκβαση.

Το μοτέρ αυτό είναι το πρώτο 955κεκ ψεκαστό της Triumph, με ψεκασμό της Sagem και χαρακτηριστικά του από το εργοστάσιο είναι:

engine type DOHC in-line 3 cylinder
maximum power 130 PS (128 bhp) @ 10200 rpm
maximum torque 100.0 Nm @ 8500 rpm
displacement 955 cc
bore x stroke 79 x 65 mm
compression ratio 11.2 : 1
cylinder numbering left to right
firing sequence 1-2-3
fuel system type multipoint sequential electronic fuel injection
injectors twin pencil solenoid operated plate valve
fuel pump submerged electric
fuel pressure 3 Bar
ignition digital inductive via electronic engine management system
rev limiter electronic @ 10,800 rpm
spark plug type NGK DPR 8EA-9
spark plug gap 0.8 - 0.9 mm
transmission 6 speed constant mesh
clutch type wet, multi-plate

Στην μορφή αυτή φορέθηκε στο T595 το 1997 και το 1998. Το 1999-2001 το μοντέλο άλλαξε ονομασία και έγινε 955i αλλά ο κινητήρας παρέμεινε ουσιαστικά ο ίδιος με κάποιες αλλαγές στον χρονισμό των εκκεντροφόρων και κάτι άλλα ψιλά. Από το 2002 και μετά το όνομα παραμένει 955i, αλλά δέχεται εκτεταμένες αλλαγές σε εμφάνιση και μοτέρ που τώρα πια αποδίδει 148 ονομαστικά άλογα.

Η έρευνα έδειξε ότι από το συγκεκριμένο μοτέρ του Τ595 ('97-'98) μπορεί κανείς να πάρει παραπάνω δύναμη βελτιώνοντας τα εξής σημεία:

1) Εισαγωγή μείγματος

Η πολλαπλή της εισαγωγής είναι γενικώς χοντροφτιαγμένη. Η βασική δουλειά που έπρεπε να γίνει εδώ ήταν το καθάρισμα και γυάλισμα των αυλών καθώς και η επεξεργασία των αξόνων των πεταλούδων του γκαζιού που είναι πολύ χοντροί και έτσι όπως βρίσκονται στο μέσο της ροής του αέρα, αποτελούν σημαντικό εμπόδιο.
Πάνω λοιπόν που ήμουν έτοιμος να της επιτεθώ με το πιστό μου dremel, βρήκα μια ήδη φτιαγμένη από την αγωνιστική ομάδα της Jack Liley στο Ebay, η οποία και έγινε δική μου για πολύ λίγα χρήματα.

Πολλαπλή Εισαγωγής 1
Εικόνα

Πολλαπλή Εισαγωγής 2
Εικόνα

Πολλαπλή Εισαγωγής 3
Εικόνα

2) Εκκεντροφόροι

Ο εκκεντροφόρος εξαγωγής του πρώτου μοντέλου δεν είναι απόλυτα σωστά χρονισμένος με αποτέλεσμα να δημιουργεί τρύπα στις μεσαίες. Η Triumph το διέγνωσε το πρόβλημα και το έλυσε στα μοντέλα από το 1999 και μετά και έχει πια τον νέο εκκεντροφόρο στον κατάλογο των performance accessories για το Τ595. Δύσκολα όμως τον βρίσκεις ως μεταχειρισμένο στο EBAY και για καινούργιο δεν το συζητάμε. Η λύση πάντως είναι απλή. Μηχανουργική κατεργασία του γραναζιού έτσι ώστε η τρύπα απ' όπου περνάει η βίδα που στερεώνει το γρανάζι στον εκκεντροφόρο, να γίνει αυλάκι, ώστε να μπορέσει ο εκκεντροφόρος να χρονιστεί σωστά (+5 μοίρες).

Γρανάζι Εκκεντροφόρου
Εικόνα

Η όλη διαδικασία έχει βέβαια την φασαρία της και θέλει προσοχή και ειδικά εργαλεία, αλλά ας είναι καλά το ebay.

Μοιρογνωμόνιο
Εικόνα

Μικρόμετρο
Εικόνα

3) Κεφαλή

Εδώ υπάρχουν πάντα κρυμμένα άλογα σε μοτέρ παραγωγής. Η ροϊκή κατεργασία είναι γενικώς πολύ χρονοβόρος και σε κανέναν κινητήρα παραγωγής δεν γίνεται από το εργοστάσιο, το οποίο φτάνει μέχρι ένα σημείο που να είναι ικανοποιητικός ο λόγος κόστος/αποτέλεσμα. Πρέπει όμως να ξέρεις λίγο τι κάνεις, για να έχεις το σωστό αποτέλεσμα. Εγώ πήρα κατατοπιστικότατες οδηγίες από ένα παλιό site του δημιουργού του Tuneboy, που είχα σώσει στο PC μου (δεν παίζει πια live) καθώς και από τον JD Hord, έναν Αμερικάνο γνωστό μου βελτιωτή μοτοσυκλετών, και το διακινδύνευσα. Το αποτέλεσμα θα το δούμε σύντομα...

Οι αυλοί εξαγωγής της κεφαλής δουλεύουν πολύ καλά, αλλά αυτοί της εισαγωγής θέλουν λίγο δουλειά για βελτιστοποιηθεί η ροή του εισερχόμενου μείγματος. Πήρα λοιπόν το dremel και ξεκίνησα. Το τελικό αποτέλεσμα είναι κάπως έτσι:

Αυλός εισαγωγής - Από την μεριά της πολλαπλής
Εικόνα

Αυλός εισαγωγής - Από την μεριά των βαλβίδων
Εικόνα

Ακολούθησα και την συμβουλή του JD Hord και "κατέβασα" την κεφαλή 0,4mm, για αύξηση της συμπίεσης.

Πλανισμένη κεφαλή
Εικόνα

Τώρα είμαστε σε αναμονή κάποιων πραγμάτων που έχω ψωνίσει για να γίνει η τελική συναρμολόγηση...

Για την τελική ρύθμιση του χάρτη ψεκασμού και αβάνς υπάρχει το Tuneboy καθώς κι ένας wide band lamba sensor με τον ανάλογο controller για να κάνω πλήρες datalogging εν κινήσει και να δω σε ποια σημεία του χάρτη της ανάφλεξης πρέπει να γίνει επέμβαση.

Tuneboy - Tune Edit
Εικόνα

Wide Band Controller
Εικόνα


Η συνέχεια επί της οθόνης σας...
Things are more like they are now than they have ever been...
Άβαταρ μέλους
HawkGt
Νέος στο forum
 
Δημοσιεύσεις: 203
Εγγραφή: Παρ Ιουν 23, 2006 10:22 pm

Re: Project Triumph Daytona T595

Δημοσίευσηαπό iliasRC31 την Τετ Φεβ 11, 2009 10:34 am

φυσικά και είμαι περίεργος για το αποτέλεσμα


υ.γ 1 δεν γράφεις και το project bros που εχεις να φύγει η μαγκιά σε μερικούς

υ.γ 2 εύχομαι να μην έχει την ίδια κατάληξη με τα υπόλοιπα προτζεκτ σου

το ξέρω κακία αλλα χρόνια περιμένω βόλτα το bros :smt013
Ακριβές ασφάλειες ; Οχι ποιά ! https://www.insurance4you.gr & https://www.ins4youdirect.gr/
Το Motocikleta στο Facebook http://www.motocikleta.gr/facebook
Το Motocikleta στο Twitter http://twitter.com/motocikleta
------------------------------------------------
Άβαταρ μέλους
iliasRC31
Site Admin
 
Δημοσιεύσεις: 7007
Εγγραφή: Τετ Ιουν 14, 2006 10:22 pm
Τοποθεσία: Γλυφάδα
Ονομα χρήστη: Ηλίας
Κυβικά: 1050
Επάγγελμα: Ασφαλιστικός Σύμβουλος -www.Insurance4you.gr

Re: Project Triumph Daytona T595

Δημοσίευσηαπό Tdmrider την Τετ Φεβ 11, 2009 8:05 pm

Τα λόγια ειναι περιττά νομίζω. Την μηχανή την έχω δει απο κοντά και εμφανισιακά ειναι ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ στο κόκκινο χρ'ωμα αλλα και εξίσου σημαντικά ΜΟΝΑΔΙΚΗ μιας και δεν κυκλοφορούν πολλές τέτοιες (δεν εχω δει καμια άλλη να πω την αλήθεια στην Αθηνα που κυκλοφορω...). Με το καλο να το δούμε και απο κοντά. Κανόνι !!!


:smt066 :smt066 :smt066
Moderator of Motocikleta.Gr


Το μεγαλύτερο δώρο για έναν αναβάτη είναι η επόμενη βόλτα με τη μηχανή. Οδηγείτε με ασφάλεια λοιπόν.


Δημοπρασίες Αγάπης !

Δεν έχεις ακόμα την κάρτα μέλους ? Δες τι χάνεις !
Άβαταρ μέλους
Tdmrider
Συχνό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2698
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 15, 2006 12:00 am
Τοποθεσία: Βούλα, Αθήνα
Ονομα χρήστη: Σπύρος
Μοντέλο: Yamaha TDM
Κυβικά: 900

Re: Project Triumph Daytona T595

Δημοσίευσηαπό Dimitris την Πέμ Φεβ 12, 2009 9:33 am

Δεν μιλάς τόσο καιρό, αλλά βλέπω κάνεις μεγάλη δουλειά! ΠΕριμένουμε ανυπόμονα! Και ανυπομονώ επίσης να την δω από κοντά!! Και σε έναν καφέ επιτέλους!

Να σαι καλά HawkGt και να κάνεις πολλά τέτοια πρότζκετ στο μέλλον!
Moderator of Motocikleta.Gr

Moto Guzzi Breva V1100 2006
Moto Guzzi Le Mans V11 2003
Moto Guzzi World Club

The way the "V" is meant to be...



Δημοπρασίες Αγάπης ! Δεν έχεις ακόμα την κάρτα μέλους ? Δες τι χάνεις !
Άβαταρ μέλους
Dimitris
Παλαιό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 7897
Εγγραφή: Τετ Αύγ 30, 2006 8:11 pm
Τοποθεσία: Μακεδονία, Θεσσαλονίκη, Καλαμαριά
Μοντέλο: Moto Guzzi 1100 Breva 2006 ABS, V11 Le Mans 2003, 1100 sport 1998
Κυβικά: 1100


Επιστροφή στο PROJECT - ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες


cron