Κάρτα θορύβου για τα μηχανάκια

Οτι σάς συμβαίνει - οτι βλέπουν τα μάτια μας στον μοτοσυκλετιστικό χώρο και οχι μόνο.

Κάρτα θορύβου για τα μηχανάκια

Δημοσίευσηαπό iliasRC31 την Κυρ Αύγ 01, 2010 5:08 pm

Κάρτα θορύβου για τα μηχανάκια, προβλεπει νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Βαθιές τομές στον τομέα της οδικής ασφάλειας, με τη σύσταση φορέων και ελεγκτικών μηχανισμών για τα ΚΤΕΟ, περιλαμβάνει το σχετικό νομοσχέδιο που προωθεί στη Βουλή το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Μεταξύ άλλων,το σχέδιο νόμου προβλέπει και την έκδοση κάρτας θορύβου για μηχανάκια, καθώς και την παροχή κινήτρων για τη δημιουργία συνεργείων και πρατηρίων αερίων καυσίμων, προκειμένου να διαδοθεί και στη χώρα μας η υγραεριοκίνηση. Σύμφωνα με την Πρόεδρο της Μοτοσυκλετιστικής Ένωσης Καταναλωτών (η οποία αποτελείται από 650 μέλη) Κατερίνα Ριζοπούλου, το μεγάλο πρόβλημα που θα δημιουργηθεί με την εφαρμογή του νομοσχεδίου θα είναι η ύπαρξη περισσότερων ανασφάλιστων δικύκλων κι αυτό γιατί το νομοσχέδιο προβλέπει τον έλεγχο του δικύκλου από ΚΤΕΟ για να μπορέσει, στη συνέχεια, να ασφαλιστεί. Η κα Ριζοπούλου πιστεύει πως έτσι αφαιρείται από τον μοτοσικλετιστή το δικαίωμα της ασφάλειας, καθώς μάλιστα δεν έχουν οριστεί οι προδιαγραφές που πρέπει να πληρούν τα δίκυκλα για να περάσουν ΚΤΕΟ και ακόμα υπάρχουν "παράνομες διαδικασίες" στον Οργανισμό( χρηματισμοί). Σχετικά με την κάρτα θορύβου, η κα Ριζοπούλου σημειώνει ότι επικρατεί μια ''μπαγιάτικη νοοτροπία'' για τους μοτοσικλετιστές, καθώς το νομοσχέδιο αναφέρει ότι ''κατά τεκμήριο'' τα δίκυκλα ενοχλούν περισσότερο το κοινωνικό σύνολο, γεγονός που, σύμφωνα με την ίδια, είναι άδικο και καταχρηστικό. Η κάρτα θορύβου θα επιβαρύνει ελάχισα τον μοτοσικλετιστή - σύμφωνα με το νομοσχέδιο- αλλά δεν υπάρχει συγκεκριμένο πλαφόν, λένε εκπρόσωποι της Μοτοσυκλετιστικής Ένωσης Καταναλωτών, που υποστηρίζουν ότι για κάποιον μοτοσικλετιστή που το ρεζερβουάρ του γεμίζει με 12 ευρώ βενζίνη, αν η κάρτα κοστίζει π.χ 50 ευρώ, τότε θα είναι δυσανάλογο το κόστος συγκριτικά με τα έξοδα συντήρησης του δικύκλου. Το μέλος του ΔΣ της Μοτοσυκλετιστικής Ένωσης Καταναλωτών Γιάννης Γαβριηλίδης, ανέφερε ότι είναι πολύ θετική η κάρτα θορύβου, αλλά πρέπει πρώτα να γίνονται σωστά οι θορυβομετρήσεις και οι ρυπομετρήσεις των δικύκλων, που μέχρι σήμερα γίνονται στο δρόμο και υπάρχει πάντα ο κίνδυνος της λανθασμένης μέτρησης. Ιδιοκτήτης κεντρικού συνεργείου,στο κέντρο της Αθήνας, για μοτοσικλέτες, ο κ. Κώστας Σιπσής δήλωσε ότι το κόστος αλλαγής της εξάτμισης του δικύκλου, έτσι ώστε να έχει μεγαλύτερη απόδοση, συνεπώς και περισσότερο θόρυβο, κυμαίνεται από 400 ευρώ έως 3.000 ευρώ και είναι συχνό φαινόμενο στα συνεργεία για μοτοσικλέτες. Πλέον τα νέα μοτίβα εξατμίσεων που επιτυγχάνουν μεγαλύτερη απόδοση(decibel) και είναι πιστοποιημένα φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά ταυτόχρονα πολυδάπανα. Ο κ. Σιπσής τόνισε ότι οι ιδιοκτήτες συνεργείων για μοτοσυκλετές, προσπαθούν να επικοινωνήσουν με το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων για να τους ενημερώσουν για τις νέες προδιαγραφές δικύκλων που απαιτούνται για να περάσουν ΚΤΕΟ ,αλλά ακόμα δεν έχουν πάρει τις απαντήσεις που θέλουν για να είναι προετοιμασμένοι. Επεσήμανε ωστόσο ότι με τη νέα κάρτα θορύβου θα μειωθούν οι πωλήσεις στις ''after market'' εξατμίσεις (δηλαδή τις εξατμίσεις που δεν είναι πιστοποιημένες και παράγουν περισσότερη υποδύναμη και ήχο, συγκριτικά με την νόμιμη άδεια του δικύκλου). Ας σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την τροχαία, η οποία εκδίδει και τις σχετικές άδειες κυκλοφορίας, στη χώρα κυκλοφορούν περι το 1,5 εκατ. μηχανακια χαμηλού κυβισμού (50cc), εκ των οποίων περίπου 350.000 στην Αττική και περίπου 100.000 στη Θεσσαλονίκη.-
Ακριβές ασφάλειες ; Οχι ποιά ! https://www.insurance4you.gr & https://www.ins4youdirect.gr/
Το Motocikleta στο Facebook http://www.motocikleta.gr/facebook
Το Motocikleta στο Twitter http://twitter.com/motocikleta
------------------------------------------------
Άβαταρ μέλους
iliasRC31
Site Admin
 
Δημοσιεύσεις: 7007
Εγγραφή: Τετ Ιουν 14, 2006 10:22 pm
Τοποθεσία: Γλυφάδα
Ονομα χρήστη: Ηλίας
Κυβικά: 1050
Επάγγελμα: Ασφαλιστικός Σύμβουλος -www.Insurance4you.gr

Re: Κάρτα θορύβου για τα μηχανάκια

Δημοσίευσηαπό iliasRC31 την Κυρ Αύγ 01, 2010 5:10 pm

http://www.opengov.gr/yme/?p=178


Άρθρο 4 – Καθιέρωση ειδικού ελέγχου εκπομπών θορύβου κυκλοφορούντων μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών και τρίτροχων οχημάτων για την προστασία του περιβάλλοντος


1. Καθιερώνεται ειδικός έλεγχος θορύβου για τα κυκλοφορούντα μοτοποδήλατα, μοτοσικλέτες και τρίτροχα οχήματα. Όλα τα κυκλοφορούντα μοτοποδήλατα, μοτοσικλέτες και τρίτροχα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με Κάρτα Ελέγχου Θορύβου (Κ.Ε.Θ.), με την οποία πιστοποιείται ότι κατόπιν ελέγχου πληρούνται οι προϋποθέσεις χορήγησης της.Σε όχημα που υποβάλλεται σε Περιοδικό Τεχνικό Έλεγχο, στον οποίο συμπεριλαμβάνεται και ο έλεγχος θορύβου, το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (Δ.Τ.Ε.) θα επέχει θέση Κ.Ε.Θ. με χρονική ισχύ ίση με αυτήν της Κάρτας.
2. Η κάρτα ελέγχου θορύβου (Κ.Ε.Θ.) χορηγείται σε κάθε όχημα, εφόσον τούτο ανταποκρίνεται στα κριτήρια ελέγχου, από τα λειτουργούντα Δημόσια ή Ιδιωτικά Κ.Τ.Ε.Ο. ή από ειδικά εξουσιοδοτημένα από τις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων της χώρας, συνεργεία επισκευής μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, που υπάγονται στο ν. 1575/1985, έναντι αμοιβής.
3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής και Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων καθορίζονται η μορφή και το περιεχόμενο της Κ.Ε.Θ., οι προϋποθέσεις, ο τρόπος και η διαδικασία χορήγησής της, η όλη διαδικασία και τα κριτήρια ελέγχου θορύβου, η συχνότητα διενέργειας του ελέγχου αυτού, η διαδικασία αξιολόγησης, αδειοδότησης και εποπτείας των φορέων έκδοσής της και κάθε άλλο σχετικό με τα ανωτέρω θέμα.
4. Με απόφαση του οικείου Νομάρχη καθορίζεται η έναρξη του θεσμού και το πρόγραμμα πρόσκλησης σε κάθε Περιφέρεια, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που ορίζονται στη παράγραφο 2.
5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων, καθορίζεται ειδικό τέλος το οποίο επιβάλλεται για τον έλεγχο των μοτοσικλετών των μοτοποδηλάτων και τρίτροχων οχημάτων από τα Δημόσια ΚΤΕΟ για τον ειδικό έλεγχο θορύβου.
6. Τα έντυπα των καρτών ελέγχου θορύβου χορηγούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων στα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ και τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία, τα οποία καταβάλλουν ειδικό τέλος για την αγορά τους, το ύψος του οποίου ορίζεται σε ποσοστό 15% επί του ποσού που θα καταβάλλεται από τους κατόχους των οχημάτων για τη διενέργεια ελέγχου θορύβου στα Δημόσια ΚΤΕΟ, όπως αυτό καθορίζεται κάθε φορά με την ως άνω κοινή υπουργική απόφαση. Το ποσό αυτό αποτελεί έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού.
7. Σε περιπτώσεις παράβασης των διατάξεων του παρόντος άρθρου και των αποφάσεων που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότησή του, καθώς και της νομοθεσίας που διέπει εν γένει τον τεχνικό έλεγχο εκπεμπόμενου θορύβου των μοτοποδήλατων, μοτοσικλετών και τρίτροχων οχημάτων στη Χώρα, επιβάλλονται οι ακόλουθες διοικητικές κυρώσεις:
* α. Στους φορείς στους οποίους χορηγείται άδεια έκδοσης Κ.Ε.Θ. σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου.
* αα. Πρόστιμο από τριακόσια (300) έως χίλια (1.000) ευρώ. Αν διαπιστωθούν περισσότερες παραβάσεις στο πλαίσιο του ίδιου ελέγχου, το ανώτατο ύψος του συνολικού προστίμου μπορεί να ανέλθει έως το ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ.
* ββ. Αφαίρεση της άδειας έκδοσης Κ.Ε.Θ. από είκοσι (20) ημέρες έως και οριστικά, καθώς και εφαρμογή των διατάξεων του ποινικού κώδικα.
* γγ. Σε άρνηση του υπευθύνου του φορέα να υποβληθεί σε έλεγχο από το αρμοδίως εξουσιοδοτημένο όργανο αφαιρείται η άδεια έκδοσης Κ.Ε.Θ. για τριάντα (30) ημέρες.
* β. Στους οδηγούς των μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών και τρίτροχων οχημάτων.
* αα. Πρόστιμο εκατόν πενήντα (150) ευρώ όταν διαπιστώνεται ότι το μοτοποδήλατο ή η μοτοσικλέτα ή το τρίτροχο όχημα δεν είναι εφοδιασμένο με ισχύουσα Κ.Ε.Θ., ενώ υπάρχει η σχετική υποχρέωση.
* ββ. Αφαίρεση της Κ.Ε.Θ. εφόσον κατέχουν ή χρησιμοποιούν πλαστή ή μη νομίμως εκδοθείσα Κ.Ε.Θ.. Επίσης επιβάλλονται και οι διατάξεις του ποινικού κώδικα.
* γγ. Ακύρωση της Κ.Ε.Θ. εφόσον κατέχουν ή χρησιμοποιούν Κ.Ε.Θ. με ελλιπή ή εσφαλμένη καταχώριση στοιχείων.

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εσωτερικών Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, καθώς και Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων, καθορίζονται τα όργανα ελέγχου και η διαδικασία επιβολής των πιο πάνω κυρώσεων, τα κριτήρια επιμέτρησης των κυρώσεων για παραβάσεις που αφορούν το μετρητικό εξοπλισμό, λανθασμένη μέτρηση λόγω κακής βαθμονόμησης των οργάνων ή κακής διαδικασίας μέτρησης, ή και παραβάσεις που αφορούν διοικητικής φύσης υποχρεώσεις, τα όργανα και η διαδικασία είσπραξης των προστίμων και κάθε άλλο σχετικό θέμα.
Ακριβές ασφάλειες ; Οχι ποιά ! https://www.insurance4you.gr & https://www.ins4youdirect.gr/
Το Motocikleta στο Facebook http://www.motocikleta.gr/facebook
Το Motocikleta στο Twitter http://twitter.com/motocikleta
------------------------------------------------
Άβαταρ μέλους
iliasRC31
Site Admin
 
Δημοσιεύσεις: 7007
Εγγραφή: Τετ Ιουν 14, 2006 10:22 pm
Τοποθεσία: Γλυφάδα
Ονομα χρήστη: Ηλίας
Κυβικά: 1050
Επάγγελμα: Ασφαλιστικός Σύμβουλος -www.Insurance4you.gr


Επιστροφή στο ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης