Το Moto Guzzi V7 Racer γεννήθηκε για να αναβιώσει την εξαιρετική αγωνιστική σταδιοδρομία του V7 Sport, ένα συμβολικό μοντέλο της θρυλικής εταιρίας από το Mandello del Lario.
Μεταξύ των πολλών προσόντων του θρυλικού V7 Sport –με τα εξαιρετικά τεχνικά χαρακτηριστικά και την αξιοθαύμαστη απόδοση- είναι ότι πρόκειται και για το πιο επιθυμητό μοντέλο ανάμεσα σε όλες τις τροποποιημένες μοτοσυκλέτες παραγωγής. Αυτή η κατηγορία αφορούσε πάντα τους λάτρεις των «πραγματικών» μοτοσυκλετών που κόντραραν στα ίσα τον ιαπωνικό ανταγωνισμό, και στις επιδόσεις των πολύ-κύλινδρων μοντέλων τους είχαν να αντιπαρατάξουν το εκπληκτικό κράτημά τους και την απόδοση των φρένων τους.

Μακριά από την πίστα, ο ανταγωνισμός μεταξύ αυτών των δύο παρατάξεων- των «ευρωπαίων» και των «ιαπώνων»- ήταν ένα κοινό θέμα για παθιασμένες συζητήσεις στα τραπέζια των cafe, και εάν τύγχανε να έχεις παρκαρισμένο μπροστά από τα τραπέζια ένα Moto Guzzi V7 Sport με σουέτ μονόσελο, racing εξάτμιση και το χαρακτηριστικό top fairing ήταν απόδειξη ότι άνηκες στην ελίτ των έμπειρων αναβατών για τους οποίους η οδήγηση είναι μια αληθινή τέχνη.
Η Moto Guzzi είχε συλλάβει την ουσία της αυτής της μαγική συνταγής, πάνω από τρεις δεκαετίες πριν, και η νέα ερμηνεία, που επαναδιατυπώνεται με το πάθος και τις ικανότητες διατηρείται εντός των τειχών του Mandello del Lario, δημιουργεί μια εξαίρετη μοτοσυκλέτα και ένα πραγματικό special edition μοντέλο: το νέο V7 Racer, που παράγεται σε περιορισμένο αριθμό, όπως αναφέρει και η μεταλλική ταμπέλα στην πάνω πλάκα του τιμονιού. Το V7 Racer είναι εμπνευσμένο από τα κλασικά στυλιστικά στοιχεία της Moto Guzzi σε ένα απόλυτα ισορροπημένο μείγμα τεχνικής και της τεχνολογίας, εμφανές σε κάθε πτυχή της εκπληκτικής αυτής της μοτοσικλέτας.

Το πρώτο πράγμα που τραβά την προσοχή είναι το χρωμιωμένο ρεζερβουάρ - δημιουργήθηκε με τη χρήση καινοτόμου τεχνολογίας εναπόθεσης σωματιδίων μετάλλου - διακοσμημένο με ένα κομψό, δερμάτινο λουράκι. Αυτό είναι μια σαφής αναφορά στις θρυλικές μοτοσικλέτες του παρελθόντος, όπως είναι και τα μεταλλικά διακριτικά Moto Guzzi, στην ίδια χρωματική κωδικοποίηση με το πλαίσιο. Το κόκκινο πλαίσιο, εμπνευσμένο από τα πρώτα θρυλικά 150 της V7 Sport με το CrMo πλαίσιο, έχει υποστεί ειδική κατεργασία - όπως τα κέντρα των τροχών και το ψαλίδι – η οποία επιτείνει το γυαλιστερό φινίρισμα και δίνει έμφαση στην αισθητική καθαρότητα της διπλής δομής του. Τοποθετημένο πάνω στους σωλήνες του πλαισίου είναι το σπορ μονόσελο (διθέσια σέλα και μαρσπιέ συνεπιβάτη είναι διαθέσιμα ως προαιρετικά αξεσουάρ) επενδυμένο με σουέτ και με ένα αεροδυναμικό κάλυμμα που ενσωματώνει number-plate σε αληθινό στυλ του ‘70.
Το χαρακτηριστικό γνώρισμα για τους οπαδούς της Guzzi, είναι το φέρινγκ τιμονιού, του οποίου η μορφή θυμίζει, με το μικρό κομμάτι Plexiglas πάνω από το number-plate, το μπροστινό μέρος του θρυλικού Gambalunga, και συνδυάζεται απόλυτα με το επανασχεδιασμένο εμπρός φτερό. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία αυτής της μοναδικής special edition μοτοσικλέτας είναι η εκτεταμένη χρήση εξαρτημάτων από βουρτσισμένο διάτρητο αλουμίνιο, όπως τα πλαϊνά καπάκια, τα προστατευτικά των σωμάτων ψεκασμού και οι βάσεις στήριξης των εξατμίσεων.
Ανάμεσα στα πολύτιμα κομμάτια της μοτοσικλέτας που υπάρχουν είναι και τα μηχανικά κατεργασμένα από ένα ενιαίο κομμάτι μετάλλου ρυθμιζόμενα μαρσπιέ, ο ελαφρωμένος λαιμός τιμονιού και το προστατευτικό της πάνω πλάκας τιμονιού που σχηματίζει ένα διπλό χρωμιωμένο δαχτυλίδι με τόση επιτυχία που μοιάζει σαν ένα περίτεχνο περιδέραιο.
Η Racer δεν θα πει όχι ούτε για χρήση στην πίστα, καθώς ο ιδιοκτήτης της δεν έχει παρά να φορέσει την ολόσωμη δερμάτινη φόρμα του, να ρυθμίσει τα αμορτισέρ της BITUBO και να απολαύσει το κράτημα μιας «γνήσιας» ιταλικής μοτοσικλέτας και την σταθερότητα που προσφέρει ο 18άρης εμπρός τροχός. Για τους πιο απαιτητικούς λάτρεις του είδους είναι επίσης διαθέσιμες και οι «racing» εξατμίσεις της Arrow (δεν έχουν έγκριση τύπου για χρήση δρόμου) που σέβονται την αισθητική ισορροπία της μοτοσικλέτας, έχουν ένα δυνατό και μεστό ήχο και προσφέρουν στη σημαντική αύξηση της απόδοσης.
Όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του V7 Racer, ακολουθείται η ίδια πετυχημένη συνταγή του V7 Cafe, τόσο στην αρχιτεκτονική του πλαισίου, με ένα διπλό σύστημα σωλήνων από χάλυβα, με αποσπώμενα τμήματα στο κάτω μέρος, όσο και για τη γεωμετρία με γωνία κάστερ 27 ° 50 '. Εκτός από τα προαναφερθέντα πλήρως ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Bitubo, εμπρός υπάρχει ένα πιρούνι Marzocchi 40 χιλ, με διαδρομή 130 χιλιοστά.
Το σύστημα φρένων είναι από τα καλύτερα που διατίθενται στην αγορά, με πλευστό δίσκο 320 χιλιοστών και δαγκάνα 4-εμβόλων 30/34 της Brembo εμπρός, ενώ πίσω υπάρχει ένας δίσκος 260 χιλ με δαγκάνα 32 χιλιοστών της Brembo. Οι τροχοί , με ασημί ακτίνες και καψούλια και τα μαύρα στεφάνια, έχουν διαστάσεις 3,50 x17 2.50x18 εμπρός και πίσω αντίστοιχα, ίδιες με του V7 Cafe, αλλά συνδυάζονται με τα υψηλότερων επιδόσεων και πιο εντυπωσιακά οπτικώς ελαστικά Demon Sport της Pirelli.