[ ] Τα πράγματα στο κόσμο της μοτοσικλέτας άλλαξαν όταν δημιουργήθηκε η ανάγκη εξιδεικευμένων μοτοσικλετών για κάθε αγορά. [ ] Οι ιάπωνες μπορεί να έχασαν τον πόλεμο, όμως νίκησαν κατά κράτος με την ποιότητα, την αξιοπιστία και την ευχρηστία των μοτοσικλετών τους.
Ξεκινώντας από την Ιαπωνία και περνώντας στην Ταϊβάν, στην Κορέα, στο Βιετνάμ και στην Κίνα, η μηχανοκίνητη επέλαση έχει φτάσει προ πολλού στην Ινδία, που στο άμεσο μέλλον θα αναδειχτεί σε μεγάλο πρωταγωνιστή της μοτοσικλέτο και αυτοκινητο-βιομηχανίας.
[ ] Δεν ξεχνάμε φυσικά τα εργοστάσια ιαπωνικών εταιρειών στην Αμερική και στην Ευρώπη. Πόσο Ιαπωνικές είναι οι Αμερικανικής, Ισπανικής, Γαλλικής, ή Βραζιλιανικής κατασκευής "Ιαπωνικές" μοτοσικλέτες;
Αδιάφορο, από τη στιγμή που πωλούνται σε μια συμφέρουσα τιμή, σε σχέση με την απόδοση και την ποιότητα.
Πρόσφατα η Honda ανακοίνωσε πως δεν θα φτιάχνει πια μοτοσικλέτες στο εργοστάσιό της στο Ohio. Η παραγωγή των Goldwing και των μεγάλων cruiser επιστρέφει στην Ιαπωνία κι είναι η πρώτη φορά που έχουμε τέτοια επιστροφή στις ρίζες.
Από την άλλη η άδεια του Transalp σας γράφει: MONTESA HONDA με πρώτη να αναφέρεται η περήφανη ισπανική εταιρεία, και του XT660 σας, μιας μοτοσικλέτας που φτιάχνεται στη Γαλλία, με κινητήρα που κατασκευάζεται στην Ιταλία από τη Minarelli και πληθώρα άλλων ευρωπαϊκών εξαρτημάτων, γράφει MBK Industries.
Ούτε το Translap είναι λιγότερο Honda για αυτόν το λόγο, ούτε το XT λιγότερο Yamaha.
Αυτό που τελικά κάνει μια μοτοσικλέτα αξιόλογη ή όχι δεν είναι η χώρα κατασκευής της. Τα στερεότυπα του παρελθόντος δεν υπάρχουν πια. Το μήνυμα φυσικά δεν έχει φτάσει σε όλους. Έτυχε να ακούσω τον εξής διάλογο μεταξύ 2 25χρονων και τον μεταφέρω αυτούσιο:
"Θα πάρω μηχανάκι"
"Τι μηχανάκι;"
"Ξερό"
"Πίστα;"
"Ναι, enduro"
"Α, ωραία"
"Λέω για ΚΤΜ"
"Α! Μην πάρεις ιταλικό, χαλάνε"
Όλη η τέχνη είναι να προικίσουν "οι γονείς" την κάθε μοτοσικλέτα με ψυχή. Και όταν λέμε "γονείς" δεν εννοούμε έτσι απσόσωπα τα εργοστάσια κατασκευής, αλλά τους ίδιους τους ανθρώπους που την σχεδίασαν και την εξέλιξαν. Κι αν ψάξει κανείς, πίσω από κάθε αξιόλογη μοτοσικλέτα, κρύβεται και ένας χαρισματικός άνθρωπος.
Μερικούς είχαμε την τύχη να τους γνωρίσουμε μέσω των δημιουργιών τους. Και όσο κι αν συμμετέχουν πολλοί, πάντα είναι ένας αυτός που δίνει το ξεχωριστό "κάτι". Ο Taglioni, O Tamburini, O Miwa, O Yamanaka, O Horiike και τόσοι άλλοι που ίσως δεν μάθαμε ποτέ τα ονόματά τους, δώρισαν ένα κομμάτι της σκέψης, της ψυχής και των ονείρων τους στις μοτοσικλέτες που δημιούργησαν.
Τις μοτοσικλέτες δεν τις σχεδιάζουν υπολογιστές, δεν τις κατασκευάζουν ρομπότ. Ανθρώπινα μυαλά και ανθρώπινα χέρια, άλλοτε αποτυγχάνουν και άλλοτε μεγαλουργούν. Και αυτές οι ιδιαίτερες συνθέσεις ιδεών και εξαρτημάτων, ποσώς μας ενδιαφέρει από ποιά χώρα προέρχονται, καθόλου δεν μας νοιάζει το ποσοστό φυλετικής τους καθαρότητας. Αρκεί να μας ομορφαίνουν την ζωή όταν τις οδηγούμε."
πηγή:Μοτο.