ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΥΣΙΔΟΥΛΑΣ/ΓΡΑΝΑΖΙΩΝ ΜΑΣ..

Λύσε δέσε σέ δουλειά να βρισκόμαστε

Συντονιστής: Συντονιστές

ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΥΣΙΔΟΥΛΑΣ/ΓΡΑΝΑΖΙΩΝ ΜΑΣ..

Δημοσίευσηαπό ktm_isa την Κυρ Ιούλ 09, 2006 3:51 pm

Οι βασικοι κανονες ειναι τρεις:


1)Ελεγχος ωστε να ειναι παντα τεντωμενη σωστα.Η πολυ σφιχτη ή πολυ χαλαρη αλυσιδα θα καταστραφει συντομα εως πολυ συντομα. :roll:

2)Πλυσιμο (οταν χρειαζεται)ΜΟΝΟ με φωτιστικο πετρελαιο και τιποτα αλλο για να μην καταστραφουν τα O-ring X-ring. :roll:

3)Λιπανση καθε 500-800 χιλ με ειδικα σπρευ που αναγραφουν πανω τους οτι ειναι ακινδυνα για τα O-ring X-ring.(π.χ σπρευ γρασσου) :roll:


Όποιος θέλει προσθέτει κι άλλους κανόνες για την συντήρηση αλυσιδούλας-γραναζιών..! :D
ktm_isa
 

Δημοσίευσηαπό andreastt600 την Δευτ Ιούλ 10, 2006 2:53 am

ξεκιναμε πλενοντας πολυ καλα την αλυσιδα με ειδικα καθαριστικα ωστε να μην εχει τιποτα πανω της και μετα περιστεφοντας τον τροχο βαζουμε ειδικο λιπαντικο ωστε να ξαναγινει παλι σαν καινουρια.
Οσον αφορα το τεντωμα το ελεγχουμε αφου καθισουμε πανω στην μηχανη και με το ενα μας χερι βλεπουμε αν υπαρχει το σωστο διακενο μεταξυ αλυσιδας και ψαλιδιου το οποιο δεν πρεπει να ξεπερναει τα 40 με 50mm.
επισης ελεγχουμε να μην βγαινει απο τους οδοντοτροχους να μην ειναι πολυ σφιχτη γιατι κοβεται αν κατα την κινηση της μηχανης μας βγαινει η αλυσιδα αυτο σημαινει οτι ειναι πολυ λασκαρισμενη. επισης μπορει να βγει η αλυσιδα γιατι καποιο απο τα γραναζια μπορει να ειναι στραβο.
Γραναζια: αφου τα καθαρισουμε καλα κοιταμε τα δοντια να μην ειναι στρογγυλα κοιταμε να μην ειναι στραβο ολο το γραναζι και επισης κοιταμε να μην εχει φθαρει το πολυσφηνο που μπαινει ο αξονας και πιανει το γραναζι.
andreastt600
 

Δημοσίευσηαπό Dbandit την Δευτ Ιούλ 10, 2006 4:34 pm

Εχω δοκιμασει παραφυνελαιο (απο φαρμακειο) και την καθαρισε πολυ καλα. Με ενα πινελακι
σιγα-σιγα. Επισης ακουσα και για το WD-40 αλλα δεν ξερω.
Άβαταρ μέλους
Dbandit
Νέος στο forum
 
Δημοσιεύσεις: 283
Εγγραφή: Δευτ Ιούλ 03, 2006 10:44 pm
Τοποθεσία: Αθηνα-Παγκρατι

Δημοσίευσηαπό Sarevock την Δευτ Ιούλ 10, 2006 8:43 pm

Ειμαι υπερευχαριστημενος με το 611 και 622 της ΜΟΤΟREX
Get A Life You NET-FREAK!


Εικόνα
Τριανταφυλλος
Άβαταρ μέλους
Sarevock
Νέος στο forum
 
Δημοσιεύσεις: 117
Εγγραφή: Παρ Ιουν 23, 2006 11:10 am
Τοποθεσία: Μελαχρινη

Δημοσίευσηαπό Tdmrider την Τρί Ιούλ 11, 2006 12:44 am

Στα service manual της Yamaha προτείνεται η κηροζίνη ως καθαριστικό. Ο τζόγος της αλυσίδας εξαρτάται από τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Στο TDM προτείνεται για παράδειγμα 50 με 60 mm, ενώ στο ΧΤΧ 40 με 50 mm. Όσο αφορά τον καθαρισμό πρέπει να τονίσουμε οτι αντίθετα με την λίπανση, ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΚΑΘΑΡΙΣΜΑ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΧΟ ΝΑ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΜΕΝΗ ΜΗΧΑΝΗ. Το καθάρισμα γίνεται γυρίζοντας την ρόδα ΜΕ ΤΟ ΧΕΡΙ και με κάποιο μαλακό πινέλο προσέχοντας όμως την δύναμη που ασκούμε γιατί τα O-ring είναι ευαίσθητα. Μετά το σφύξμο προσέχουμε και την ευθυγράμμιση με τα σημάδια στο ψαλίδι αλλά και το σωστό σφύξιμο του άξονα. Τέλος, πρέπει να πούμε οτι η αλυσίδα χρειάζεται λίπανση μετά την επαφή με νερά ανεξάρτητα πόσα χιλιόμετρα έχει διανύσει. Συνεπώς ΔΕΝ έχει νόημα η λίπανση της αλυσίδας ΠΡΙΝ από μια καλή μπουγάδα της μηχανής, έτσι για να μείνει καθαρή η ζάντα.
Moderator of Motocikleta.Gr


Το μεγαλύτερο δώρο για έναν αναβάτη είναι η επόμενη βόλτα με τη μηχανή. Οδηγείτε με ασφάλεια λοιπόν.


Δημοπρασίες Αγάπης !

Δεν έχεις ακόμα την κάρτα μέλους ? Δες τι χάνεις !
Άβαταρ μέλους
Tdmrider
Συχνό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 2698
Εγγραφή: Πέμ Ιουν 15, 2006 12:00 am
Τοποθεσία: Βούλα, Αθήνα
Ονομα χρήστη: Σπύρος
Μοντέλο: Yamaha TDM
Κυβικά: 900

Δημοσίευσηαπό maintenance την Τρί Ιούλ 11, 2006 9:34 am

Απλά πράγματα....

Το λοιπόν: Παραφινέλαιο, απο το φαρμακείο της γειτονειάς. Οδοντόβουρτσα, και σιγά σιγά με υπομονή, καθαρίζετε την αλυσίδα, μέσα - έξω, πάνω - κάτω, με σεβασμό, και αγάπη, και προσοχή, μην γίνετε χάλια, απο τις "ψιχάλες"......

Αφού την καθαρίσετε ΚΑΛΑ, (θα τρέχει μαυροζούμι) κάνετε μια καλή σαπουνάδα, και με το σφουγγάρι την πλένετε επίσεις καλά.

Υστερα, χρησιμοποιήτε, ότι νομίζετε καλύτερο σε σπρέυ για την λιπανση της, η οποία γίνετε περίπου κάθε 500 χλμ, και να είναι ζεστή (μετά απο βόλτα), ώστε το λιπαντικό να μπεί μέσα στα rings.

Υπ΄όψιν, ότα ψεκάζετε την αλυσίδα, το "καλαμάκι" της φιάλης, να ψεκάζει την "ΜΕΣΑ" πλευρά της αλυσίδας, ενώ αυτή θα γυρνά......!!!


Τα γρανάζια, επίσεις με το παραπάνω υλικό, και τα δόντια θα πρέπει να είναι "κάθετα" , όχι στραβά και πομπέ, και στο πίσω γρανάζι κάνουμε το εξής τέστ.: Πιάνουμε την αλυσίδα στην πίσω πλευρά του γραναζιού, και την τραβάμε. Αν κάνει ότι "ξεκουμπώνει".......τεντωμα, αν δεν παίρνει άλλο.......αλλαγή.
Επίσεις, φανταστείτε, αν είχαμε την αλυσίδα στο χέρι μας, και την πιάναμε απο την μιά της πλευρά (αποασφαλισμένη), και την κρεμάγαμε, αυτή θα πρεπει να είναι τελείως κάθετη, χωρίς κομπιάσματα, και γωνίτσες, στούς πύρους.

Αυτά!
8)
Πωλούντε: "Βελτιωτικά - τονωτικά, εγκεφαλικής απεργείας"

Καλά κρασΑ!

Αντώνης.
Άβαταρ μέλους
maintenance
Νέος στο forum
 
Δημοσιεύσεις: 59
Εγγραφή: Τρί Ιουν 27, 2006 10:08 am

Re:

Δημοσίευσηαπό Billy την Τρί Ιαν 20, 2009 7:04 pm

maintenance έγραψε:Υστερα, χρησιμοποιήτε, ότι νομίζετε καλύτερο σε σπρέυ για την λιπανση της, η οποία γίνετε περίπου κάθε 500 χλμ, και να είναι ζεστή (μετά απο βόλτα), ώστε το λιπαντικό να μπεί μέσα στα rings.

Υπ΄όψιν, ότα ψεκάζετε την αλυσίδα, το "καλαμάκι" της φιάλης, να ψεκάζει την "ΜΕΣΑ" πλευρά της αλυσίδας, ενώ αυτή θα γυρνά......!!!

Αφου την γρασσάρουμε και την αφήσουμε 20-30λεπτά δεν μπορούμε με ένα πανάκια να τρίψουμε να φύγει ο περιττός γράσσος που έχει μείνει?
Άβαταρ μέλους
Billy
Τακτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1070
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2007 5:06 pm
Τοποθεσία: Αθήνα Γλυφάδα
Κυβικά: 0

Re: ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΥΣΙΔΟΥΛΑΣ/ΓΡΑΝΑΖΙΩΝ ΜΑΣ..

Δημοσίευσηαπό karaferas την Τρί Ιαν 20, 2009 10:35 pm

γιατι δεν βγαζουν οι εταιρειες ιμαντα για ολα τα μοντελα να γλιτωνουμε, οσοι θελουμε, τη φασαρια τουτη? [smilie=offtopic.gif]
karaferas
Νέος στο forum
 
Δημοσιεύσεις: 260
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2008 3:38 pm
Τοποθεσία: thess, kalamaria
Μοντέλο: aprilia
Κυβικά: 0

Re: ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΥΣΙΔΟΥΛΑΣ/ΓΡΑΝΑΖΙΩΝ ΜΑΣ..

Δημοσίευσηαπό soter3gm την Τρί Ιαν 20, 2009 11:11 pm

karaferas έγραψε:γιατι δεν βγαζουν οι εταιρειες ιμαντα για ολα τα μοντελα να γλιτωνουμε, οσοι θελουμε, τη φασαρια τουτη? [smilie=offtopic.gif]


Βάζουν άξονα :lol: :lol: [smilie=offtopic.gif]
Εικόνα
You know I'm loaded, railroaded I'm explosive, I'm a locomotive
Άβαταρ μέλους
soter3gm
Τακτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 924
Εγγραφή: Κυρ Μάιος 13, 2007 8:46 pm
Τοποθεσία: Αιγάλεω λέω
Ονομα χρήστη: Σωτήρης
Μοντέλο: BMW R1100RT
Κυβικά: 1100

Re: ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΥΣΙΔΟΥΛΑΣ/ΓΡΑΝΑΖΙΩΝ ΜΑΣ..

Δημοσίευσηαπό karaferas την Τρί Ιαν 20, 2009 11:25 pm

μονο η bmw k motoguzzi αν δε κανω λαθος.... κ καλα κανουν! :finga:
karaferas
Νέος στο forum
 
Δημοσιεύσεις: 260
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2008 3:38 pm
Τοποθεσία: thess, kalamaria
Μοντέλο: aprilia
Κυβικά: 0

Re: ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΥΣΙΔΟΥΛΑΣ/ΓΡΑΝΑΖΙΩΝ ΜΑΣ..

Δημοσίευσηαπό Dimitris την Τετ Ιαν 21, 2009 9:31 am

karaferas έγραψε:μονο η bmw k motoguzzi αν δε κανω λαθος.... κ καλα κανουν! :finga:

και η yamaha και η kawasaki στα μεγάλα sport touring μοντέλα τους..
Moderator of Motocikleta.Gr

Moto Guzzi Breva V1100 2006
Moto Guzzi Le Mans V11 2003
Moto Guzzi World Club

The way the "V" is meant to be...



Δημοπρασίες Αγάπης ! Δεν έχεις ακόμα την κάρτα μέλους ? Δες τι χάνεις !
Άβαταρ μέλους
Dimitris
Παλαιό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 7897
Εγγραφή: Τετ Αύγ 30, 2006 8:11 pm
Τοποθεσία: Μακεδονία, Θεσσαλονίκη, Καλαμαριά
Μοντέλο: Moto Guzzi 1100 Breva 2006 ABS, V11 Le Mans 2003, 1100 sport 1998
Κυβικά: 1100

Re: Re:

Δημοσίευσηαπό iliasRC31 την Τετ Ιαν 21, 2009 11:16 am

Billy έγραψε:
maintenance έγραψε:Υστερα, χρησιμοποιήτε, ότι νομίζετε καλύτερο σε σπρέυ για την λιπανση της, η οποία γίνετε περίπου κάθε 500 χλμ, και να είναι ζεστή (μετά απο βόλτα), ώστε το λιπαντικό να μπεί μέσα στα rings.

Υπ΄όψιν, ότα ψεκάζετε την αλυσίδα, το "καλαμάκι" της φιάλης, να ψεκάζει την "ΜΕΣΑ" πλευρά της αλυσίδας, ενώ αυτή θα γυρνά......!!!

Αφου την γρασσάρουμε και την αφήσουμε 20-30λεπτά δεν μπορούμε με ένα πανάκια να τρίψουμε να φύγει ο περιττός γράσσος που έχει μείνει?



οτι μπορείς να το κάνεις μπορείς

αλλα δεν το προτείνω , καλητερα να αγοράσεις ενα καλύτερο λιπαντικό που δεν πετάει απο το να την σκουπίζεις !
Ακριβές ασφάλειες ; Οχι ποιά ! https://www.insurance4you.gr & https://www.ins4youdirect.gr/
Το Motocikleta στο Facebook http://www.motocikleta.gr/facebook
Το Motocikleta στο Twitter http://twitter.com/motocikleta
------------------------------------------------
Άβαταρ μέλους
iliasRC31
Site Admin
 
Δημοσιεύσεις: 7007
Εγγραφή: Τετ Ιουν 14, 2006 10:22 pm
Τοποθεσία: Γλυφάδα
Ονομα χρήστη: Ηλίας
Κυβικά: 1050
Επάγγελμα: Ασφαλιστικός Σύμβουλος -www.Insurance4you.gr

Re: ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΥΣΙΔΟΥΛΑΣ/ΓΡΑΝΑΖΙΩΝ ΜΑΣ..

Δημοσίευσηαπό Billy την Τετ Ιαν 21, 2009 2:26 pm

Το ρώτησα αυτό Ηλία γιατί είχα πάρει κάποτε ένα σπρέι και γέμιζε την αλυσίδα με άσπρο αφρό. Αισθητικά με ενοχλούσε στο μάτι με αποτέλεσμα καθώς της έριχνα να την απλώνω και να την τρίβω με πανί :-D
Τώρα έχω ένα που λέγεται "1Z", νομίζω πως είναι ελληνικό. Είναι πολύ λεπτή σαν νερό ένα πράγμα και πιτσιλάει αρκετά, πράγμα που δεν με ενοχλεί. Δεν ξέρω όμως κατα πόσο κάνει καλή δουλεία στο να προστατεύει.
Άβαταρ μέλους
Billy
Τακτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 1070
Εγγραφή: Παρ Ιούλ 27, 2007 5:06 pm
Τοποθεσία: Αθήνα Γλυφάδα
Κυβικά: 0

Re: ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΥΣΙΔΟΥΛΑΣ/ΓΡΑΝΑΖΙΩΝ ΜΑΣ..

Δημοσίευσηαπό iliasRC31 την Πέμ Ιαν 22, 2009 3:05 pm

απο οσα εχω δοκιμάσει τα καλυτερα ηταν τα παχυρευστα ψιλο κολοδες και το ποιο καλο ηταν ενα κολοδες κεραμικο που ειχα δοκιμασει μια εποχη αλλα δεν θυμαμαι ονομα


τυπου αφρου δεν αντεχανε στην λειτουργια

τα υγρα πεταγανε τρελά

οσο ποιο πολυ κολλαει στα δακτυλά σου τοσο λιγοτερο πετάει

φυσικά παντα μετα απο βολτα που εχει ζεσταθει η αλυσιδα και παντα απο μεσα για να απλωσει στα ring
Ακριβές ασφάλειες ; Οχι ποιά ! https://www.insurance4you.gr & https://www.ins4youdirect.gr/
Το Motocikleta στο Facebook http://www.motocikleta.gr/facebook
Το Motocikleta στο Twitter http://twitter.com/motocikleta
------------------------------------------------
Άβαταρ μέλους
iliasRC31
Site Admin
 
Δημοσιεύσεις: 7007
Εγγραφή: Τετ Ιουν 14, 2006 10:22 pm
Τοποθεσία: Γλυφάδα
Ονομα χρήστη: Ηλίας
Κυβικά: 1050
Επάγγελμα: Ασφαλιστικός Σύμβουλος -www.Insurance4you.gr

Re: ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΥΣΙΔΟΥΛΑΣ/ΓΡΑΝΑΖΙΩΝ ΜΑΣ..

Δημοσίευσηαπό nickogreek την Σάβ Φεβ 21, 2009 10:14 pm

Το καλύτερο που έχω δοκιμάσει (και έχω δοκιμάσει πολλά αφού ΕΥΛΑΒΙΚΑ κάθε 500 χμ γίνεται γρασάρισμα στην αλυσίδα και κάθε 1500 γίνεται καλό μπανάκι) είναι λευκό κολλώδες γρασσο της μοτομεκαν. Είναι πράσινο μπουκάλι που το αγοράζω από το μηχανικό μου αφού μόνο εκεί το βρήκα και τσάμπα 6 ευρώ το μπουκάλι για τρία γρασσαρίσματα τουλάχιστον (φυσικά η χονδρική του τιμή).

Το επόμενο καλύτερο αλλά λέρωνε αρκετα τελικά ήταν ένα πολύ φτηνό που ήταν ένας κόκκινος αφρός που καθότανε πολύ καλά και έμπαινέ βαθιά στην αλυσίδα αλλά λέω και πάλι...λέρωνε πολύ. Ίσως γιατι έβαζα και μπόλικο...αλλά και πάλι. Μηδενικός όμως θόρυβος από την αλυσίδα σε κίνηση με νεκρό...

Δεν θυμάμαι ονόματα...μόλις κατέβω για αγορά υλικών θα κάνω edit...

Επιπλέον είναι ένα μαγαζί στη Κατεχάκη δίπλα στη μεσογείων που είναι τίγκα σε χημικά σπρευ κλπ...Βρηκα το καλύτερο καθαριστικό από βουλγάρικο εργοστάσιο...την έκανε λαμπίκο και είναι oring safe. Το χρησιμοποίησα για κανα δυο χρόνια χωρίς πρόβλημα στην αλυσίδα...φυσιολογική φθορά και τέντωμα για τα χιλιόμετρά της...και πάλι ονοματάκι μόλις το ξαναπάρω...αλλα πηγαίνετε...έχει απόλα και τιμές ξεφτίλα...κερναει και καφεδάκι...χαχαχαχα
Άβαταρ μέλους
nickogreek
Νέος στο forum
 
Δημοσιεύσεις: 26
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 05, 2009 1:19 pm
Τοποθεσία: Αθήνα κέντρο και βόρεια προάστεια
Ονομα χρήστη: Νικόλας
Μοντέλο: Aprilia 650ie 01 kai Transalp 650 '03
Κυβικά: 650
Επάγγελμα: Μεσίτης Αστικών Συμβάσεων


Επιστροφή στο ΤΕΧΝΙΚΑ-ΘΕΜΑΤΑ

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες