Η Μπαταρία και η συντήρηση της...

Λύσε δέσε σέ δουλειά να βρισκόμαστε

Συντονιστής: Συντονιστές

Η Μπαταρία και η συντήρηση της...

Δημοσίευσηαπό iliasRC31 την Τρί Ιαν 05, 2010 5:20 pm

Μπαταρία και προβλήματα.
Αυτό το μαύρο, συμπαγές και βαρύ αντικείμενο κάτω από τι σέλα η το τεπόζιτο (ανάλογος την μοτο) με δυο πόλους: κόκκινο (+) και μαύρο (-).


Η μπαταρία ευθύνεται για την εκκίνηση τις μότο όπως επίσης και για την συνεχή τροφοδοσία με "σταθερό" ρεύμα ως φίλτρο μιας και το δυναμό έχει ασταθή Volt ανάλλογα με τις στροφές του μοτέρ.

Κλασικό πρόβλημα μπαταρίας μοτοσικλέτας: "EΜΕΙΝΑ! ΜΕ ΣΠΡΩΧΝΕΙΣ ΛΙΓΑ ΜΕΤΡΑ ΡΕ ΦΙΛΕ;"
Τι φταίει? Συνήθως εμείς! Η μπαταρία χρειάζεται συνεχή και καλή φόρτιση ιδιαιτερα όταν την ξεζουμίζουμε. (πάντα φώτα, μικρές αποστάσεις, σταμάτα-ξεκίνα).
Μια 12V μπαταρία (όπως οι περισσότερες μοτο παραγωγής πια) χρειάζεται 14V τουλάχιστο για να φορτιστεί και να μην καταναλώνει τα αποθέματα της. Γιατί? Θα εξηγήσω παρακάτω! Αν τεστάρετε μετά από μια μεγάλη διαδρομή την μπαταρία σας, θα δείτε ότι είναι 13-13.5V.
Το δυναμό πριν τις 3.000 στροφες δε παρεχει στην μπαταρία συνήθως πάνω από 12-13V άρα όση ώρα και να αφήσουμε μια μπαταρία στο ρελαντί (ακομη χειρώτερο), το μονο που κάνουμε είναι να τρώμε τα αποθέματα της μέχρι να πέσει στα 12V.
Εάν δε, έχουμε ανοικτά και τα φώτα? Μετά από λίγο θα δούμε τα φώτα να τρεμοπαίζουν γιατί αρχίζουμε και τρώμε ΚΑΙ τα αποθέματα τις μπαταρίας οποτε το όλο κύκλωμα δουλεύει αποκλειστικά με την παροχή του δυναμό και η μπαταρία έχει πέσει κάτω από 12V μιάς και στο ρελαντί το δυναμό δε παρέχει ΟΥΤΕ 12V!
Αποτέλεσμα? Εμείς νομίζουμε ότι την φορτίζουμε, ενώ στην ουσία ξεθεώνουμε την μπαταρία και την επομενη μέρα θα αρνηθεί να κάνει την δουλειά της οποτε θα αναρωτηθούμε "μα αφού την φόρτιζα μιση ώρα... τι έγινε"!!!
ΌΧΙ! μην τρέξετε να αγοράσετε μπαταρία! δε χάλασε! Εσείς φταίτε!

Συνεχίζουμε για την φόρτιση λοιπόν...
Περίπου στις +5000 στροφές (πχ για το 600αρι) το δυναμό παρέχει τα επιθυμητά 14 Volt (συνήθως) που μπαίνει η μπαταρία σε κατάσταση φόρτισης μιας και το προσφορά του δυναμό είναι αρκετή να "συντηρεί" την μοτο εν λειτουργία αλλα και να φορτίζει την μπαταρία!
Η διαδικασία αυτή (η βόλτα) πρέπει να διαρκεί πάνω από μισάωρο για να προλάβει η μπαταρία να "φορτίσει" έστω για μέχρι την επόμενη βόλτα.
ΠΡΟΣΟΧΉ! Αν η βόλτα είναι με αναμμένα τα φώτα, με πολλά φανάρια (ρελαντί) και πολλές στάσεις θα δημιουργηθεί το προηγούμενο φαινόμενο αποφόρτισης και ότι κάνουμε παράλληλα το ξε-κάνουμε!
Γι’αυτο λέμε, μια μεγάλη βόλτα βοηθάει στην φόρτιση περισσότερο παρα να πεταχτούμε μέχρι το κέντρο και να πέσουμε σε 40 φανάρια (κλπ κλπ) και να νομίζουμε ότι βγήκαμε να φορτίσουμε την μπαταρία χειμωνιάτικα.

Ο συσσωρευτής των μοτο (πλην αυτόν τεχνολογίας GEL) έχει ένα μειονέκτημα.
Οποτε αδειάσει πλήρως (<12V) καταστρέφονται (κολλάνε) τα στοιχεια του (εσωτερικά) και γίνετε το φαινόμενο του βραχυκυκλώματο ς και έτσι μειώνεται η χωρητικότητα της μπαταρίας (τα αμπέρ). Ετσι για μεγάλα χρονικά διαστήματα (άνω τον 2εβδομάδων) καλο είναι η μπαταρία μετά από πλήρη φόρτιση να αποθηκεύεται σε χορό δροσερό και στεγανό μέχρι την επομενη χρησιμοποίηση της ή για μεγάλες χρονικές περιόδους (τρίμηνα ή και ολο το χειμώνα) να μπαίνει σε ηλεκτρονικό φορτιστή (30ευρω εχει μωρέ!) που συνήθως την φορτίζει μέχρι τα 14V περιμένει να πέσει στα 13V και την ξανανεβάζει στα 14 V κλπ οποτε κάνει την διαδικασία που θα έκανες μονος σου αν κινούσες τι μότο καθημερινός! Οι ειδικοί λένε ότι κάθε μπαταρία (εκτός των GEL) που ξεφορτίζεται πλήρως χάνει 30% της χωρητικότητας της οποτε σε περίπτωση που μια μπαταρία σας αφήσει 3-4 φορες είναι δύσκολο να επανέλθει (ακόμη και αν την έχετε 1 μηνα) όπως ολοκαίνουρια, όσο, και με ότι και να την φορτίσετε γιατί θα έχουν κολλήσει πολλά στοιχεία εσωτερικά. Οποτε αν καμια φορα δεν παίρνει μπροστά η μοτο... Μην ξεπατώσετε την μπαταρία... σπρώξτε καλύτερα την μοτο σας και κάντε την βόλτα σας χωρίς φώτα (ε, όχι και το βραδυ βρε αδερφέ!) γιατί αλλιώς θα "σκοτώσετε" ένα μέρος της μπαταρίας και γενικά δε θα σας δωθεί η ευκαιρία πολλές φορές και θα πάτε σύντομα για νέα μπαταρία ή θα σπρώχνετε καθε μέρα!

Ενα μικρό tip είναι, να οδηγείτε μέρα νύχτα με ανοικτά τα φώτα... αλλα στην πρώτη περίπτωση, το τελευταίο 5 λεπτο να κλείνετε τα φώτα σας για να βοηθάτε το κύκλωμα να δώσει λίγη δύναμη στην συσώρευση για την επόμενη δυσκολία, την κίνηση της μίζας για την επόμενη βόλτα σας. Τώρα το πώς ακριβώς θα γίνει αυτό με τα νέα μοντέλα στα οποία τα φώτα ανάβουν πάντα βέβαια...αυτό είναι ένα άλλο τεχνικό άρθρο
Ακριβές ασφάλειες ; Οχι ποιά ! https://www.insurance4you.gr & https://www.ins4youdirect.gr/
Το Motocikleta στο Facebook http://www.motocikleta.gr/facebook
Το Motocikleta στο Twitter http://twitter.com/motocikleta
------------------------------------------------
Άβαταρ μέλους
iliasRC31
Site Admin
 
Δημοσιεύσεις: 7007
Εγγραφή: Τετ Ιουν 14, 2006 10:22 pm
Τοποθεσία: Γλυφάδα
Ονομα χρήστη: Ηλίας
Κυβικά: 1050
Επάγγελμα: Ασφαλιστικός Σύμβουλος -www.Insurance4you.gr

Re: Η Μπαταρία και η συντήρηση της...

Δημοσίευσηαπό Kiriakost την Κυρ Ιαν 10, 2010 11:45 pm

Ηλία .... άστο ρε φίλε ... αυτά είναι γιατροσόφια για τα κινέζικα παιχνίδια με δυο πόλους .

Η νεα γενιά μπαταριών ... 2005 και πάμε , λέγεται YUASA YTZ .. -20C +60C και από ρεύμα ,
να δώσεις και στο γείτονα..

Τι να κάνουμε ... άλλαξαν τα πράγματα , στις πραγματικές μπαταρίες. :smt006
Άβαταρ μέλους
Kiriakost
Συχνό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2019
Εγγραφή: Παρ Οκτ 19, 2007 11:15 pm
Τοποθεσία: ΒΟΛΟΣ
Ονομα χρήστη: Κυριάκος
Μοντέλο: Old Cut Japani _ AX-1 HONDA
Κυβικά: 250

Re: Η Μπαταρία και η συντήρηση της...

Δημοσίευσηαπό iliasRC31 την Δευτ Ιαν 11, 2010 10:32 am

Kiriakost έγραψε:Ηλία .... άστο ρε φίλε ... αυτά είναι γιατροσόφια για τα κινέζικα παιχνίδια με δυο πόλους .

Η νεα γενιά μπαταριών ... 2005 και πάμε , λέγεται YUASA YTZ .. -20C +60C και από ρεύμα ,
να δώσεις και στο γείτονα..

Τι να κάνουμε ... άλλαξαν τα πράγματα , στις πραγματικές μπαταρίες. :smt006


Αυτο δεν συμαινει οτι δεν υπαρχουν και δεν πωλούνται ακομα οι παλιες .

Πηρα μια χαρα μπαταριουλα CNB με 28 € και αν αντεξει οπως η παλια 3 χρονακια μια χαρα αποσβεση θα κανω παλι . Καλες οι Yuasa αλλα υπερβολικες για το δικο μου μοτορι .
Ακριβές ασφάλειες ; Οχι ποιά ! https://www.insurance4you.gr & https://www.ins4youdirect.gr/
Το Motocikleta στο Facebook http://www.motocikleta.gr/facebook
Το Motocikleta στο Twitter http://twitter.com/motocikleta
------------------------------------------------
Άβαταρ μέλους
iliasRC31
Site Admin
 
Δημοσιεύσεις: 7007
Εγγραφή: Τετ Ιουν 14, 2006 10:22 pm
Τοποθεσία: Γλυφάδα
Ονομα χρήστη: Ηλίας
Κυβικά: 1050
Επάγγελμα: Ασφαλιστικός Σύμβουλος -www.Insurance4you.gr

Re: Η Μπαταρία και η συντήρηση της...

Δημοσίευσηαπό FZMAN την Κυρ Ιαν 17, 2010 6:47 pm

Τι ισχύει για τις μπαταρίες με GEL που έχουν οι περισσότερες σύγχρονες μοτοσυκλέτες;
ΓΙΩΡΓΟΣ
Άβαταρ μέλους
FZMAN
Νέος στο forum
 
Δημοσιεύσεις: 175
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 10, 2008 10:08 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Ονομα χρήστη: ΓΙΩΡΓΟΣ
Μοντέλο: YAMAHA
Κυβικά: 600

Re: Η Μπαταρία και η συντήρηση της...

Δημοσίευσηαπό Kiriakost την Τετ Ιαν 20, 2010 7:55 pm

Τα υγρά μπαταρίας σε κατάσταση GEL , απλά παρουσιάζουν κάποιες μεγαλύτερες ανοχές κατά της εξάτμισης των υγρών.

Είναι ένα μικρο πλεονέκτημα ... σε σχέση με το κλασικό σχεδιασμό μπαταριών.

Η νέες YUASA με δυνατότητες ισχύος 40% πάνω από της συμβατικές στις ίδιες διαστάσεις , δεν προλαβαίνουν καν να ζεσταθούν.
Το όποιο φορτίο , είναι πάντα μικρότερο από την δύναμη τους.
Άβαταρ μέλους
Kiriakost
Συχνό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2019
Εγγραφή: Παρ Οκτ 19, 2007 11:15 pm
Τοποθεσία: ΒΟΛΟΣ
Ονομα χρήστη: Κυριάκος
Μοντέλο: Old Cut Japani _ AX-1 HONDA
Κυβικά: 250


Επιστροφή στο ΤΕΧΝΙΚΑ-ΘΕΜΑΤΑ

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες