HP2 SuperMoto

Ακούσαμε-Διαβάσαμε-ειδαμε-
Πληροφορίες - Γνώμες - Συγκριτικά

Συντονιστής: Συντονιστές

HP2 SuperMoto

Δημοσίευσηαπό Akrapovic την Κυρ Οκτ 15, 2006 4:30 pm

AC Schnitzer Concept Bike – HP2 Supermoto


Press Release No. 05/2005

AC Schnitzer HP2 – we've done it!
AC Schnitzer Concept Bike – HP2 Superbike

Immediately after the launch of the HP2 Enduro by BMW, it was clear that this machine presented a new challenge to the AC Schnitzer engineers. The challenge was to make a very special Superbike out of the HP2. With the collaboration of our two partners WP Suspension and Dunlop however we've achieved success..

The details:
For fast acceleration on the road and track, safe braking is essential - so the second front brake was an important part in the engineers' specifications. The fully adjustable upside-down fork from WP Suspension with diameter 50mm brings sufficient rigidity and provides a mounting for the 2nd brake. The 4-piston callipers of the R 1100 S BoxerCup Replica are fitted with adapters and grip the corresponding 320 mm diameter brake discs. They are activated with a 17mm radial pump from PHOENIX, which is matched by the 16mm radial clutch pump.
The rearward view is provided by mirrors with milled arms from AC Schnitzer.
To balance the front wheel guide, the rear spring strut is replaced by a fully adjustable WP Suspension spring strut with higher spring rate.
The HP2 now runs on V-Performance wheels by AC Schnitzer in sizes 3.5 & 5.5 x 17. Dunlop Sportmax GP Racer tyres in sizes 120/70 ZR 17 and 180/55 ZR 17 provide the necessary grip.

Extra power was found in the exhaust system. The high performance manifold without catalyst by AC Schnitzer together with the AC Schnitzer titanium rear silencer brings the power to an impressive 111.3 HP at 7500 rpm. Without the dB killer, the power would be an awesome 112.5 HP. The torque is 120 Nm at 5550 rpm.

After the extensive conversion, the ready-to-ride weight is 190 kg, with the axle distribution precisely 50% front and rear.

For design reasons, in pure Superbike mode a Boxer Enduro is naturally at a slight disadvantage in comparison with a specifically designed machine with a different engine concept. But the AC Schnitzer HP2 handles as well as a Go-Kart on tight corners. There it reveals potential of a level previously reserved for competition. The powerful engine, excellent suspension by WP Suspension and grippy Dunlop tyres provide pure riding pleasure at the highest level.

The AC Schnitzer HP2 is only available as a Concept Bike in this form.

At present a conversion kit is being tested for use on public roads. This will consist of the V-Performance wheels size 17", a second brake with adapter for the standard fork, the characteristic AC Schnitzer rear silencer and the high performance manifold.

Copies free! Please send us a proof copy! Thank you!
AC Schnitzer is certified to DIN EN ISO 9001
Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

ναι ξέρω έιναι χοντρό άχαρο μπαούλο ......
αλλα μ'αρέσε 112 Hp :smt077 :smt074 :smt118
Μανος Κρητη
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Akrapovic
Νέος στο forum
 
Δημοσιεύσεις: 157
Εγγραφή: Δευτ Σεπ 18, 2006 5:54 pm
Τοποθεσία: Ηρακλειο - Κρητη

Δημοσίευσηαπό ktm_isa την Κυρ Οκτ 15, 2006 4:38 pm

Μμμμμμ αν εξαιρέσουμε εκείνη την μουρίτσα μπροστά, θα πώς μου άρεσε και εμένα η μπέμπα σε όλα τα άλλα.
112 Hp έ? :smt006 Μμμ καθόλου άσχημο ..!!
ktm_isa
 

Δημοσίευσηαπό Dimitris την Κυρ Οκτ 15, 2006 6:19 pm

bowls of fire!!!
Moderator of Motocikleta.Gr

Moto Guzzi Breva V1100 2006
Moto Guzzi Le Mans V11 2003
Moto Guzzi World Club

The way the "V" is meant to be...



Δημοπρασίες Αγάπης ! Δεν έχεις ακόμα την κάρτα μέλους ? Δες τι χάνεις !
Άβαταρ μέλους
Dimitris
Παλαιό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 7897
Εγγραφή: Τετ Αύγ 30, 2006 8:11 pm
Τοποθεσία: Μακεδονία, Θεσσαλονίκη, Καλαμαριά
Μοντέλο: Moto Guzzi 1100 Breva 2006 ABS, V11 Le Mans 2003, 1100 sport 1998
Κυβικά: 1100

Δημοσίευσηαπό lord την Δευτ Οκτ 16, 2006 2:59 am

:smt118 :smt118 :smt118
Άβαταρ μέλους
lord
Συχνό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2682
Εγγραφή: Δευτ Οκτ 09, 2006 11:08 pm
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ
Ονομα χρήστη: ΑΡΗΣ
Μοντέλο: APRILIA TUONO R 08
Κυβικά: 1000

Δημοσίευσηαπό Theo την Δευτ Οκτ 16, 2006 3:41 pm

ωχχχχχχχχχχχχχχ

τι εργαλείο είναι αυτό?????

είχα δεί την εκδοχή του sm HP2 παλιότερα, αλλά ήταν απλή αλλαγή τροχών και ελαστικών!!!

Αυτό σκοτώνει, αλλά έχει ανέβει κανείς πάνω???

Εγώ με 1.80 ήθελα άλλους 15 πόντους για να πατήσω κάτω!!! :smt102 :smt102
Άβαταρ μέλους
Theo
Τακτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 693
Εγγραφή: Τρί Ιουν 27, 2006 6:42 pm
Τοποθεσία: Γουδί - Αθήνα

Δημοσίευσηαπό zaxaroplastis την Τρί Οκτ 17, 2006 10:16 am

Λεει για τους σουπερ μοτ 8) καλο βημα
zaxaroplastis
 

Δημοσίευσηαπό GOUTZOU την Τρί Οκτ 17, 2006 12:24 pm

kalo re paidia.............alla poli akrivo :smt009 :smt009 :smt009
GOUTZOU
 

Δημοσίευσηαπό nemesispm την Τρί Οκτ 17, 2006 1:11 pm

Εμ ΒΜW ειναι τι περιμενες εδω ενα κρατος κειταγα και εκανε μια περιουσια οχι

ολοκληρο μηχανακι :smt005 :smt005

Οντος παντος δεν ειναι κακο και ωραιο στην μοστρα :smt077
Moderator of Motocikleta.Gr - Δημοπρασίες Αγάπης !

Δεν έχεις ακόμα την κάρτα μέλους ? Δες τι χάνεις !

Ολα οσα μας συμβαίνουν είναι αγγελιοφόροι ή της θείας αγαθότητας ή της θείας δικαιοσύνης ...... ΝΕΜΕΣΗΣ
Άβαταρ μέλους
nemesispm
Τακτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1200
Εγγραφή: Κυρ Αύγ 20, 2006 9:17 pm
Τοποθεσία: ΠΕΙΡΑΙΑΣ


Επιστροφή στο ΜΟΝΤΕΛΑ

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες