Σέρβις μπροστινού συστήματος CB

Σέρβις μπροστινού συστήματος CB

Δημοσίευσηαπό iliasRC31 την Τρί Σεπ 05, 2006 10:42 pm

Σέρβις μπροστινού συστήματος

Υπάρχουν 3 λόγοι που μπορεί να χρειαστεί να επέμβουμε στην ανάρτηση του μπροστινού συστήματος
a. Αλλαγή λαδιών (max 2 ώρες)
b. Αλλαγή ελατηρίων (max 2 ώρες)
c. Αλλαγή τσιμουχών (max 4-5 ώρες)
Ας τους εξετάσουμε έναν-έναν, αφού πούμε πρώτα κάποια πραγματάκια που πρέπει να γίνουν για την ασφάλεια μας και την ευκολία μας.
Πρώτον πρέπει να στηθεί η μηχανή στο κεντρικό σταντ, εάν δεν έχετε πρέπει να βρείτε έναν τρόπο έτσι ώστε η μηχανή να στηρίζεται στον πίσω τροχό αφήνοντας τον μπροστινό ελεύθερο διότι μόλις αφαιρεθούν οι τάπες των καλαμιών η μηχανή θα «βουτήξει» και εάν δεν είναι σωστά στηριγμένη στην καλύτερη θα σας χτυπήσει κάνα πόδι…
Εγώ, έχω κεντρικό σταντ και όταν ανοίγω καλάμια την κρατάω από τον λαιμό με ένα γερανάκι οροφής.

a. Αλλαγή λαδιών

1. Για να αλλάξουμε λάδια στα καλάμια μας πρέπει πρώτα να μάθουμε το ιξώδες(το «νούμερο») του κατασκευαστή και την ποσότητα σε κάθε καλάμι. Η ποσότητα θα είναι σε ml ή σε χιλιοστά αέρα(θα εξηγήσω παρακάτω).
2. Αφού προμηθευτούμε τα λαδάκια θα χρειαστούμε εκτός από τα εργαλεία και έναν μετρητή υγρών ή ένα χάρακα για να βάλουμε την σωστή ποσότητα.
3. Στο κάτω μέρος των καλαμιών ακριβώς κάτω από τις δαγκάνες υπάρχει μια βιδούλα(8άρα νομίζω) με χάλκινη ροδέλα για την αποστράγγιση των υγρών. Προσοχή στο σφίξιμο της βίδας γιατί η μπότα(το κάτω μέρος του καλαμιού) είναι αλουμινένια και εάν την ιππεύσετε θα έχετε τρεχάματα…
4. Ανοίγετε τις βιδούλες μία την φορά και βάζετε κάποιον με ένα κουτί από λάδια κομμένο να το κρατάει στην τρύπα. Σκεπάζετε τα δισκόφρενα γιατί μόλις τρομπάρετε το μπροστινό και αρχίσει το λάδι να βγαίνει, έχει πολύ μεγάλη πίεση και θα τα κάνετε όλα τατάνα… Με την βίδα ανοιχτή πιέζετε σιγά-σιγά το μπροστινό σύστημα και το λάδι θα αρχίσει να βγαίνει σιγά-σιγά. Συνεχίστε την έκταση-συμπίεση του καλαμιού μέχρι να βγει όλο το λάδι. Αφού αδειάσει κάνετε το ίδιο και στο έταιρο καλάμι.
5. Ωραία, τα λάδια έχουν βγει. Ήρθε η ώρα να τα αντικαταστήσουμε με τα καινούρια. Ανοίγουμε τις τάπες των καλαμιών στην πάνω τιμονόπλακα, πάλι μία-μία. Για να μην «βουτήξει» η μηχανή κάνουμε ένα-ένα τα καλάμια. Ανοίγουμε λοιπόν πχ το αριστερό καλάμι. Προσοχή στο σφίξιμο και στην εφαρμογή στις τάπες! Τα σπειρώματα είναι πολύ λεπτά και είναι πανεύκολο να στραβοβιδώσει η τάπα και να χαλάσει το σπείρωμα… €€€
6. Εάν είμαστε «μαμά» βγάζουμε την προσθήκη και το ελατήριο και την ροδέλα και τα σκουπίζουμε, ελέγχοντας τα για τυχόν παραμορφώσεις και τα επανατοποθετούμε όπως τα βγάλαμε μαζί με μια ροδέλα που θα βρούμε.
7. Κλείνουμε τις βιδούλες αποστράγγισης των καλαμιών, το ξαναλέω, προσοχή στο σφίξιμο, ούτε να τις αφήσετε ξεβίδωτες, ούτε να κάνετε ρεκτιφιέ στο σπείρωμα. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή βάζουμε ακριβώς την ποσότητα λαδιού που λέει ή εάν έχουμε αλλάξει ελατήρια βάζουμε την ποσότητα που συνιστά ο κατασκευαστής των ελατηρίων για το συγκεκριμένο μοντέλο. Τα WP Prolink λόγου χάρη ζητάνε 505ml (αν θυμάμαι καλά) ή 110mm ελεύθερο αέρα. Ας μιλήσουμε τώρα για τον ελεύθερο αέρα, 110mm είναι η χωρίς ελατήρια απόσταση μεταξύ της επιφάνειας του λαδιού στο καλάμι και στο πάνω χείλος του καλαμιού (σε συμπίεση) που μπορούμε να το μετρήσουμε με ένα χαρακάκι στο κέντρο του καλαμιού και όχι στις άκρες γιατί είναι υπό κλίση λόγω κάστερ.
8. Αφού βάλουμε το λαδάκι συμπιέζουμε και επαναφέρουμε το καλάμι καθήμενοι την μηχανή τουλάχιστον 10-15 φορές να κυκλοφορήσει το λάδι στις βαλβίδες και ελέγχουμε την στάθμη συμπληρώνοντας εάν χρειαστεί. Μετά εκτείνουμε το καλάμι και βάζουμε τα ελατήρια, προσθήκες, ροδέλες και την τάπα η οποία θέλει πίεση για να πιάσει στις βόλτες. Το ξαναλέω κι εδώ. ΠΡΟΣΟΧΗ μην στραβοπιάσει.
9. Αυτό ήταν, μεγειά την απόσβεση!

b. Αλλαγή ελατηρίων

1. Η αλλαγή ελατηρίων γίνεται ακολουθώντας τα πιο πάνω βήματα, απλώς στο βήμα 8 αντί να βάλουμε τα «μαμά» τα αλλάζουμε με βελτιωμένα. Κάποιος θα πεί: «Μα καλά αφού θα αλλάζω μόνο ελατήρια, γιατί να αλλάξω και λάδια?» Απαντώ, αυτά πάνε πακέτο για πολλούς και διάφορους λόγους, πρώτον το ιξώδες του λαδιού για ένα βελτιωμένο ελατήριο πρέπει να αλλάξει για να δουλεύει σωστά. Σκληραίνεις την συμπίεση και πρέπει παράλληλα να κάνεις πιο αργή την επαναφορά γιατί θα τινάζεται ωσάν το κατσίκι. Δεύτερον, ανοίγεις που ανοίγεις, άλλαξε και τα λαδάκια καλό του κάνεις. Τρίτον το λέει ο μάστορας… (Εγώ) ΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!!
2. Αυτό ήταν, μεγειά και την συμπίεση!

c. Αλλαγή τσιμουχών

Η διαδικασία αυτή είναι λίγο περίπλοκη διότι χρειάζεστε περισσότερο χρόνο και αρκετά εργαλεία. Θα την περιγράψω για όποιον θέλει να το προσπαθήσει. Δεν είναι δύσκολο πάντως, χρονοβόρο είναι. Πρώτα από όλα θα πρέπει να στηρίξουμε την μοτοσικλέτα στο κεντρικό σταντ και να την δέσουμε από τον λαιμό γιατί θα κάνουμε το μπροστινό βίδες. Αφού την στήσουμε και την ασφαλίσουμε, αρχίζουμε:

1. Λύνουμε μπροστινό τροχό. Λύνουμε άξονα, βγάζουμε την ντίζα του κοντέρ και τραβάμε τον τροχό να βγει.
2. Λύνουμε δαγκάνες φρένων.
3. Λύνουμε τις βίδες που κρατάνε τα καλάμια στην πάνω και στην κάτω τιμονόπλακα και βγάζουμε τα καλάμια.
4. Ρίχνουμε μια ματιά στην μηχανή και την χαϊδεύουμε λέγοντας της γλυκόλογα για την κατάσταση που την φέραμε, δίνοντας υπόσχεση ότι θα την κάνουμε καλύτερη και πιο όμορφη και δεν θα δακρύζουν οι τσιμούχες της. ΟΚ, πίσω στην δουλειά τώρα…
5. Λύνουμε την πάνω τάπα των καλαμιών και βγάζουμε λάδια, ελατήρια, ροδέλες.
6. Τώρα είναι το δύσκολο κομμάτι. Σε μία μέγγενη πιάνουμε με πανί για να μην την πληγώσουμε από εκεί που βιδώνουν οι δαγκάνες και με παλινδρομικές κινήσεις τραβάμε το καλάμι με δύναμη για να βγει μέσα από την μπότα. Κάπου θα τερματίζει, μην φοβάστε τραβήξτε με δύναμη να κοπανήσει. Μετά από μερικές φάπες θα βγει. ΠΡΟΣΟΧΗ μην χάσετε τον δακτύλιο που κρατάει το καλάμι μέσα στην μπότα και τις βαλβίδες στο κάτω μέρος. Δώστε προσοχή πώς ήταν για να τις ξαναβάλετε έτσι. Εάν μπερδευτήκατε, δείτε το parts list.
7. Καθαρίζουμε καλά το εσωτερικό της μπότας και τις βαλβίδες και συναρμολογούμε. Βαλβίδες κάτω μετά καλάμι, μετά τον δακτύλιο και με το καλάμι σε συμπίεση παίρνουμε έναν σωλήνα 1-2mm μεγαλύτερο από την διάμετρο του καλαμιού και σπρώχνουμε τον δακτύλιο να κουμπώσει. Θέλει μερικές φάπες, προσέξτε μην πληγώσετε το καλάμι.
8. Βάζουμε την τσιμούχα και την σπρώχνουμε με τον ίδιο σωλήνα να κουμπώσει κι αυτή. Προσοχή μην μπερδέψετε την τσιμούχα με την ξύστρα που φαίνεται στην πάνω μεριά του πηρουνιού και κρατάει τα χώματα έξω. Φαίνεται η διαφορά…
9. Βάζουμε την ξύστρα και την κουμπώνουμε κι αυτή.
10. Βάζουμε ελατήρια, λάδια, και κλείνουμε τα καλάμια όπως είπαμε και προηγουμένως.
11. Δένουμε το μπροστινό και είμαστε έτοιμοι.

Καλά μαστορέματα και εάν κολλήσετε κάπου, εδώ είμαστε!!!!
Ακριβές ασφάλειες ; Οχι ποιά ! https://www.insurance4you.gr & https://www.ins4youdirect.gr/
Το Motocikleta στο Facebook http://www.motocikleta.gr/facebook
Το Motocikleta στο Twitter http://twitter.com/motocikleta
------------------------------------------------
Άβαταρ μέλους
iliasRC31
Site Admin
 
Δημοσιεύσεις: 7007
Εγγραφή: Τετ Ιουν 14, 2006 10:22 pm
Τοποθεσία: Γλυφάδα
Ονομα χρήστη: Ηλίας
Κυβικά: 1050
Επάγγελμα: Ασφαλιστικός Σύμβουλος -www.Insurance4you.gr

Επιστροφή στο ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες


cron