ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ ΑΠΟ ΕΕ

Ακούσαμε-Διαβάσαμε-ειδαμε-
Πληροφορίες - Γνώμες - Συγκριτικά

Συντονιστής: Συντονιστές

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ ΑΠΟ ΕΕ

Δημοσίευσηαπό soter3gm την Κυρ Μαρ 29, 2009 6:08 pm

Ένας οδηγός για όσους ενδιαφέρονται να αγοράσουν μηχανή από Γερμανία αλλά φοβούνται τα τελωνεία και τις διαδικασίες.
Καταρχήν, ποτέ μην αφήσετε το συναίσθημα να παραμερίσει τη λογική! Μπορεί η μηχανή να μοιάζει τέλεια στις φωτογραφίες, αλλά αν αυτός που τη πουλάει δεν απαντάει σε e-mails, δεν στέλνει κοντινά πλάνα της μηχανής και στο τηλέφωνο δεν μιλάει αγγλικά, τότε καλύτερα να κάνετε πέρα…..


ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Αρκετά sites κρύβουν πολλές παγίδες! Αρκετοί έχασαν τα χρήματά τους καταθέτοντας σε λογαριασμούς ΕΙΣΑΓΩΓΗ
“εμπόρων” ή ιδιωτών.

Η διαδικασία της αγοράς μιας μηχανής από Γερμανία είναι προφανής.
1. Βλέπουμε τη μηχανή που μας αρέσει.
2. Κανονίζουμε τα περί τιμής.
3. Πληρώνουμε.
4. Μεταφέρουμε.
5. Εκτελωνίζουμε.

ΕΠΙΛΟΓΗ ΜΗΧΑΝΗΣ
Καταρχάς, ψάχνοντας για μηχανή πρέπει να έχουμε κατασταλάξει στο τι θέλουμε... Κοιτάζοντας 3-4 μοντέλα ψάχνουμε για μπελάδες, γιατί κάθε μοντέλο έχει τις ιδιαιτερότητες του και πρέπει να τις γνωρίζουμε πριν ψάξουμε συγκεκριμένα.
Η δική μου πρόταση είναι να κατασταλάξουμε πρώτα στο μοντέλο που θέλουμε να πάρουμε.
Έτσι μπορούμε να συγκρίνουμε αγγελίες μεταξύ τους και βέβαια να προσέξουμε τα σημεία που χρήζουν προσοχής ανά μοντέλο.

ΜΕΛΕΤΗ! Διαβάστε ότι μπορείτε σχετικά με το μοντέλο... Τυχόν προβλήματα, προτερήματα και μειονεκτήματα, πράγματα που χαλάνε εν καιρώ....
Αυτό θα επιτρέψει να ρωτήσουμε συγκεκριμένα πράγματα τον πωλητή και να ζητήσουμε συγκεκριμένες φωτογραφίες επίμαχων σημείων κλπ...

Και πάμε στην επιλογή αγγελίας...
BUDGET
Καθορίστε το budget που θέλετε να δώσετε και ΜΗΝ πάτε στα τυφλά ψάχνοντας για "ευκαιρίες".
Ο χρυσός κανόνας ότι πληρώνεις παίρνεις ΙΣΧΥΕΙ!

ΙΔΙΩΤΗΣ Η ΜΑΓΑΖΙ;
Προσωπικά προτείνω ενα μαγαζί... Ακόμα και αν έχει τη μηχανή πιο ακριβή από έναν ιδιώτη, έχω μια παραπάνω ασφαλιστική, ένα μαγαζί κατοχυρωμένο στη Γερμανία, με στοκ μηχανών και χρόνια στην αγορά είναι δύσκολο να αποφασίσει να (φάει) τα λεφτά σας και να φύγει .

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Το Α και το Ω της υπόθεσης! Πριν οτιδήποτε άλλο πάρτε τηλέφωνο τον έμπορο και ζητήστε να μιλήσετε! Αν ξέρετε Γερμανικά ακόμα καλύτερα, αλλιώς ζητήστε να μιλήσετε στα Αγγλικά. Έμποροι σωστοί στη δουλειά τους θα προσπαθήσουν να μιλήσουν ακόμα και με "σπαστά" αγγλικά.
...
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Μια φωτογραφία λέει 1000 λέξεις. Ζητήστε φωτογραφίες της μηχανής σε μεγάλη ανάλυση και από διάφορα σημεία.
Επίσης ζητήστε φωτογραφίες η FAX από ότι χαρτί έχει η μηχανή Service book, ανάλυση των service, κάρτες καυσαερίων, χαρτιά ΚΤΕΟ (TUV)... Όσο περισσότερα τόσο καλύτερα!

ΕΛΕΓΧΟΣ
Ωραία! Βρήκαμε λοιπόν μια αγγελία που δείχνει να είναι καλή. Ο έμπορος είναι συνεργάσιμος, το μαγαζί ειναι αντιπροσωπεία η μηχανή δείχνει να είναι καλή ευκαιρία.
Πως την ελέγχουμε;

Εδώ υπάρχουν 2 επιλογές: είτε βρίσκουμε έναν ανεξάρτητο μηχανικό να την ελέγξει, είτε ζητάμε από κάποιο φίλο μας στην περιοχή να την δει.
Να ξέρετε ότι όπως και να έχει, παίρνετε κάποιο ρίσκο διότι αν δεν την δεις ο ιδιος, τότε οτι και να μας πούνε οι άλλοι είναι απλά μια βοήθεια αλλά ΟΧΙ και εγγύηση!

3. ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΙΜΗΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΜΗ
Έχουμε λοιπόν βρει τη μηχανή των ονείρων μας! Έχουμε λιώσει τις φωτογραφίες στην ανάλυση, έχουμε μελετήσει τα χαρτιά της μηχανής, και ο μηχανικός λέει ότι είναι σε καλή κατάσταση.

Επόμενα βήματα;

ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΙΜΗΣ
Να ξέρετε ότι οι περισσότεροι έμποροι είναι διατεθειμένοι να παζαρέψουν την τιμή που αναφέρουν.
Βέβαια, αυτό είναι πιο εύκολο να γίνει από κοντά, από το τηλέφωνο είναι πιο δύσκολο, αλλά και πάλι εφικτό.
Να ξέρετε ότι εφόσων ο έμπορος πουλάει τη μηχανή στο εξωτερικό γλυτώνει το ΦΠΑ οπότε τον παίρνει να σας κάνει καλύτερη τιμή...

ΠΛΗΡΩΜΗ
Εδώ τα πράγματα δυσκολεύουν λίγο. Οι περισσότεροι έμποροι ζητάνε όλα τα λεφτά μπροστά για να στείλουν την μηχανή Ελλάδα.
Κάντε την κατάθεση στην τράπεζα ώστε να έχετε το καταθετήριο στα χέρια σας. Αν συμβεί κάτι κακό και δεν σας παραδοθεί τίποτα, τότε θα έχετε τη δυνατότητα να κινηθείτε μέσω της τράπεζας σας κάνοντας αμφισβήτηση της συναλλαγής.

4. ΜΕΤΑΦΟΡΑ
Υπάρχουν αρκετές εταιρίες που ειδικεύονται στη μεταφορά οχημάτων από Γερμανία στην Ελλάδα.
Ανάλογα με την εταιρία και την απόσταση θα αλλάξει και η τιμή, αλλά μια ενδεικτική τιμή είναι τα 300-350 ευρώ..=+++.
ΜΗΝ τσιγκουνευτείτε τα λεφτά εδώ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ RELOADED
Ως επιπλέον μέτρο ασφάλειας ζητήστε από τον έμπορο να βγάλει μερικές φωτογραφίες τη μηχανή ενώ την φορτώνουν στο φορτηγό, καθώς και όλων των τυχόν αξεσουάρ που συνοδεύουν τη μηχανή.

ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Ζητήστε συγκεκριμένο χρονικό διάγραμμα για την παράδοση της μηχανής.

ΠΑΡΑΛΑΒΗ
Όταν ο μεταφορέας την κατεβάσει από το όχημα, ελέγξτε την προσεκτικά για τυχόν φθορές/γδαρσίματα από ιμάντες κλπ..
Πάρτε τα κλειδιά και όλα τα χαρτιά της μηχανής, με σπουδαιότερο την Γερμανική άδεια κυκλοφορίας και το ΔΑΟ (Δελτίο Άφιξης Οχήματος).
Αυτά θα χρειαστούν στο επόμενο και τελευταίο βήμα, που είναι

5. ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΜΟΣ
Καταρχήν, ο εκτελωνισμός ως διαδικασία εντός κρατών της ΕΕ είναι παράνομος.


Όσοι έχουν διάθεση και χρόνο να το παλέψουν τότε μπορούν να το κάνουν. Αλλιώς -και αν κρίνουν την αμοιβή του εκτελωνιστή συμφέρουσα τότε μπορούν να αφήσουν τον εκτελωνιστή να κάνει τα χαρτιά. Ο καθένας κρίνει και πράττει αναλόγως!

Σε περίπτωση που θέλει κάποιος να προχωρήσει τον εκτελωνισμό μόνος του, η διαδικασία για μεταχειρισμένη μοτοσυκλέτα απο ΕΕείναι η ακόλουθη.

Ο νόμος ορίζει: "Πρόσωπα που είναι εγκατεστημένα στην Ελλάδα, και μεταφέρουν στη χώρα μας όχημα, ταξινομημένο ή μη σε άλλο κράτος, δεν έχουν δικαίωμα να το κυκλοφορούν στο εσωτερικό της χώρας, πριν από την καταβολή των οφειλόμενων δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων και την έκδοση πιστοποιητικού, για την ταξινόμηση του οχήματος και τη χορήγηση ελληνικών πινακίδων."

Η διαδικασία έχει ως εξής:

1. ΥΠΟΒΟΛΗ Δ.Α.Ο. --->
2. ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ / ΔΙΑΣΑΦΗΣΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ --->
3. ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΩΝ --->
4. ΕΚΔΟΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ

1. ΥΠΟΒΟΛΗ Δ.Α.Ο.
Υποβάλλεται Δήλωση Άφιξης Οχήματος (Δ.Α.Ο) στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή. Υπόχρεος στη δήλωση αυτή είναι ο ιδιοκτήτης ή ο παραλήπτης των οχημάτων.

• Για τα οχήματα που μεταφέρονται έμφορτα, η Δ.Α.Ο. υποβάλλεται στη τελωνειακή αρχή του πρώτου τόπου προορισμού (τόπος πρώτης εκφόρτωσης).
• Για τα οχήματα που μεταφέρονται αυτοδύναμα, η Δ.Α.Ο. υποβάλλεται στην πλησιέστερη τελωνειακή αρχή κατά την είσοδο στη χώρα.
Το ΔΑΟ θα το υποβάλλει ο μεταφορέας μπαίνοντας στο λιμάνι της Πάτρας λογικά τη Δευτέρα. Εκεί θα δηλώνεται ο παραλήπτης του οχήματος καθώς και σε ποια υπηρεσία θα πρέπει να απευθυνθείς.

2. ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ
Κοινοτικά Οχήματα
Ο ιδιοκτήτης του οχήματος υποχρεούται να υποβάλει στην αρμόδια τελωνειακή αρχή, το αργότερο μέχρι την 15 η μέρα του επόμενου μήνα από αυτόν της άφιξης του οχήματος, Ειδική Δήλωση για τη βεβαίωση και καταβολή των αναλογουσών φορολογικών επιβαρύνσεων, προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

3. ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΩΝ
Οι δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις που οφείλονται ανά κατηγορία οχήματος, ανάλογα με την προέλευσή του είναι οι εξής:
Οχήματα προερχόμενα από κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Καινουργή
Ο Φ.Π.Α.
Το τέλος ταξινόμησης

Μεταχειρισμένα
Το τέλος ταξινόμησης
Εμάς μας ενδιαφέρει η δεύτερη περίπτωση, οπότε και θα πληρώσουμε μόνο το τέλος ταξινόμησης και ΟΧΙ το ΦΠΑ.

4. ΕΚΔΟΣΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ
Μετά την καταβολή των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων, εκδίδεται πιστοποιητικό ταξινόμησης που χρησιμοποιείται στις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων για την ταξινόμηση του οχήματος και τη χορήγηση πινακίδων.

ΤΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ: ΔΑΣΜΟΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ
Στην περίπτωση μας εισαγωγής (ως μεταχειρ. ΕΕ) έχουμε μόνο τα Τέλη Ταξινόμησης.
Οι μοτοσικλέτες της δασμολογικής κλάσης 87.11 υποβάλλονται σε τέλος ταξινόμησης, ως ακολούθως:
Μέχρι και 125 κ.ε. --> 0%
Από 126 μέχρι 249 κ.ε. --> 2%
Από 250 μέχρι 900 κ.ε. --> 7%
Από 901 μέχρι 1400 κ.ε. --> 12%
Από 1401 μέχρι 1600 κ.ε. --> 14%
Από 1601 μέχρι 1800 κ.ε --> 17%
Από 1801 κ.ε. και πάνω --> 25%

ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΑ ΑΞΙΑ
Για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης, λαμβάνεται υπόψη η φορολογητέα αξία που διαμορφώνεται από τα παρακάτω στοιχεία:

1. Την πράγματι πληρωθείσα ή πληρωτέα αξία για τις καινούργιες μοτοσικλέτες, ενώ για τις μεταχειρισμένες λαμβάνεται υπόψη η τιμή χονδρικής πώλησης του αντίστοιχου τύπου μοτοσικλέτας κατά το χρόνο κυκλοφορίας στη διεθνή αγορά, αφού η τιμή αυτή μειωθεί λόγω φθοράς από συνήθη χρήση ή άλλη αιτία, με βάση τα παρακάτω ποσοστά μείωσης:

Από 1 χρόνο έως και 2 --> 14%
Πάνω από 2 μέχρι και 3 έτη --> 21%
Πάνω από 3 μέχρι και 4 έτη --> 25%
Πάνω από 4 μέχρι και 5 έτη --> 32%
Πάνω από 5 μέχρι και 6 έτη --> 35%
Πάνω από 6 μέχρι και 7 έτη --> 39%
Πάνω από 7 μέχρι και 8 έτη --> 42%
Πάνω από 8 έτη --> 46%

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

Ενδεικτικά, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που θα πρέπει να προσκομιστούν κατά τον τελωνισμό, τόσο για την επιλογή του συντελεστή τέλους ταξινόμησης, όσο και τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας, είναι τα εξής:

• Πρωτότυπο τιμολόγιο αγοράς ή άλλος τίτλος κυριότητας
• Πρωτότυπη άδεια κυκλοφορίας (προκειμένου για μεταχειρισμένα οχήματα)
• Δ.Α.Ο. (αντίτυπο για τον παραλήπτη)
καθώς και κάθε άλλο στοιχείο που θα κριθεί απαραίτητο για τον προσδιορισμό του τέλους ταξινόμησης από την αρμόδια τελωνειακή αρχή, ανάλογα με την αντιμετωπιζόμενη κάθε φορά περίπτωση (το είδος του οχήματος, τον τρόπο μεταφοράς κ.τ.λ.)

Το Πιστοποιητικό συμμόρφωσης και έγκριση τύπου ή δελτίο κοινοποίησης έγκρισης τύπου για τη διαπίστωση της Οδηγίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας δεν χρειάζονται για τις μοτοσυκλέτες.

ΑΔΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Παίρνοντας το πιστοποιητικό ταξινόμησης, το πάμε στην αρμόδια Νομαρχία όπου και το καταθέτουμε μαζί με τα κάτωθι:

Α.1. Άδεια κυκλοφορίας της χώρας προηγούμενης κυκλοφορίας ή επικυρωμένο φωτοαντίγραφο αυτής από την τελωνειακή αρχή που την παρακράτησε.
Α.2. Πιστοποιητικό θορύβου σύμφωνα με Οδηγία της Ε.Ε. ή ισοδύναμου κανονισμού της Οικονομικής Επιτροπής για την Ευρώπη του ΟΗΕ ή πρακτικού δοκιμών μέτρησης θορύβου από Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Ν.Α. Σε περίπτωση που στην άδεια κυκλοφορίας αναγράφεται η στάθμη θορύβου τότε δεν προσκομίζεται πιστοποιητικό θορύβου.
Β. Επιπλέον των παραπάνω σε περίπτωση μοτοσικλετών που είχαν ταξινομηθεί στη χώρα της Ε.Ε. ή του ΕΟΧ εντός διετίας από την ημερομηνία εισαγωγής τους, απαιτείται και βεβαίωση της αρχής ταξινόμησης της χώρας Ε.Ε. ή του ΕΟΧ στην οποία θα αναφέρεται ότι το όχημα κυκλοφόρησε στη χώρα αυτή ως καινούργιο. Η βεβαίωση αυτή δεν απαιτείται σε περίπτωση που το όχημα είναι κατασκευής εργοστασίου χώρας Ε.Ε. ή ΕΟΧ ή καλύπτεται από έγκριση τύπου που εκδόθηκε σύμφωνα με την Οδηγία 92/61 ΕΟΚ ή μεταγενέστερη αυτής.
ΠΗΓΕΣ

http://www.gsis.gr/teloneia/xrisimes_plirofories_teloneia/efk/efk5.htm
https://www-auth.cs.wisc.edu/lists/vfr/1995-October/msg00034.shtml
http://www.audi-club.gr/forums/index.php?showtopic=536
Εικόνα
You know I'm loaded, railroaded I'm explosive, I'm a locomotive
Άβαταρ μέλους
soter3gm
Τακτικό Μέλος
 
Δημοσιεύσεις: 924
Εγγραφή: Κυρ Μάιος 13, 2007 8:46 pm
Τοποθεσία: Αιγάλεω λέω
Ονομα χρήστη: Σωτήρης
Μοντέλο: BMW R1100RT
Κυβικά: 1100

Επιστροφή στο ΜΟΝΤΕΛΑ

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες


cron