
Η «πάλαι ποτέ» πιο κακόφημη πλατεία της Αθήνας στις δεκαετίες ‘80-‘90, με θαμώνες - ως επί το πλείστον - οργισμένους νέους, άτομα εξαρτημένα και πνεύματα αναρχικά, επαναστάτες φοιτητές με αιτία ή χωρίς, άλλαξε όψη.
Στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’90 και στο πλαίσιο της εφαρμογής του σχεδίου «Καθαρίστε τα Εξάρχεια» η αστυνομία ανέλαβε την υποχρέωση να ταράξει τον ήσυχο ύπνο των ηρώων των παιδιών των Εξαρχείων.
Του Νικόλα Ασιμου, ο οποίος ηχογραφούσε και διακινούσε τις μουσικές του σε παράνομες κασέτες στα πεζοδρόμια της Καλλιδρομίου, της Κατερίνας Γώγου της διάσημης «Παγώνας» της θρυλικής ταινίας «Η δε γυνή να φοβείται τον άνδρα» και μετέπειτα ποιήτριας, που πρωτοστατούσε στις διαδηλώσεις και στις αφισοκολλήσεις και τόσων άλλων αντικομφορμιστών και περιθωριακών καλλιτεχνών, που σύχναζαν στο ιστορικό μπαρ «Dada» της πλατείας.
Σιγά σιγά η περιοχή ανανεώθηκε πλήρως: εμφανίστηκαν καφέ μπαρ θυμίζοντας καρέ από τον πεζόδρομο του Θησείου, άνοιξαν αμέτρητα εστιατόρια με lounge αισθητική αλλά και υποκαταστήματα εταιριών που ασχολούνται με το Δίκτυο και την κινητή τηλεφωνία στην οδό Στουρνάρη, κάνοντάς την τον πιο hi-tech δρόμο της πόλης.
Σήμερα, τίποτα δε θυμίζει πια τα παλιά Εξάρχεια, εκτός από τους οπαδούς των heavy metal συγκροτημάτων που εμφανίζονται που και που, χωρίς όμως να προκαλούν πια σε κανέναν καμία αίσθηση. Η απομυθοποίηση είναι η τάση που επικρατεί. Η ηθοποιός Ιωάννα Παπά κάθε απόγευμα βγάζει βόλτα το σκύλο της συνομιλώντας με τους περαστικούς, η ιδιοκτήτρια γκαλερί Ρεβέκκα Καμχή διοργανώνει εκθέσεις στον προσωπικό της χώρο, στη διάσημη μπλε πολυκατοικία, οι τραγουδιστές εναλλακτικών ελληνικών συγκροτημάτων γράφουν τραγούδια στα αγγλικά..
Η ζωή στη «θρυλική» Πλατεία Εξαρχείων συνεχίζεται. Αλλαγμένη, βέβαια, εξωτερικά, αλλά κατά βάθος παραμένει πάντα μια ρομαντική επαναστάτρια που κάτι περιμένει, έστω κι αν αυτό είναι η επόμενη στάση του Μετρό.
Επιμέλεια: Γιώργος Ευσταθίου
http://www.in.gr/Reviews/placeholder.as ... emID=46469