HP2 Sport

Συντονιστές: soter3gm, Συντονιστές

HP2 Sport

Δημοσίευσηαπό soter3gm την Παρ Φεβ 13, 2009 9:52 am



Η BMW, με την παρουσίαση του HP2 Sport, έκανε το όνειρο των φανατικών φίλων του κινητήρα boxer πραγματικότητα: ποτέ άλλοτε δεν έχει βγει στην παραγωγή μία BMW που στην “καρδιά” της να χτυπάει ο σήμα κατατεθέν για την εταιρεία boxer και να είναι ταυτόχρονα τόσο αυστηρά προσανατολισμένη στη σπορ οδήγηση. Φαίνεται ότι η εμπειρία που αποκόμισε η βαυαρική εταιρεία από την εμπλοκή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Endurance τη χρονιά που πέρασε ήταν πολύτιμη και αντανακλάται πλήρως στην ολοκαίνουρια HP2 Sport.


Πρόκειται για το τρίτο κατά σειρά μοντέλο της σειράς HP, μετά τα HP2 Enduro και HP2 Megamoto. Έτσι, η BMW ολοκλήρωσε τη γκάμα της με μοτοσυκλέτες που ξεφεύγουν από την πεπατημένη και απευθύνονται σε αναβάτες που αναζητούν αυτό το “κάτι” παραπάνω. Το HP2 Sport δανείζεται μερικά στοιχεία από το R1200S, όπως το Telelever, το EVO Paralever και την μετάδοση με άξονα. Εκτός από αυτά, όμως, όλα τα υπόλοιπα τμήματα είτε αλλάχτηκαν με καινούρια είτε εξελίχθηκαν ώστε να ταιριάζουν απόλυτα με τον πιο σπορ χαρακτήρα της νέας μοτοσυκλέτας.

Boxer νέας γενιάς
Ο boxer κινητήρας του HP2 Sport συνεχίζει να είναι αερόψυκτος, αλλά έχει δεχτεί σειρά βελτιώσεων που συντελούν στην αύξηση της απόδοσής του. Καταρχήν, κάθε κεφαλή απέκτησε πλέον δύο εκκεντροφόρους με αποτέλεσμα να μεταφερθεί ο κόφτης στις 9.500 σ.α.λ. Οι τέσσερις ακτινικά τοποθετημένες βαλβίδες συντελούν στη δημιουργία ενός πιο συμπαγούς θαλάμου καύσης και με αυτό τον τρόπο δεν υπάρχει ανάγκη για χρησιμοποίηση δεύτερου μπουζί, όπως στα μοντέλα R. Επίσης η διάμετρος των βαλβίδων αυξήθηκε, με αυτές τις εισαγωγής να φτάνουν τα 39 mm από 36 που ήταν πριν και αυτές της εξαγωγής να φτάνουν τα 33 mm από 31. Πρέπει να αναφέρουμε ότι πλέον κάθε εκκεντροφόρος ανοιγοκλείνει μία βαλβίδα εισαγωγής και μία εξαγωγής, με ανεξάρτητα κοκοράκια. Τα καπάκια των κεφαλών είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα.


Η σχέση διαδρομής-διαμέτρου έχει παραμείνει ίδια αλλά τα έμβολα είναι σφυρήλατα και πιο ενισχυμένα. Νέα είναι και η μπιέλα όπως και οι αυλοί. Η ιπποδύναμη που ανακοινώνεται φτάνει τους 128hp στις 8.750σ.α.λ. και η ροπή τα 11.7kgm στις 6.000σ.α.λ. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στον σχεδιασμό της 2 σε 1 εξάτμισης. Για πρώτη φορά οι σωλήνες περνούν κάτω από τον κινητήρα ώστε να μην βρίσκουν στην άσφαλτο σε μεγάλες κλίσεις. Το μονό τελικό ξεπροβάλει κάτω από την ουρά. Φυσικά υπάρχει καταλύτης με αισθητήρες οξυγόνου που εγγυάται την συμμόρφωση με τις προδιαγραφές ρύπων Euro3. Μία ακόμη πολύ σημαντική προσθήκη είναι η ύπαρξη shifter στο κιβώτιο ταχυτήτων για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα παραγωγής. Το shifter επιτρέπει την αλλαγή των ταχυτήτων χωρίς να απαιτείται κλείσιμο του γκαζιού ή χρησιμοποίηση συμπλέκτη.


Μείωση βάρους
Μεγάλη προσπάθεια έχει γίνει από τους μηχανικούς της BMW για τη μείωση του βάρους. Το fairing είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα και, τόσο το εμπρός τμήμα του όσο και η ουρά, είναι αυτοφερόμενα, χωρίς δηλαδή να στηρίζονται στο πλαίσιο. Προσοχή έχει δοθεί και στην εξέλιξη της αεροδυναμικής σε αεροσύραγγα, ώστε να μειωθεί η αντίσταση από τον αέρα και ταυτόχρονα να ψύχεται επαρκώς ο κινητήρας. Στη συνέχεια οι ζάντες είναι φτιαγμένες από σφυρήλατο αλουμίνιο για μείωση του μη αναρτώμενου βάρους, χωρίς να γίνεται καμία θυσία στην αντοχή τους σε χτυπήματα.


Λεπτομέρειες ουσίας
Την παράσταση κλέβουν οι δύο μπροστινοί δίσκοι των 320 mm με τις ακτινικές δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων της Brembo. Οι προδιαγραφές τους εγγυώνται το σίγουρο και δυνατό φρενάρισμα, ενώ θα υπάρχει και η δυνατότητα προσθήκης συστήματος ABS, το οποίο θα απενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού στο τιμόνι. Η εργονομία του HP2 Sport έχει επανασχεδιαστεί με πιο σκυφτή θέση οδήγησης, στενό ρεζερβουάρ ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, καθώς και ρυθμιζόμενα αλουμινένια μαρσπιέ και κλιπόν.


Τέλος, τα όργανα κατασκευάζονται από την εταιρεία 2D Systems, η οποία αναλαμβάνει τη μέτρηση δεδομένων και την ανάλυσή τους στους αγώνες GP. Όπως ήταν αναμενόμενο προσφέρουν πλειάδα πληροφοριών, με δυνατότητα μέτρησης χρόνου γύρου, μέγιστης ταχύτητας, σχέσης στο κιβώτιο κ.α. Όλα αυτά τα δεδομένα μπορούν κατόπιν να μεταφερθούν σε laptop για επεξεργασία.





Πηγή: City moto
Εικόνα
You know I'm loaded, railroaded I'm explosive, I'm a locomotive
Άβαταρ μέλους
soter3gm
Τακτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 924
Εγγραφή: Κυρ Μάιος 13, 2007 8:46 pm
Τοποθεσία: Αιγάλεω λέω
Ονομα χρήστη: Σωτήρης
Μοντέλο: BMW R1100RT
Κυβικά: 1100

Re: HP2 Sport

Δημοσίευσηαπό Dakota την Παρ Φεβ 13, 2009 11:48 am

Πολύ το γουστάρω αυτό το μηχανάκι. :smt055
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Dakota
Συχνό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2185
Εγγραφή: Τρί Αύγ 29, 2006 4:08 pm
Τοποθεσία: Hell for Leather
Ονομα χρήστη: Μήτσος
Μοντέλο: Moto Guzzi 1200 Sport
Yamaha YBR 125
Κυβικά: 1275

Re: HP2 Sport

Δημοσίευσηαπό Billy την Παρ Φεβ 13, 2009 1:28 pm

ε... καλό είναι... :-D
Άβαταρ μέλους
Billy
Τακτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1070
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2007 5:06 pm
Τοποθεσία: Αθήνα Γλυφάδα
Κυβικά: 0

Re: HP2 Sport

Δημοσίευσηαπό Dimitris την Παρ Φεβ 13, 2009 3:47 pm

Στην κοπή της πίτας της ΕΛ.Λ.MG στο Ναύπλιο, είχαμε στη παρέα μας ένα τέτοιο!....δεν χόρταινες να το χαζεύεις!!
Moderator of Motocikleta.Gr

Moto Guzzi Breva V1100 2006
Moto Guzzi Le Mans V11 2003
Moto Guzzi World Club

The way the "V" is meant to be...



Δημοπρασίες Αγάπης ! Δεν έχεις ακόμα την κάρτα μέλους ? Δες τι χάνεις !
Άβαταρ μέλους
Dimitris
Παλαιό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 7897
Εγγραφή: Τετ Αύγ 30, 2006 8:11 pm
Τοποθεσία: Μακεδονία, Θεσσαλονίκη, Καλαμαριά
Μοντέλο: Moto Guzzi 1100 Breva 2006 ABS, V11 Le Mans 2003, 1100 sport 1998
Κυβικά: 1100

Re: HP2 Sport

Δημοσίευσηαπό Περιπέτειας την Παρ Φεβ 13, 2009 9:16 pm

Εχει και καλη τιμη !! :smt005
Άβαταρ μέλους
Περιπέτειας
Νέος στο forum
 
Δημοσιεύσεις: 123
Εγγραφή: Παρ Ιαν 26, 2007 1:12 am
Τοποθεσία: Isle of Rodos
Ονομα χρήστη: Τάσος
Μοντέλο: KTM 690SMC 08
Κυβικά: 0


Επιστροφή στο BMW

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες


cron