Εργασία σε γραφείο με υπολογιστή και η θρόμβωση με κίνδυνο θ

Εργασία σε γραφείο με υπολογιστή και η θρόμβωση με κίνδυνο θ

Δημοσίευσηαπό Dimitris την Παρ Μαρ 16, 2007 8:07 pm

Εργασία σε γραφείο με υπολογιστή και η θρόμβωση με κίνδυνο θανάτου


Η πολύωρη εργασία στο γραφείο χωρίς διαλείμματα, δημιουργεί αυξημένο κίνδυνο για θρόμβωση των βαθιών φλεβών που μπορεί να οδηγήσει ακόμη και στο θάνατο.

Στην εποχή μας, οι άνθρωποι εργάζονται πολύ περισσότερες ώρες σε καθιστικές εργασίες από όσο ποτέ άλλοτε. Στους τομείς των τεχνολογιών πληροφόρησης και άλλους, οι εργαζόμενοι με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών μπορεί να κάθονται για πολλές ώρες χωρίς διακοπή.

Επίσης παρατηρείται το φαινόμενο να μη σταματούν ακόμη ούτε για μεσημεριανό αλλά να προτιμούν να τρώνε κάτι πρόχειρο συνεχίζοντας την εργασία τους καθισμένοι και προσηλωμένοι στην οθόνη του στον υπολογιστή τους. Οι άνθρωποι δεν σηκώνονται να περπατούν στα γραφεία τους ή αλλού, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται αρνητικά η κυκλοφορία του αίματος στα κάτω άκρα τους (πόδια, κνήμες, μηροί).

Η κατάσταση αυτή δημιουργεί προϋποθέσεις για την πρόκληση θρόμβωσης βαθιών φλεβών των κάτω άκρων με πνευμονική εμβολή.

Η θρόμβωση των βαθιών φλεβών των κάτω άκρων, είναι επικίνδυνη πάθηση. Θρόμβοι που αποσπώνται από μια τέτοια θρόμβωση, φτάνουν διαμέσου της κυκλοφορίας του αίματος στους πνεύμονες και μπορούν να προκαλέσουν πνευμονική εμβολή.

Η θρόμβωση στα κάτω μέλη προκαλεί τοπικά πόνο, πρήξιμο, ερυθρότητα και διάταση των επιφανειακών φλεβών.

Η πνευμονική εμβολή αποφράσσει ζωτικά αγγεία στους πνεύμονες. Προκαλεί πόνο, ταχύπνοια, ταχυκαρδία, προβλήματα ανταλλαγής αερίων στους πνεύμονες. Πρόκειται για πάθηση που απαιτεί επείγουσα αντιμετώπιση και που συνοδεύεται με ψηλό ποσοστό θανάτων.

Υπολογίζεται ότι η θρόμβωση βαθιών φλεβών των κάτω άκρων, συμβαίνει ετησίως σε 1 για κάθε 1000 άτομα. Το ποσοστό θνησιμότητας κυμαίνεται από 1% έως 5%.

Το πρόβλημα ήταν γνωστό από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Είχε παρατηρηθεί σε πιλότους πολεμικών αεροπλάνων ή σε άτομα που κατέφευγαν σε καταφύγια για προστασία από αεροπορικές επιδρομές και παρέμεναν ακίνητοι για πολλές ώρες.

Επίσης η πάθηση, έχει παρατηρηθεί σε επιβάτες αεροπορικών πτήσεων που λόγω περιορισμένου χώρου παρέμεναν καθισμένοι στη θέση τους για πολλές ώρες σε μεγάλα ταξίδια (το σύνδρομο της οικονομικής θέσης).

Ταξίδια με άλλα μέσα μεταφοράς όπως το τρένο, το λεωφορείο, το αυτοκίνητο, αυξάνουν τον κίνδυνο για το ίδιο πρόβλημα εάν υπάρχει ακινησία πέραν των 4 ωρών.

Βασικά η θρόμβωση των βαθιών φλεβών με πνευμονική εμβολή, έχει συσχετισθεί με καταστάσεις που επηρεάζουν αρνητικά την κυκλοφορία του αίματος στα κάτω μέλη λόγω ακινησίας. Επιπρόσθετα κινδυνεύουν περισσότερο από το πρόβλημα και ορισμένες ομάδες ανθρώπων που έχουν ιδιαίτερους παράγοντες κινδύνου όπως η προχωρημένη ηλικία, η λήψη αντισυλληπτικών χαπιών, η παχυσαρκία, η παρουσία της μετάλλαξης factor V Leiden, το πολύ μεγάλο ή πολύ χαμηλό ύψος σώματος.

Τα τελευταία χρόνια, οι γιατροί επεσήμαναν ότι η σύγχρονη τεχνολογία με την έκρηξη των τεχνολογιών πληροφόρησης και της χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών και διαδικτύου, λόγω της πολύωρης καθιστικής ζωής που προκαλούν, έχει καταστεί ακόμη ένας σοβαρός λόγος θρόμβωσης και πνευμονικής εμβολής.

Μια πρόσφατη έρευνα από τη Νέα Ζηλανδία είναι ενδεικτική του μεγέθους του προβλήματος και κρούει τον κώδωνα κινδύνου για όλους τους ενδιαφερόμενους. Οι Νεοζηλανδοί γιατροί, εξέτασαν σε 62 ασθενείς κάτω των 65 ετών που εισήχθησαν σε νοσοκομείο με θρόμβωση βαθιών φλεβών ή πνευμονική εμβολή, τους παράγοντες που σχετίζονται με ψηλό κίνδυνο προσβολής από τις εν λόγω παθήσεις.
Ας δούμε τα ευρήματα τους:

Από τους ασθενείς αυτούς, 33% καθόντουσαν για μεγάλα χρονικά διαστήματα κατά την εργασία τους στο γραφείο τους κατά τις 4 εβδομάδες που προηγήθηκαν του επεισοδίου θρόμβωσης ή πνευμονικής εμβολής. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι μερικοί εργάζονταν στο γραφείο τους για διαστήματα 14 ωρών

Επίσης δεν ήσαν σπάνιες οι περιπτώσεις εργαζομένων που κάθονταν για 4 έως 5 ώρες χωρίς να κάνουν κάποια διακοπή ή να σηκώνονται από το γραφείο τους

Τα επαγγέλματα των ασθενών περιελάμβαναν ευρύ φάσμα: Εργαζόμενους στην πληροφορική, σε μέσα μαζικής ενημέρωσης, οδηγοί ταξί, διευθυντικά στελέχη, τηλεφωνητές και άλλοι

Μεταξύ των ασθενών αυτών, τα άτομα που είχαν κάνει αεροπορικό ταξίδι μεγάλης διάρκειας, αποτελούσαν το 20%.

Το γεγονός ότι το ποσοστό αυτών με καθιστική ζωή ήταν μεγαλύτερο από το ποσοστό αυτών που είχαν κάνει ταξίδι μεγάλης διάρκειας, δεν σημαίνει ότι τα ταξίδια είναι λιγότερο σοβαρός παράγοντας πρόκλησης της πάθησης. Ο αριθμός των εργαζομένων με καθιστικό τρόπο για μεγάλα χρονικά διαστήματα είναι γενικά πολύ μεγαλύτερος από αυτούς που κάνουν ταξίδια μεγάλης διάρκειας


Οι γιατροί τονίζουν ότι πρέπει ευρέως να γίνει κατανοητό ότι υπάρχουν σοβαροί κίνδυνοι λόγω της καθιστικής εργασίας για μεγάλα χρονικά διαστήματα χωρίς διακοπή για περπάτημα ή οποιαδήποτε άλλη σωματική άσκηση.

Οι εργαζόμενοι σε γραφεία, πρέπει να σηκώνονται και να κινούνται, να περπατούν στο περιβάλλον τους κάθε 30 έως 60 λεπτά τουλάχιστον.

Επιπρόσθετα οι εργοδότες τους, πρέπει να μεριμνούν για τη σχετική ενημέρωση και εκπαίδευση των εργαζομένων δημιουργώντας ταυτόχρονα συνθήκες για όσο το δυνατό καλύτερη εφαρμογή των οδηγιών για πρόληψη θρομβώσεων στα κάτω μέλη και αποφυγή της πνευμονικής εμβολής.

Θα συγκρατήσουμε ότι η παρατεταμένη ακινησία για οποιοδήποτε λόγο, είναι αιτία σοβαρών κινδύνων για την υγεία μας. Οι εργαζόμενοι σε καθιστικές απασχολήσεις, δεν πρέπει να απορροφώνται από τη δουλειά τους αλλά να κάνουν συχνά διαλείμματα, να σηκώνονται να κινούνται και να περπατούν τακτικά.


Βιβλιογραφία:

New Zealand Medical Journal

Circulation

European Respiratory Society



πηγή:medlook
Συνημμένα

Cardiology.jpg
Cardiology.jpg (8.24 KiB) 387 προβολές


Moderator of Motocikleta.Gr

Moto Guzzi Breva V1100 2006
Moto Guzzi Le Mans V11 2003
Moto Guzzi World Club

The way the "V" is meant to be...



Δημοπρασίες Αγάπης ! Δεν έχεις ακόμα την κάρτα μέλους ? Δες τι χάνεις !
Άβαταρ μέλους
Dimitris
Παλαιό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 7897
Εγγραφή: Τετ Αύγ 30, 2006 8:11 pm
Τοποθεσία: Μακεδονία, Θεσσαλονίκη, Καλαμαριά
Μοντέλο: Moto Guzzi 1100 Breva 2006 ABS, V11 Le Mans 2003, 1100 sport 1998
Κυβικά: 1100

Επιστροφή στο ΑΝΘΡΩΠΟΣ & ΥΓΕΙΑ

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης